Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megérkezett a teljes top10 lista annak kapcsán, hogy az egyes márkák tavaly értékesített autóiból mennyi maradt hazánkban a kivonások után. A Toyota komoly fölénnyel áll az élen.
A tavalyi év piaci bajnoka hazánkban a Toyota, nem csak a kivonásokkal tisztított piacot vezette, a (még zömében előző generációs) Yaris által a kisautók, a Corolla által a kompakt modellek körében is a legkedveltebb volt
Ahogyan az megszokott, az elsőként közölt újautópiaci jelentés után még érkezik néhány egyéb megközelítés, igaz, azt már első cikkünkben jeleztük, hogy bár a regisztrációs adatok szerint a Suzuki, a kivonásokkal tisztított adatok alapján a Toyota volt a tavalyi év vezetője hazánkban. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által közzétett adatok alapján a 2020-ban Magyarországon eladott új személyautók és könnyű haszonjárművek jelentős részét (25%, illetve 21%) soha nem helyezték forgalomba az országban, vagy hat hónapon belül kivonták a forgalomból.
Hirdetés
Ezek az autók (több mint 31 ezer személygépkocsi, illetve több mint 4600 könnyű haszonjármű) sem a hazai autópark fiatalodását nem szolgálják, sem a valós piaci keresletet, illetve a fogyasztói preferenciát sem tükrözik, ezáltal torzítják a piacról alkotott képet. Teljesen eltekinteni értelemszerűen nem lehet tőlük, ám az egyes márkák teljesítményét mérlegelve feltétlenül meg kell vizsgálni a kivonásoktól megtisztított, azaz csak a ténylegesen magyarországi használatba került járművek eladásait is.
Hirdetés
A Toyota nem csupán toronymagasan vezeti a valós eladásokat a személyautók és a személy- és a könnyű haszongépjárművek összesített piacán, hanem a top10-ből az egyetlen, amely mindkét szektorban növelni tudta eladásait, miközben több jelentős piaci szereplő is 40 százalékot meghaladó mértékben esett vissza.
Magyarországi újautó-eladások 2020-ban - Top10 személyautók (kivonások után)
Helyezés
Márka
2020. jan.-dec.
2019. jan.-dec.
Változás
1.
Toyota
12 259
10 537
16,3%
2.
Suzuki
9 940
17 880
-44,4%
3.
Škoda
9 169
11 536
-20,5%
4.
Dacia
7 926
8 645
-8,3%
5.
VW
7 270
7 869
-7,6%
6.
Kia
5 842
6 973
-16,2%
7.
Opel
4 921
9 620
-48,8%
8.
Ford
4 795
8 815
-45,6%
9.
Mercedes-Benz
4 285
4 435
-3,4%
10.
Renault
4 018
4 924
-18,4%
Hirdetés
Magyarországi újautó-eladások 2020-ban - Top10 személyautók és kishaszonjárművek (kivonások után)
Helyezés
Márka
2020. jan.-dec.
2019. jan.-dec.
Változás
1.
Toyota
14 008
12 096
15,8%
2.
Suzuki
9 940
17 880
-44,4%
3.
Ford
9 411
14 365
-34,5%
4.
Škoda
9 169
11 536
-20,5%
5.
Dacia
9 030
10 193
-11,4%
6.
VW
8 472
10 284
-17,6%
7.
Opel
6 220
10 634
-41,5%
8.
Kia
5 842
6 973
-16,2%
9.
Renault
5 558
6 979
-20,4%
10.
Mercedes-Benz
4 959
5 101
-2,8%
Ami az egyes szegmensek teljesítményét illeti, a Toyota hagyományaihoz híven elsősorban a privát vásárlók körében bizonyult abszolút favoritnak: az Aygo (26,8% piaci részesedéssel), a Yaris (27,3%) és a Corolla (25,7%) egyaránt a magánvásárlók kategóriakedvence.
Hirdetés
Ugyanakkor egyes szegmensekben a flottaeladásokban is jelentős előrelépések történtek: a Toyota RAV4 például hatalmas előnnyel, 28,7 százalékos piaci részesedéssel vezeti a középkategóriás SUV-k kivonásoktól megtisztított céges eladásait, ugyanúgy, ahogy az imént már említett Yaris (25,1%) és Corolla (23,8%) is.
A kivonásokkal tisztított piacot nézve a Yaris és a Corolla nem csak a magán, a céges vásárlók kedvence is volt az adott szegmensben
Ezek után nem meglepő, hogy a Corolla (24,5% piacrész), a Yaris (19,3%) és a RAV4 (21,9%) az összesített listán is a piac kedvenc ajánlatának bizonyult. A rangsor nem lenne teljes a legendás Hilux nélkül, amely a pickupok mezőnyében rendíthetetlenül őrzi abszolút elsőségét a magánvásárlók (39,1% piaci részesedés) és a céges ügyfelek (38,3%) körében, és ebből következően a teljes piacon (38,5%) is.
A RAV4 is kategóriája leginkább kedvelt modelljeként végzett - a tisztított adatok szerint
Az elsőségek mellett meg kell jegyezni, hogy az Aygo és a C-HR egyaránt a második helyen tudott végezni a szegmensében. Szintén kiválóan teljesítettek, és szegmensük abszolút második helyén zárták az évet a Toyota buszlimuzinjai, a Proace Verso és a Proace City Verso. Ez utóbbiak három üléssoros változatai egyébként - a nagycsaládosok támogatásának köszönhetően - elképesztő növekedéshez segítették hozzá a Toyotát: a márka egy év alatt 12-szeresére (!) növelte eladásait (73 helyett 949 db), és ezzel felzárkózott az ötödik helyre a 7-9 üléses modellek körében.
