Itt az első kör. Melyik lesz a 2015-ös Év Autója?
Év Autója 2015: meglesz a BMW első címe?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megvan a 33-as lista, ezek közül lesz valamelyik a 2015-ös Év Autója. Szokás szerint tessék kapaszkodni.
Nyilvánosságra hozták, mely 33 modellből kerül ki a 2015-ös Év Autója. Európában. Tetszik tudni, ez az a rangos szakmai díj, amit idén a Peugeot 308-asnak ítélt a két magyar újságírót is soraiban tudó grémium. Keretszűkítés 7-re december 15-én, a győztes kilétére jövő március 2-án derül fény a Genfi Autószalonon. Alább az első bő lista - vannak érdekes jelöltek. A szó összes értelmében. Igen, egy csomót még mi sem ismerünk - a szabály szerint szilveszterig minimum öt európai piacon forgalmazni kell őket, s jövőre legalább 5000 példányban illene elkeniük.
- Audi TT Coupe
- BMW 2 Active Tourer
- BMW 2 Coupé
- BMW i8
- BMW X4
- Citroën C1
- Citroën C4 Cactus
- Fiat 500X
- Ford EcoSport
- Ford Mondeo
- Hyundai i20
- Infiniti Q50
- Jeep Renegade
- Kia Soul
- Lexus NX
- Lexus RC
- Mercedes-Benz C-osztály
- Mercedes-Benz GLA
- Mercedes-Benz S-osztály Coupe
- Nissan Pulsar
- Nissan Qashqai
- Nissan X-Trail
- Opel Corsa
- Peugeot 108
- Porsche Macan
- Renault Twingo
- Skoda Fabia
- smart fortwo
- smart forfour
- Subaru WRX STI
- Suzuki Celerio
- Toyota Aygo
- Volkswagen Passat
Zöld! Téged tanítani reménytelen, abba a buta játszmába pedig nem megyünk bele, amiben minden állítást kétségbe vonsz a végén és elcsúsztatod, ahogy tetted ezt már annyiszor! Magad is tudod, hogy baromságokat állítottál, ne nehezítsd a helyzetet tovább, inkább szépen jegeljük az ügyet. Az imidzsednek mindenképpen jót fog tenni.
Hát akkor taníts minket nagyokos, milyen fejlesztésekben volt a BMW világleső? Vagyis nem a Merci, Fiat, Honda, Saab vagy a Volvo után hozta ki?
Ennek kb. annyi értelme van, mint azon polemizálni, hogy melyik párt épített több autópályát? Kb. sehova nem vezet a dolog.
[i]„ÉN annyit írtam hogy a BMW nem nagyon fárasztotta magát azzal hogy ők lettek volna az elsők valamiben. Attól még ők rendelkeznek a legteljesebb palettával, csak megvárták hogy más kitalálja vagy kiszenvedje magát vele.”[/i]
Ez, figyelembe véve a BMW nevű sikersztori és a névtelen zöld világban elfoglalt helyét, szerepét, szánalmasan ostoba kijelentés. Akárhányszor is írod le, ez a te, egy nulla, senki szájából, mindig hülyeség lesz!
Ezzel az erővel azt is leírhatod, hogy Einstein is csak összeollózta azt, amit az ókori tudósok már összeszedtek. Értelmesebb faszinak tűntél.
A 2002 turbo 73as.
A Bosch általános autóipari beszállító, a D Jetronicot a VW és a Porsche használta elsők között (67ben). A BMW 71től szerelte fel vele a sorhatosát.
A BMW VANOSa klassz dolog de abban az időben a Honda volt az igazi jani, a 160LE-s 1.6ossal, meg a 240LE-s kétlityissel (mind szívó, csúcsteljesítmény kizárólag pörgetéssel :)).
ÉN annyit írtam hogy a BMW nem nagyon fárasztotta magát azzal hogy ők lettek volna az elsők valamiben. Attól még ők rendelkeznek a legteljesebb palettával, csak megvárták hogy más kitalálja vagy kiszenvedje magát vele.
A Merci ebből a szempontból sokkal innovatívabb márka. Mondjuk ők se taroltak annyira az év autóján…
Akár igazatok is lehet, több könyvben olvastam elsőnek az 1962-es dátumot a 2002turbo esetében, de lehet tévedtek. Bosch fejlesztette az elektronikát jó… de kinek? 🙂 Mondjuk ha már olaszból mindenkivel lehet hasonlítani, akkor az Alpina is szóba kerülhetne Dr Hartig, vegyes töltés, stb… Változó szelepvezérlést nem elsőnek írtam csak az innovációk közé, mivel torony magasan jobb volt az összes többi létezőnél. A többi három oldalt majd ki túrod a pöcegödörből magadnak a guglin ha akarod, elvégre a szarnak ott a helye, soha semmit nem tett le a BMW egy Alfához képest, jó éjszakát vak fanatizmus:)
Uhum! Akkor olvasgass egy kicsit a Lancia es az Alfa tortenelmeben, aztan rajossz, hogy a BMW azokhoz kepest, semmi hatalmas innovaciot nem tett le az asztalra!
Igy van. A CR es az elso TDI is Alfa/Fiat.
Első turbós szériaautónak az Oldsmobile Jetfire-t találtam (60as évek). A Jetronicot a Bosch fejlesztette. A véltozó szelepvezérlést az Alfa vezette be 1980ban..
Lássuk mi van még azon a három oldalon 🙂
Így van! Az első turbós széria gyártás, első elektromos befecskendező rendszer, telemetria egy az egyben, változó szelepvezérlés, meg még három oldalnyi kisebb-nagyobb innováció fűződik csak a BMW-hez egészen napjainkig. Csak az nem látja akit nem érdekel:)
[i]„Ők inkább a vásárlói igényíekre és a marketingre gyúrnak, és ez látszik is az eladásokban. „[/i]
Ez de nagy ostobaság!
Amellett hogy az év autója sajnos ritkán szól az innovációról (nekem úgy tűnik, néha egy-egy nyertes esetében a márka eredményeit is figyelembe veszik)
A BMW műszakilag nagyon erős, de kevés olyan előremutató megoldása van amivel az iparágnak mutatta az utat, egyes dolgokban náéha kifejezetten le volt maradva, lásd részecskeszűrő, hibrid redszetek passzív biztonság, de az olyan iőparági őjítások mint a Common rail, az eredeti TDI, aktív vagy passzív biztonsági rendszerek sem hozzájuk fűződnek.
Ők inkább a vásárlói igényíekre és a marketingre gyúrnak, és ez látszik is az eladásokban.
Mondjuk az hogy a Cloi hogy nert az E90ellen máig nem értem én sem, ott aztán semmilyen érvet nem tudnék felhozni,
Az i8 megérdemelné a címet, az egyik leginnovatívabb autó az évben. De úgyis valamelyik tucat-hatchback fogja megnyerni.
Az szinte hihetetlen, hogy pont a BMW nem nyert még soha év autója díjat. Főleg úgy érdekes, hogy a BMW azért műszakilag nagyon erős, ott van a top gyártók között. Olyan márkák is nyertek, amelyek a fasorban sincsenek a bajorokhoz képest. Ha esetleg nyerne a BMW 2 Active Tourer, az meg azért lenne érdekes, mert pont ez az első fronthajtásos modelljük.
A Citroen C4 Cactus is jó lehet, friss, érdekes, jó kis újítások, és mindez viszonyleg olcsón.
A Passat szerintem is esélyes.
Majd ha elöl is lesz csomagtér a padlómotoros Twingónál…
Nálam Kia Soul, C4 cactus, Twingo lennének az esélyesek. 🙂