Itt a Volkswagen e-up! utódja! Sikerre van ítélve?

Bemutatták a legolcsóbb elektromos modellnek szánt Volkswagent, egyelőre csak tanulmányautóként

Az elsők között láthattuk testközelből a Volkswagen nagy reménységét, az ID.EVERY1 koncepcióautót. Íme a tapasztalatok!

  Rendkívül fontos tanulmányautót mutatott be a szebb napokat is látott Volkswagen. A legkisebb villanyhajtású modelljük lesz a második autó, amely a márka új formanyelve alapján készül, de még fontosabb, hogy olcsónak szánják. A Volkswagen nagyjából egy hónapja jelentette be a koncepció érkezését. Akkor a legtöbben csupán a sötétbe húzódó ID.EVERY1 renderképével foglalkoztak, viszont a közleményben nagyon fontos információkat közöltek. A gyártó ugyanis elismerte, lemaradt a konkurenciához képest, viszont vállalásuk szerint 2030-ra nem csak felzárkóznak, de piacvezetőkké válnak az EV piacon. És itt jön képbe az ID.EVERY1. Ugyanis az új korszak egyik hírnöke, nem mellesleg a VW Elektromos Városi Autó Családjának harmadik tagja az ID.2all és az ID.GTI után, egyben a legolcsóbb alternatíva a németeknél. Mielőtt még részletesen kitérnék a technikai paraméterekre, fontos kiemelnem, ez egyelőre csak a koncepcióautó, a sorozatgyártásra kész modell jelentősen eltérhet. Ami viszont biztos, hogy hasonló marad, az a méret. A néhai e-up! és a Polo közé belőtt ID.EVERY1 hossza 3,88 méter, a szélessége 1,82 méter, míg a magassága 1,49 méter, a tengelytávja pedig 2,54 méter. Természetesen a MEB platformra épül, a 95 lóerős villanymotor pedig kizárólag az első tengelyen hajtja a tanulmányt. A közlemény szerint a végsebessége 130 km/óra, a hatótávja pedig legalább 250 kilométer a WLTP ciklus szerint. Érdekesség, hogy a Düsseldorfban kiállított koncepcióautó utasterébe nem pillanthattunk be, viszont a VW által közölt renderképeken már ezt is látni. A digitális műszeregység és a középső képernyő méretét egyelőre nem árulták el. Az ID.EVERY1 sajnos nem mostanában kerül a kereskedésekbe. Sőt,  jó eséllyel a szériagyártásra kész verziót minden bizonnyal simán ID.1-nek fogják nevezni. A Volkswagen ugyanis kijelentette, hogy 2027-ben érkezik az újdonság, majd csak az ID.2all után. Az ára szinte biztosan 20 ezer euró köré lesz belőve, de hogy mit jelent mindez a magyar piacra nézve nehéz megmondani, mindenesetre jelenleg ez 8 millió forint környéki árcédulát jelentene. Akárhogy is, biztosan ez lesz az itthon kapható legolcsóbb villany-Volkswagen, ugyanis a fölé pozicionált ID.2all modellért minimum 25 ezer eurót (10 millió forintot) kell letenni az asztalra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?