Nem friss modell, de az Aygo még mindig a második legnépszerűbb miniautó
Aligha meglepő, hogy a Toyota a full hibridek piacán is egyeduralkodó: a rangsor élén öt típusa (Corolla, RAV4, C-HR, Yaris és Camry) áll, összesen 6083 eladott hibrid modellel, de az időközben kivezetett Auris (2 db) és Prius - elsősorban Prius+ - (130 db) modellek is hozzájárultak ahhoz, hogy a márka eladásai tegyék ki a hazai full hibrid piac 74,9 százalékát.
A tavaly megújult, 2,8 literes turbódízelmotorral erősített kinálatú Hilux is a szegmense kedvencének bizonyult
Miután látjuk, a személyautópiacot a regisztrációk alapján a Suzuki vezeti, de a Toyota a kivonásokkal tisztított piacon a személyautókon túl, a személy-kishaszon összesítésben is első, már csak a kishaszon-szegmens vezetője kérdéses, igaz, nagyjából kitalálható, hogy idén is a Ford lesz, az ő prezentációjukat holnap hallhatjuk és tolmácsolhatjuk majd.
Én nem értek valamit. Zöldike, korunk nagyra becsült tudósa világosan leírta csodás blogjában, hogy a Yaris egy hulladék, bottal sem illik piszkálni, erre ezek meg pénzt adnak érte. Magyarok, miért nem hallgattok a Mesterre? Miért keresitek a Toyota nevű bajt? 😀
Te sok mindent nem értesz, ha majd látsz autót közelről akkor esetleg felfogod. Lassan a te árfekvésedbe kerül a 2015 előtti yaris, és ha már nem hajthatod apu suzukiját valszeg majd te is rájösz mire gonodoltam 😛 …
Ne bántsd szegényt, nagyon rosszul indult neki az év.
A Volvo gyári katalógusában szereplő adatok alapján készítettem neki egy excel-t, ami ugyanazt mondta, mint a katalógus : az XC60 D3 legfeljebb lejtőn és/vagy hátszélben tud 190-nél gyorsabban menni, majd linkeltem neki egy online drag calculatort is, ami szintén erre a következtetésre jutott anélkül, hogy ismerte volna az autót 🙂
Aztán azt is bemutattam neki, hogy sajnos nem képes a kocsija „40%-os teljesítménnyel krúzolni” 180-nál, mivel ahhoz kb. 112 LE kell neki keréken, ahhoz dobja hozzá a hajtási veszteséget és örüljön ha egyáltalán marad még valamennyi, hogy elérje a 190-et :-))))
Persze volt ott minden : az ő kocsijai mind erősebbek a gyári értéknél, meg egy dízelmotor többféle teljesítménnyel is készül, lehet hogy neki véletlenül erősebbet építettek be, majd kínjában kiröhögte az NX300h 155 lovas szívómotorját, ami amúgy nem szerepelt a vitában. A nagy igyekezetben meg is feledkezett arról az állandó mágneses szinkronmotorról, pedig azzal együtt még nagyobb a szar a Lexus gépteteje alatt…
Szóval ezek voltak, és akkor még ez is… Begyűrűzött az amerikai piac igénytelensége. Nem baj, ezek után majd nem kell Amerikából hozni a Toyotát, meg tudjuk venni az itthoniakat, már amikor leesik az ára a mi szintünkre 🙂
Apropó, ha beszélünk, majd megkérdezem, hogy miért gondolkodik autócserén. Asszem 200e sincs a Volvoban, nem is értem. Én 420 ezerrel adtam el az Accordot, addig semmi baja se volt, tehát a Volvo még be se lehet járatva 🙂
Jól van nagyokos, elég volt a bohóckodásból. Megnézted a linket amit küldtem (http://egzostive.com/misc-stuff/).
Akkor most csak pár konkrét kérdés:
1. Szerinted akkor hány százalékon van a teljesítmény tempomat mellett, ha nem negyven?
2. Ha esetleg mégis elhiszed hogy nem photoshop, akkor mi a magyarázat hogy a tempomat mellett így tudja tartani?
3. A következő körben pedig végképp elgurul a gyógyszered. Ahogy privátban már megírtam, egy TÖKUGYANOLYAN DÍZELmotort sokféle csúcsteljesítménnyel lehet homologizáltatni, ezek nem különböző motorok, hanem műszakilag azonosak más szoftveres hangolással.
Semmi sem akadályozza abban a szervízt, hogy az amúgy is szoftveresen lebutított 136 vagy 163 lóerős autó ne kapja meg az eredeti 150 vagy 190 lóerős szoftvert, mivel hardveresen a két (136 Vs 150 LE 18d vagy a 163 vs 190 LE 20d) motor tökugyanaz. Nem tett senki gyengébb motort a kocsimba, hanem szoftveresen fogta vissza.
Nem tudom mit nem lehet ezen felfogni.
Ahogy azt is megpróbáltam már párszor elmagyarázni, hogy ezek a lebutított dízelek nem azért 150 lóerősek mert a mérnökök nem tudtak többet kicsikarni, hanem hogy ne haladják meg az adólóerő hatértékét.
Szóval függetlenül attól hogy mi van még a 300h akksijában, én azért a kixaott 5 lóerőért fizetnék extra adót egy NX után (mind beregisztrálásnál, mind évente plusz a biztosítás), amit nem voltak képesek a japán mérnökök leszabályozni.
Most amellett, hogy ez a szívómotor 155 lóereje meg olyan, hogy valahol a tetején esetleg kapsz lóerőt is, szóval a duma, hogy azért bégeti 6000-zal mint valami elxeszett varrógép, mert „az a hatékony”, hanem mivel nincs máshol teljesítmény.
Az megint megér egy misét, hogy neked a HSD villanymotorja olyan kimeríthetetlen lóerőbőségszaru ami mindig rendelkezésre áll, mintha nem lenne olyan hogy az aksi bizony nem ad többet.
Hajjaj… Felhúztad magad a fizikai törvényszerűségeken? :-)))))
„1. Szerinted akkor hány százalékon van a teljesítmény tempomat mellett, ha nem negyven?”
