Itt a világ leggyorsabb fűnyírója a Hondától
Ezer köbcentis és 109 lóerős a Honda fűnyírója
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Honda nem csupán gyors motorokat és autókat gyárt, hanem gyors fűnyírókat is.
A Honda fűnyírója nem saját munka, a japán gyártó a BTTC (British Touring Car Championship) győztes Team Dynamics csapatot kérte fel, hogy építse meg számára a világ leggyorsabb fűnyíróját. A feladat nem volt egyszerű, hisz alapvető feladatát a szerkezet tuningolva is el kell lássa, azaz képes kell legyen füvet nyírni. A kis traktor elképesztő menetdinamikára képes: álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre négy másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége pedig elérheti az elméleti 209 kilométer/órát.
A járművet az aktuális brit túraautó-bajnok, Gordon "Flash" Shedden ki is próbálta. Erről videónk is van:
A Team Dynamics a Honda HF2620 fűnyíró traktort vette alapul a munkához, vázát króm-molibdén 4130-as ötvözetre, karosszériáját szénszálasra cserélték. Ezer köbcentis motorját a Honda VTR Firestormból tették át, egyedi felfüggesztését és 10 hüvelykes kerekeit egy ATV-ből építették be. Komoly erőfeszítésbe került, hogy a jármű kinézetre is fűnyíró maradjon és ne egy Forma-1-es autó váljék belőle. Hogy a világbajnok fűnyíró minél könnyebb legyen, a vágóhengert üvegszálból készítették el, a fűgyűjtő helyére került az üzemanyagtartály, valamint az olajhűtő és a másodlagos vízhűtéses radiátor. A fű lenyírásáról két villanymotor gondoskodik, amelyek négyezres percenkénti fordulaton pörgetik a kések helyett használt 3 milliméteres acéldrótot. Kétszázzal persze nem lehet füvet nyírni, a Honda legfeljebb 25 kilométer/órával dolgozik, de ez így is duplája a normál traktorok fűnyíró sebességének. Gordon Shedden mellett a háromszoros BTCC-bajnok Matt Neal is segítette tanácsaival a fejlesztést, az ő ötlete volt a Sparco kormány mögül is vezérelhető hatsebességes váltó. A sportülések Cobra márkájúak, a kipufogórendszert a Scorpion jegyzi, a kormánymű-fogaslécet a Morris Minorból kölcsönözték.
A 209 kilométer/órás végsebességre is képes traktor 2,4 méter hosszú, tengelytája 1,42 méter, szélessége 1,1 méter, tömege 140 kilogramm, motorjának legnagyobb forgatónyomatéka 96 Nm. A tesztek során a 130 kilométer/órás sebességet már kipróbálták, ekkor 130 decibellel üvöltött a motor. A Honda szerint a traktor fűnyírás közben 5,8 liter benzint fogyaszt 100 kilométerenként.
nem tudom,ez a fogyasztás gyanús nekem 🙂 nekem óránként 1-1.5l 600 cmm-vel