Itt a világ legkevesebbet fogyasztó autója
Gyártásra kész a szupertakarékos Volkswagen XL1
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Genfben debütál a világ legtakarékosabbnak mondott autója, a konnektoros hibrid Volkswagen XL1 fogyasztása papíron mindössze 0,9 l/100 km. Ára még ismeretlen.
Néhány nap múlva a Genfi Autószalonon debütál a régóta fejlesztgetett, prototípusként számtalanszor mutogatott Volkswagen XL1 sorozatgyártásra kész verziója, a világ legtakarékosabbnak mondott autója elvileg - meseszerű - 0,9 l/100 km-es kombinált fogyasztásra képes. A CO2-emissziója 21 g/km. A burkolt hátsó kerekeivel a korábbi Honda Insightra, orrával a Sciroccóra hasonlító konnektoros hibrid ára még ismeretlen, miként azt sem tudjuk még, mikor kezdődik az értékesítése. A hibrid rendszer egy felezett 1.6 TDI-ből, tehát egy 0,8 literes, 2 hengeres és 48 lóerős dízelmotorból, illetve egy 27 lovas villanymotorból áll. A vállvetve 70 lóerő és 140 Nm nyomaték a hátsó tengelyre megy 7 fokozatú DSG duplakuplungos váltón át. A 100-as sprintidő 12,7 mp, a végsebesség korlátozott 160 km/h, tisztán elektromos üzemben 50 km a maximális hatótáv. A nem nagy, alig 10 literes tankba töltött gázolajat is kiautózva pedig 500. Ez hogy 0,9 l/100 km? Na mindegy.
A hihetetlennek tűnő étvágytalanságot szenzációsan áramvonalas (Cd 0,189), a visszapillantó tükröket például kamerákkal, az üvegeket polikarbonáttal helyettesítő, részben ultrakönnyű szénszálas műanyag karosszériával (és vázzal) segítették elő, az üres tömeg 795 kg - az 5,5 kWh-s kapacitású lítium-ion akkumulátorral együtt. A dizájnosan is spártai utastér - eltoltan - kétszemélyes, az űrhajó hossza 3888, szélessége 1665, magassága 1153 mm. A csomagtartó 120 literes - jelképes, mint igazából maga az XL1 is.
“az ő autójuk eszik a legkevesebbet a világon! ”
Ez nem igaz.
A Kagyló-maratón autói tized ennyit esznek…
“miként azt sem tudjuk még, mikor kezdődik az értékesítése”
Ebben tudok segíteni, elárulom! Az úr 2062-dik évében, március 3-án.
A rendeléseket nálam kell leadni.
Teljesen mindegy hogy néz ki, hogy kell ülni benne, lényeg hogy kizárólag azért kell nekik ez a förmedvény, hogy elmondhassák: az ő autójuk eszik a legkevesebbet a világon!
Az, hogy semmire sem alkalmas, az sem számít
“a visszapillantó tükröket például kamerákkal”
Ezt 100% hogy nem engedélyezi majd az EU…
A világon még sehol nem engedélyezték.
Tipikus koncepció fogás…
Szerintem ez az autó maga is az…
Ez valami mánia lehet, hogy minél kevesebbet eszik, annál butábban kell kinéznie:D
Így ránézésre semmi nem gátolja, hogy még lejjebb tegyék az orrát a jobb légellenállás érdekében, bár szebb akkor sem lenne. Nem lett túl könnyű sem ahhoz képest, mennyi műanyag van benne. Mi célt szolgál vajon az asszimetrikus ülés?