Zoltán, a te autódnak sík úton és szélcsendben 112 LE teljesítményre van szüksége a KERÉKEN ahhoz, hogy 180 km/h-val haladjon. Ezen nem tud változtatni az egérmozi, amit a műszerfalon nézel, sőt, a tempomat sem. A főtengelyen ráadásul ez sem 112 LE, mivel a hajtás vesztéségét se a szentlélek termeli meg, hanem a dízelgép.
Kérdésedre válaszolva kb. 90%-os motorteljesítmény mellet tudsz 180-nal haladni az autóddal.
„2. Ha esetleg mégis elhiszed hogy nem photoshop, akkor mi a magyarázat hogy a tempomat mellett így tudja tartani?”
Ahogy már többször említettem, többféle szcenárió jön szóba :
– a „teljesítménymérő” a hozzád hasonló oktondiak vakítását szolgálja minden valós alap nélkül
– derekas hátszélben haladsz
– komoly lejtőn mész lefelé
– a sebesség nem 180 km/h
– illetve ezen okok tetszőleges kombinációja
3. A következő körben pedig végképp elgurul a gyógyszered. Ahogy privátban már megírtam, egy TÖKUGYANOLYAN DÍZELmotort sokféle csúcsteljesítménnyel lehet homologizáltatni, ezek nem különböző motorok, hanem műszakilag azonosak más szoftveres hangolással.
Persze, van ilyen. A Volvo XC60 D3 típusa 150 lóerős, +-5%, ennyi eltérést enged az uniós szabályozás. Fenti megállapítások a gyári állapotú gépre vonatkoznak, az esetleges teljesítménynövelő beavatkozások eddig még nem képezték vita tárgyát és ezután sem fogják.
Abban olyan nagyon ne légy biztos, hogy kizárólag szoftveres hangolással születnek az eltérő teljesítmények. Szeretnék utalni arra, hogy a te autód motorján 1 db változó geometriájú turbófeltöltő található, a 190 lovas D4-en pedig kettő db wastegate szelepes, nyilván „szoftveres finomhangolás” eredményeképpen. Azért ez elég jelentős akadály a szerviz előtt, Zoltán :-)))))
„én azért a kixaott 5 lóerőért fizetnék extra adót egy NX után (mind beregisztrálásnál, mind évente plusz a biztosítás), amit nem voltak képesek a japán mérnökök leszabályozni.”
A japán mérnökök köztudomásúan nem értenek semmihez, többek között a „leszabályzáshoz” sem, ebben nem tudok vitába szállni a hatalmas eszeddel szemben. Valószínűleg ez lehet az oka, hogy a világon sokkal több 150 lóerőre „leszabályzott” Volvo-dízel fogy, mint 2,5 literes hibrid Toyota. Oh, wait….
Zoltán, a HSD rendszer működését már annyiszor bemutattam neked, hogy szerintem rajtad kívül minden erre megforduló fújja már, lécci végy erőt magadon és ne kezdd elölről a kreténséget. Hova kell visszamennünk? A „lemerült akkuval lebénuló hátsó lábakig”?
1-2. Ott van a kép, akárhányszor mondod hogy nem adja ki a matek, valahogy mégis összejött. És az a helyzet hogy eléggé virgonc is itt még a kocsi. Nem véletlenül jegyeztem meg hogy nekem a 180 nem lesz elég.
Hagyjuk már ezt a baromságot hogy a világ másik felén ki mit vesz, ez számunka qrvára irreleváns. Ahol a Toyota 2.4-ese fut ott az embrerek elmebeteg V8-as Ford pickup mellé veszik.
Errefelé évekig a dízel volt a nyerő (nálunk is), jó okkal. Igazából egy eszement lejárató kampány kellett hogy ezen bármi is változtasson.
„Hagyjuk már ezt a baromságot hogy a világ másik felén ki mit vesz, ez számunka qrvára irreleváns.”
Csak neked az, öreg. Ha értenél akár csak egy hangyafaxnyit az autókhoz, tudnád, hogy direkt a gigasznob Európának ma már csak kevesen terveznek autót. Mert minden márkának vannak elsődleges és másodlagos piacai. Majd nézel nagyokat, amikor az Európában nagyot menő, de máshol a kutyának sem kellő autótípusokat egyszerűen – hopp! – beszántják… És akkor Zöldike az agyába borulva próbálja kideríteni az okokat 😀
Nézzük a pozitív oldalát: feltalált egy új sportágat – a ténybokszot 😀 Elhangzik egy tény > Zöldike üt-vág, sitty-sutty, dirr egy jobb horog, durr egy bal egyenes, a fene ott egye meg az összes faktumot…
Azt is megdumálná, hogy délben nem 12 óra van. Igazából nem értem. Senki nem szarozta le a kocsiját, használja nyugodtan, egészségben, de hogy személyes sértés lenne, ha a nyilvánvaló idiótaságaira néhány egyszerű adattal felhívja az ember a figyelmet…
Alighanem azt is elhiszi, hogy a Fekete Lovag kezeit és lábait valóságosan lecsapták, és mégis tovább tudott harcolni, mert úgy viselkedik…
Zoltán, hiába ismételgeted hisztis óvodás módjára, a te 150 lóerős XC60-asod (ahogy sokszor elmondtam neked), nem képes 40%-os teljesítményen 180-nal haladni.
A motorteljesítmény 40%-a a te esetedben 60 lóerő, mármint a főtengelyen, keréken mérve jóval kevesebb. Ahhoz, hogy 180-nal haladj, a keréken kell 112 lóerőt leadni. Pont van a mondat végén.
Szerintem semmilyen 60 lóerős autó nem képes annyival menni, nemhogy egy 1900 kilós, széles és magas SUV. A te fotód semmiféle bizonyítékul nem szolgál, mivel arról sem a valós sebességet, sem a motor leadott teljesítményét, sem a szél irányát és sebességét, sem pedig az út lejtését nem tudjuk megállapítani. Engedd el a dolgot, tedd oda a RAV4 hibrid lebénult hátsó lábai mellé…
Senkit sem érdekel, hogy egy adott motor miért 136 lóerős. Ha annyi van a típusbizonyítványban, akkor az erőforrás teljesítménye 100 kW +-5 %. A vita szempontjából amúgy is érdektelen, mivel a te 150 lovas motorodról van szó, ami nem a 190 lovas D4 „szoftveresen visszabutított” változata, mivel egy hardveres turbóval kevesebb van rajta.
„Hagyjuk már ezt a baromságot hogy a világ másik felén ki mit vesz, ez számunka qrvára irreleváns. Ahol a Toyota 2.4-ese fut ott az embrerek elmebeteg V8-as Ford pickup mellé veszik.”
Zoltán, te úgy érzed, hogy a „világ egyik fele vagy”? Esetleg a belga piac a világ „egyik fele”?
Tehát amikor az egér és az elefánt együtt masíroznak, akkor a dübörgés fele az egértől származik?
Zoltán, a 2,5-ös Toyota-motor nemcsak a világ „másik felén” népszerű. Ha csak a RAV4-re gondolunk, amiből az eladások java a 2,5-ös, az alábbi tényekkel jellemezhető :
– a világ legnépszerűbb SUV-je
– a világ 3. legnépszerűbb autója
– Európa második legnépszerűbb közepes SUV-je (ha a Tiguan-t ide soroljuk, akkor a harmadik)
– Magyarország legnépszerűbb közepes méretű SUV-je
Van valami hiteles forrásod arra, hogy az emberek V8-as pick-up mellé vásárolják, vagy ezzel kívántad alátámasztani, hogy a Toyota 2.5 akkora szar, hogy kell mellé egy V8 is?
„Errefelé évekig a dízel volt a nyerő (nálunk is), jó okkal. Igazából egy eszement lejárató kampány kellett hogy ezen bármi is változtasson.”
@csalfa: hát őszintén szülve eddig ez a leírás pont rád passzolt, mert az ideológia marhaságaid annyira elöntenek, hogy te tényekkel sosem foglalkozol. Sőt egyszerű mondatokat sem vagy képes értelmezni.
Ellenben minden alkalommal előjössz azzal hogy az általad félreértett párhuzamos univerzumot másra próbálod rávetíteni, ennek az a leggázabb megnyilvánulása amikor a facebookon azzal jelentkezel hogy én ezt vagy azt mondtam, miközben olyan én sosem mondtam legfeljebb a te féltudású félreértelmezésedben ez képeződött le.
@n: igen, küldtem egy fényképet, te erre elvont számításokkal és egy csomó feltételezéssel (nem lehet erősebb, hátszéllel szakadékban) akarod igazolni, hogy lehetetlen ami rajta van, nem tudom melyikünk áll közelebb itt a tényekhez .
Ami a világ másik felét illeti, mi egy régióval vagyunk (szerencsére) közös piacban. Ennek nyomán a régmúlthoz képest hihetetlenül egyszerűen lehet behozni autókat, míg minden más gyakorlatilag ellehetetlenedett. Most az hogy pár egzotikumot egy joghézaggal Európából be tudod hozni, keveset nyom a latba, amíg Nyugat Európából évi 100-130,000 használt autó érkezik évente.
Az USÁ-ban a top 3 autó nem is személyautó hanem elmebeteg kisteherautó pazarló V8-as motorral, Ott annyi erőforrással és szabad térrel bírnak, hogy ezt megtehetik. Egyszerűen huszadrangú a környezetvédelem.
Az egérről meg annyit, hogy a belga piac egy 500.000-es és igencsak fizetőképes piac, ami az eladási számokon felül is mértékadóvá teszi, pl Mexikó 1 millió feletti darabszámával szemben. Szóval ezt egérnek nevezni eléggé botor, mondhatni már csalfa szintű vetítés.
Ezen felül a belga piaci igen jól karban tartott autókkal bír, mivel a tipikus itthoni kreatívan ügyeskedő berhelő szervízesek meg sem maradnak a márkaszervízek között. Szóval méltán bejáratott használtautó-forrás itthon.
De ha nem is lenne az a „világszerte eladott” Rav4-esek nagy részét nem hozhatod be mert nem felelnek meg a paici (uniós szinten egységesített) előírásoknak. Az hogy valami haverod ügyeskedett (amúgy is Európában beregisztrált amerikai autókkal), nos úgy néz januártól ennek is vége lehet.
Először is köszi, hogy klaviatúrát ragadtál, mert nagyon jól szórakozok rajtad :-))
„elvont számításokkal”
Már úgy érted, hogy pl. 2×2=4 az elvont számítás? Zoltán, fordítsuk meg a dolgot.
Én megtaláltam és elküldtem neked a saját autód paramétereit (tömeg 1900 kg, legnagyobb teljesítmény 150 LE, homlokfelület 2,61 m2, cw 0,35), majd kiszámoltam, hogy mekkora a teljesítményszükséglet 180 km/h-nál.
Ha te az eredményt kétségbe vonod, akkor vagy az autód adatait, vagy a számításhoz felhasznált képletek helyességét vitatod. Hadoválás helyett tedd meg bátran, hogy kijavítod a számításomat. Neten két kattintással megtalálsz mindent, írd be ide a te verziódat :
– tömeg (m)
– homlokfelület (A)
– cw érték
– gumi gördülési ellenállás tényezője (f)
– levegő sűrűsége (r)
– sebesség 180 km/h-nál m/s (v)
– nehézségi gyorsulás m/s2 (g)
Helyettesítsd be :
– gördülési ellenállás telj. : P görd. = m*g*f*v = …. kW
– légellenállás telj. : P lég. = 1/2*r*A*cw*v3 = …. kW
– összes teljesítményigény : P kerék = P görd. + P lég. = …. kW
Ha ez megvan, akkor saccold meg a motor és a kerék között lévő hajtás veszteségét, a totalcar erőmérőben minden mérés végén láthatod, így azzal korrigálva megkapod a szükséges motorteljesítményt.
Kíváncsian várom a te verziódat, csak azt az ovis sületlenséget ne hozd ide, hogy a te autódra nem érvényes a fizika.
A többi, lassan fájdalmassá váló kínlódásoddal kapcsolatban elvesztettem a fonalat. Miért kéne Amerikából hozni a 2.5-ös RAV4-et, amikor itthon is kapható, olyannyira, hogy nálunk épp a legnépszerűbb közepes SUV, tavaly több fogyott, mint Golf. Corolla? Második hely az Octavia mögött. Yaris? Első hely. Miről is hablatyolsz?
Izgatottan várom a saját számításodat, hiszen, ha valóban 40%-os teljesítménnyel tud 180-at menni a kocsid, akkor azt a fizika is alá fogja támasztani, tehát hajrá :-))))))
Én vetítek, baxki? 😀 Nem tudod már, mit kezdj magaddal, igaz? Milyen alapon várod el, hogy minden gyártónak Európa legyen az elsődleges piaca? Melldöngetési alapon? Téged a világon mindenhol ismernek? Ha így van, hogyhogy nem hallottunk még rólad és miért nem vállalod a p*fádat sehol, te arctalan senki? Neked egy amerikai, egy tajvani, egy új-zélandi vagy egy kínai vevő alacsonyabb rendű faj, mint egy európai, hogy az ottani eladások nem érdekelnek? Nagyon vigyázz, mert ha így van, veszélyes vizekre eveztél, és megütheted a bokádat, Mr. „Üléspróba”…
Hagyd el, mondtam hogy sokkot kapott Münchausen úrfi. Be se lehet hozni ide a RAV4-et. Persze jobb is, mert üres akkuval lebénulnak a hátsó lábai. Mondta a személyes Lexus-tanácsadója az üléspróbán, ahol 9 litert zabált az NX. Illetve frissítőzés után csak 7,5-et. De az nem tölt, csak lassításkor. Külön gyártották MG1 generátor nélkül. Csak előrefelé tudott menni. Jönni nem tudott. Az amelyik veszett varrógép módjára üveghangon pörög autópályán. És 5 lóerővel erősebb, mint kellene. De így is gyenge, sehol nincs az ő autójához képest. Meg az előzőhöz se érhet fel. Amelyiket bolti új áron vitt el egy Alfa rajongó. Miután fékpadon lemérette és túlerős volt. Ez nála része az eladási egységcsomagnak. Meg az S40, az is túlerős volt. A nagyobb motorból deriválták. szoftverrel. Az 25%-os teljesítményen tudta a 180-at, mert nem SUV. De most az van, mert keskenyebb. Illetve szélesebb. Magasabb. Majdnem akkora a csomagtartója, mint az Octaviának. De legyőzi a járdaszegélyeket. Meg a légellenállást is, azt nagyon. Kikerüli a levegő, oxigénpalackkal jön végig az Autobahn-on. 210-zel, félgázon. Mutatta a műszer a falon. Beteg.
Én nem értek valamit. Zöldike, korunk nagyra becsült tudósa világosan leírta csodás blogjában, hogy a Yaris egy hulladék, bottal sem illik piszkálni, erre ezek meg pénzt adnak érte. Magyarok, miért nem hallgattok a Mesterre? Miért keresitek a Toyota nevű bajt? 😀
Te sok mindent nem értesz, ha majd látsz autót közelről akkor esetleg felfogod. Lassan a te árfekvésedbe kerül a 2015 előtti yaris, és ha már nem hajthatod apu suzukiját valszeg majd te is rájösz mire gonodoltam 😛 …
Csak egyszer jönnék rá, miért mániád a kapufára rugdosás…
Ne bántsd szegényt, nagyon rosszul indult neki az év.
A Volvo gyári katalógusában szereplő adatok alapján készítettem neki egy excel-t, ami ugyanazt mondta, mint a katalógus : az XC60 D3 legfeljebb lejtőn és/vagy hátszélben tud 190-nél gyorsabban menni, majd linkeltem neki egy online drag calculatort is, ami szintén erre a következtetésre jutott anélkül, hogy ismerte volna az autót 🙂
Aztán azt is bemutattam neki, hogy sajnos nem képes a kocsija „40%-os teljesítménnyel krúzolni” 180-nál, mivel ahhoz kb. 112 LE kell neki keréken, ahhoz dobja hozzá a hajtási veszteséget és örüljön ha egyáltalán marad még valamennyi, hogy elérje a 190-et :-))))
Persze volt ott minden : az ő kocsijai mind erősebbek a gyári értéknél, meg egy dízelmotor többféle teljesítménnyel is készül, lehet hogy neki véletlenül erősebbet építettek be, majd kínjában kiröhögte az NX300h 155 lovas szívómotorját, ami amúgy nem szerepelt a vitában. A nagy igyekezetben meg is feledkezett arról az állandó mágneses szinkronmotorról, pedig azzal együtt még nagyobb a szar a Lexus gépteteje alatt…
Szóval ezek voltak, és akkor még ez is… Begyűrűzött az amerikai piac igénytelensége. Nem baj, ezek után majd nem kell Amerikából hozni a Toyotát, meg tudjuk venni az itthoniakat, már amikor leesik az ára a mi szintünkre 🙂
Apropó, ha beszélünk, majd megkérdezem, hogy miért gondolkodik autócserén. Asszem 200e sincs a Volvoban, nem is értem. Én 420 ezerrel adtam el az Accordot, addig semmi baja se volt, tehát a Volvo még be se lehet járatva 🙂
Jól van nagyokos, elég volt a bohóckodásból. Megnézted a linket amit küldtem (http://egzostive.com/misc-stuff/).
Akkor most csak pár konkrét kérdés:
1. Szerinted akkor hány százalékon van a teljesítmény tempomat mellett, ha nem negyven?
2. Ha esetleg mégis elhiszed hogy nem photoshop, akkor mi a magyarázat hogy a tempomat mellett így tudja tartani?
3. A következő körben pedig végképp elgurul a gyógyszered. Ahogy privátban már megírtam, egy TÖKUGYANOLYAN DÍZELmotort sokféle csúcsteljesítménnyel lehet homologizáltatni, ezek nem különböző motorok, hanem műszakilag azonosak más szoftveres hangolással.
Semmi sem akadályozza abban a szervízt, hogy az amúgy is szoftveresen lebutított 136 vagy 163 lóerős autó ne kapja meg az eredeti 150 vagy 190 lóerős szoftvert, mivel hardveresen a két (136 Vs 150 LE 18d vagy a 163 vs 190 LE 20d) motor tökugyanaz. Nem tett senki gyengébb motort a kocsimba, hanem szoftveresen fogta vissza.
Nem tudom mit nem lehet ezen felfogni.
Ahogy azt is megpróbáltam már párszor elmagyarázni, hogy ezek a lebutított dízelek nem azért 150 lóerősek mert a mérnökök nem tudtak többet kicsikarni, hanem hogy ne haladják meg az adólóerő hatértékét.
Szóval függetlenül attól hogy mi van még a 300h akksijában, én azért a kixaott 5 lóerőért fizetnék extra adót egy NX után (mind beregisztrálásnál, mind évente plusz a biztosítás), amit nem voltak képesek a japán mérnökök leszabályozni.
Most amellett, hogy ez a szívómotor 155 lóereje meg olyan, hogy valahol a tetején esetleg kapsz lóerőt is, szóval a duma, hogy azért bégeti 6000-zal mint valami elxeszett varrógép, mert „az a hatékony”, hanem mivel nincs máshol teljesítmény.
Az megint megér egy misét, hogy neked a HSD villanymotorja olyan kimeríthetetlen lóerőbőségszaru ami mindig rendelkezésre áll, mintha nem lenne olyan hogy az aksi bizony nem ad többet.
Hajjaj… Felhúztad magad a fizikai törvényszerűségeken? :-)))))
„1. Szerinted akkor hány százalékon van a teljesítmény tempomat mellett, ha nem negyven?”
Zoltán, a te autódnak sík úton és szélcsendben 112 LE teljesítményre van szüksége a KERÉKEN ahhoz, hogy 180 km/h-val haladjon. Ezen nem tud változtatni az egérmozi, amit a műszerfalon nézel, sőt, a tempomat sem. A főtengelyen ráadásul ez sem 112 LE, mivel a hajtás vesztéségét se a szentlélek termeli meg, hanem a dízelgép.
Kérdésedre válaszolva kb. 90%-os motorteljesítmény mellet tudsz 180-nal haladni az autóddal.
„2. Ha esetleg mégis elhiszed hogy nem photoshop, akkor mi a magyarázat hogy a tempomat mellett így tudja tartani?”
Ahogy már többször említettem, többféle szcenárió jön szóba :
– a „teljesítménymérő” a hozzád hasonló oktondiak vakítását szolgálja minden valós alap nélkül
– derekas hátszélben haladsz
– komoly lejtőn mész lefelé
– a sebesség nem 180 km/h
– illetve ezen okok tetszőleges kombinációja
3. A következő körben pedig végképp elgurul a gyógyszered. Ahogy privátban már megírtam, egy TÖKUGYANOLYAN DÍZELmotort sokféle csúcsteljesítménnyel lehet homologizáltatni, ezek nem különböző motorok, hanem műszakilag azonosak más szoftveres hangolással.
Persze, van ilyen. A Volvo XC60 D3 típusa 150 lóerős, +-5%, ennyi eltérést enged az uniós szabályozás. Fenti megállapítások a gyári állapotú gépre vonatkoznak, az esetleges teljesítménynövelő beavatkozások eddig még nem képezték vita tárgyát és ezután sem fogják.
Abban olyan nagyon ne légy biztos, hogy kizárólag szoftveres hangolással születnek az eltérő teljesítmények. Szeretnék utalni arra, hogy a te autód motorján 1 db változó geometriájú turbófeltöltő található, a 190 lovas D4-en pedig kettő db wastegate szelepes, nyilván „szoftveres finomhangolás” eredményeképpen. Azért ez elég jelentős akadály a szerviz előtt, Zoltán :-)))))
„én azért a kixaott 5 lóerőért fizetnék extra adót egy NX után (mind beregisztrálásnál, mind évente plusz a biztosítás), amit nem voltak képesek a japán mérnökök leszabályozni.”
A japán mérnökök köztudomásúan nem értenek semmihez, többek között a „leszabályzáshoz” sem, ebben nem tudok vitába szállni a hatalmas eszeddel szemben. Valószínűleg ez lehet az oka, hogy a világon sokkal több 150 lóerőre „leszabályzott” Volvo-dízel fogy, mint 2,5 literes hibrid Toyota. Oh, wait….
Zoltán, a HSD rendszer működését már annyiszor bemutattam neked, hogy szerintem rajtad kívül minden erre megforduló fújja már, lécci végy erőt magadon és ne kezdd elölről a kreténséget. Hova kell visszamennünk? A „lemerült akkuval lebénuló hátsó lábakig”?
Mondom én, hogy sokkot kaptál valamitől…
A 3. pontnál lemaradt az idézőjel a tőled származó mondatokról, de értelemszerű…
1-2. Ott van a kép, akárhányszor mondod hogy nem adja ki a matek, valahogy mégis összejött. És az a helyzet hogy eléggé virgonc is itt még a kocsi. Nem véletlenül jegyeztem meg hogy nekem a 180 nem lesz elég.
3. Tökugyanolyan motort írtam, nem a D3 Vs D4, mert azok tényleg más motorok.
Viszont felármentesen megkaptad a 18d-t 136LE-vel ( https://www.moniteurautomobile.be/modele-intitule-annee–bmw–x3–2018/specifications-techniques–61166–sdrive18d-100-kw.html ). Tökugyanaz, mint a 150LE.
Szerintem a D5204T5 és D5204T7 is azonos (az egyik 150 a másik 136LE).
Hagyjuk már ezt a baromságot hogy a világ másik felén ki mit vesz, ez számunka qrvára irreleváns. Ahol a Toyota 2.4-ese fut ott az embrerek elmebeteg V8-as Ford pickup mellé veszik.
Errefelé évekig a dízel volt a nyerő (nálunk is), jó okkal. Igazából egy eszement lejárató kampány kellett hogy ezen bármi is változtasson.
„Hagyjuk már ezt a baromságot hogy a világ másik felén ki mit vesz, ez számunka qrvára irreleváns.”
Csak neked az, öreg. Ha értenél akár csak egy hangyafaxnyit az autókhoz, tudnád, hogy direkt a gigasznob Európának ma már csak kevesen terveznek autót. Mert minden márkának vannak elsődleges és másodlagos piacai. Majd nézel nagyokat, amikor az Európában nagyot menő, de máshol a kutyának sem kellő autótípusokat egyszerűen – hopp! – beszántják… És akkor Zöldike az agyába borulva próbálja kideríteni az okokat 😀
Nem tudja feldolgozni, hogy a fizikai törvények (és úgy általában a tények) felette állnak az ő elképzeléseinek :-)))
Nézzük a pozitív oldalát: feltalált egy új sportágat – a ténybokszot 😀 Elhangzik egy tény > Zöldike üt-vág, sitty-sutty, dirr egy jobb horog, durr egy bal egyenes, a fene ott egye meg az összes faktumot…
Erre igazán büszke lehet, ha másra nem is 😀
Tényboksz :-)))
Azt is megdumálná, hogy délben nem 12 óra van. Igazából nem értem. Senki nem szarozta le a kocsiját, használja nyugodtan, egészségben, de hogy személyes sértés lenne, ha a nyilvánvaló idiótaságaira néhány egyszerű adattal felhívja az ember a figyelmet…
Alighanem azt is elhiszi, hogy a Fekete Lovag kezeit és lábait valóságosan lecsapták, és mégis tovább tudott harcolni, mert úgy viselkedik…
Zoltán, hiába ismételgeted hisztis óvodás módjára, a te 150 lóerős XC60-asod (ahogy sokszor elmondtam neked), nem képes 40%-os teljesítményen 180-nal haladni.
A motorteljesítmény 40%-a a te esetedben 60 lóerő, mármint a főtengelyen, keréken mérve jóval kevesebb. Ahhoz, hogy 180-nal haladj, a keréken kell 112 lóerőt leadni. Pont van a mondat végén.
Szerintem semmilyen 60 lóerős autó nem képes annyival menni, nemhogy egy 1900 kilós, széles és magas SUV. A te fotód semmiféle bizonyítékul nem szolgál, mivel arról sem a valós sebességet, sem a motor leadott teljesítményét, sem a szél irányát és sebességét, sem pedig az út lejtését nem tudjuk megállapítani. Engedd el a dolgot, tedd oda a RAV4 hibrid lebénult hátsó lábai mellé…
Senkit sem érdekel, hogy egy adott motor miért 136 lóerős. Ha annyi van a típusbizonyítványban, akkor az erőforrás teljesítménye 100 kW +-5 %. A vita szempontjából amúgy is érdektelen, mivel a te 150 lovas motorodról van szó, ami nem a 190 lovas D4 „szoftveresen visszabutított” változata, mivel egy hardveres turbóval kevesebb van rajta.
„Hagyjuk már ezt a baromságot hogy a világ másik felén ki mit vesz, ez számunka qrvára irreleváns. Ahol a Toyota 2.4-ese fut ott az embrerek elmebeteg V8-as Ford pickup mellé veszik.”
Zoltán, te úgy érzed, hogy a „világ egyik fele vagy”? Esetleg a belga piac a világ „egyik fele”?
Tehát amikor az egér és az elefánt együtt masíroznak, akkor a dübörgés fele az egértől származik?
Zoltán, a 2,5-ös Toyota-motor nemcsak a világ „másik felén” népszerű. Ha csak a RAV4-re gondolunk, amiből az eladások java a 2,5-ös, az alábbi tényekkel jellemezhető :
– a világ legnépszerűbb SUV-je
– a világ 3. legnépszerűbb autója
– Európa második legnépszerűbb közepes SUV-je (ha a Tiguan-t ide soroljuk, akkor a harmadik)
– Magyarország legnépszerűbb közepes méretű SUV-je
Van valami hiteles forrásod arra, hogy az emberek V8-as pick-up mellé vásárolják, vagy ezzel kívántad alátámasztani, hogy a Toyota 2.5 akkora szar, hogy kell mellé egy V8 is?
„Errefelé évekig a dízel volt a nyerő (nálunk is), jó okkal. Igazából egy eszement lejárató kampány kellett hogy ezen bármi is változtasson.”
„eszement lejárató kampány” = dízelbotrány (ok)
@csalfa: hát őszintén szülve eddig ez a leírás pont rád passzolt, mert az ideológia marhaságaid annyira elöntenek, hogy te tényekkel sosem foglalkozol. Sőt egyszerű mondatokat sem vagy képes értelmezni.
Ellenben minden alkalommal előjössz azzal hogy az általad félreértett párhuzamos univerzumot másra próbálod rávetíteni, ennek az a leggázabb megnyilvánulása amikor a facebookon azzal jelentkezel hogy én ezt vagy azt mondtam, miközben olyan én sosem mondtam legfeljebb a te féltudású félreértelmezésedben ez képeződött le.
@n: igen, küldtem egy fényképet, te erre elvont számításokkal és egy csomó feltételezéssel (nem lehet erősebb, hátszéllel szakadékban) akarod igazolni, hogy lehetetlen ami rajta van, nem tudom melyikünk áll közelebb itt a tényekhez .
Ami a világ másik felét illeti, mi egy régióval vagyunk (szerencsére) közös piacban. Ennek nyomán a régmúlthoz képest hihetetlenül egyszerűen lehet behozni autókat, míg minden más gyakorlatilag ellehetetlenedett. Most az hogy pár egzotikumot egy joghézaggal Európából be tudod hozni, keveset nyom a latba, amíg Nyugat Európából évi 100-130,000 használt autó érkezik évente.
Az USÁ-ban a top 3 autó nem is személyautó hanem elmebeteg kisteherautó pazarló V8-as motorral, Ott annyi erőforrással és szabad térrel bírnak, hogy ezt megtehetik. Egyszerűen huszadrangú a környezetvédelem.
Az egérről meg annyit, hogy a belga piac egy 500.000-es és igencsak fizetőképes piac, ami az eladási számokon felül is mértékadóvá teszi, pl Mexikó 1 millió feletti darabszámával szemben. Szóval ezt egérnek nevezni eléggé botor, mondhatni már csalfa szintű vetítés.
Ezen felül a belga piaci igen jól karban tartott autókkal bír, mivel a tipikus itthoni kreatívan ügyeskedő berhelő szervízesek meg sem maradnak a márkaszervízek között. Szóval méltán bejáratott használtautó-forrás itthon.
De ha nem is lenne az a „világszerte eladott” Rav4-esek nagy részét nem hozhatod be mert nem felelnek meg a paici (uniós szinten egységesített) előírásoknak. Az hogy valami haverod ügyeskedett (amúgy is Európában beregisztrált amerikai autókkal), nos úgy néz januártól ennek is vége lehet.
Először is köszi, hogy klaviatúrát ragadtál, mert nagyon jól szórakozok rajtad :-))
„elvont számításokkal”
Már úgy érted, hogy pl. 2×2=4 az elvont számítás? Zoltán, fordítsuk meg a dolgot.
Én megtaláltam és elküldtem neked a saját autód paramétereit (tömeg 1900 kg, legnagyobb teljesítmény 150 LE, homlokfelület 2,61 m2, cw 0,35), majd kiszámoltam, hogy mekkora a teljesítményszükséglet 180 km/h-nál.
Ha te az eredményt kétségbe vonod, akkor vagy az autód adatait, vagy a számításhoz felhasznált képletek helyességét vitatod. Hadoválás helyett tedd meg bátran, hogy kijavítod a számításomat. Neten két kattintással megtalálsz mindent, írd be ide a te verziódat :
– tömeg (m)
– homlokfelület (A)
– cw érték
– gumi gördülési ellenállás tényezője (f)
– levegő sűrűsége (r)
– sebesség 180 km/h-nál m/s (v)
– nehézségi gyorsulás m/s2 (g)
Helyettesítsd be :
– gördülési ellenállás telj. : P görd. = m*g*f*v = …. kW
– légellenállás telj. : P lég. = 1/2*r*A*cw*v3 = …. kW
– összes teljesítményigény : P kerék = P görd. + P lég. = …. kW
Ha ez megvan, akkor saccold meg a motor és a kerék között lévő hajtás veszteségét, a totalcar erőmérőben minden mérés végén láthatod, így azzal korrigálva megkapod a szükséges motorteljesítményt.
Kíváncsian várom a te verziódat, csak azt az ovis sületlenséget ne hozd ide, hogy a te autódra nem érvényes a fizika.
A többi, lassan fájdalmassá váló kínlódásoddal kapcsolatban elvesztettem a fonalat. Miért kéne Amerikából hozni a 2.5-ös RAV4-et, amikor itthon is kapható, olyannyira, hogy nálunk épp a legnépszerűbb közepes SUV, tavaly több fogyott, mint Golf. Corolla? Második hely az Octavia mögött. Yaris? Első hely. Miről is hablatyolsz?
Izgatottan várom a saját számításodat, hiszen, ha valóban 40%-os teljesítménnyel tud 180-at menni a kocsid, akkor azt a fizika is alá fogja támasztani, tehát hajrá :-))))))
Én vetítek, baxki? 😀 Nem tudod már, mit kezdj magaddal, igaz? Milyen alapon várod el, hogy minden gyártónak Európa legyen az elsődleges piaca? Melldöngetési alapon? Téged a világon mindenhol ismernek? Ha így van, hogyhogy nem hallottunk még rólad és miért nem vállalod a p*fádat sehol, te arctalan senki? Neked egy amerikai, egy tajvani, egy új-zélandi vagy egy kínai vevő alacsonyabb rendű faj, mint egy európai, hogy az ottani eladások nem érdekelnek? Nagyon vigyázz, mert ha így van, veszélyes vizekre eveztél, és megütheted a bokádat, Mr. „Üléspróba”…
Hagyd el, mondtam hogy sokkot kapott Münchausen úrfi. Be se lehet hozni ide a RAV4-et. Persze jobb is, mert üres akkuval lebénulnak a hátsó lábai. Mondta a személyes Lexus-tanácsadója az üléspróbán, ahol 9 litert zabált az NX. Illetve frissítőzés után csak 7,5-et. De az nem tölt, csak lassításkor. Külön gyártották MG1 generátor nélkül. Csak előrefelé tudott menni. Jönni nem tudott. Az amelyik veszett varrógép módjára üveghangon pörög autópályán. És 5 lóerővel erősebb, mint kellene. De így is gyenge, sehol nincs az ő autójához képest. Meg az előzőhöz se érhet fel. Amelyiket bolti új áron vitt el egy Alfa rajongó. Miután fékpadon lemérette és túlerős volt. Ez nála része az eladási egységcsomagnak. Meg az S40, az is túlerős volt. A nagyobb motorból deriválták. szoftverrel. Az 25%-os teljesítményen tudta a 180-at, mert nem SUV. De most az van, mert keskenyebb. Illetve szélesebb. Magasabb. Majdnem akkora a csomagtartója, mint az Octaviának. De legyőzi a járdaszegélyeket. Meg a légellenállást is, azt nagyon. Kikerüli a levegő, oxigénpalackkal jön végig az Autobahn-on. 210-zel, félgázon. Mutatta a műszer a falon. Beteg.