A Peugeot idén ünnepli 210. évfordulóját, el is készült a legerősebb modelljük
Globálisan zavart össze mindent a koronavírus járvány miatt kialakult helyzet. Autóbemutatókat is elhalasztottak, így lehetséges az, hogy a Peugeot új hibridjét már lényegében ismerjük, mégis újabb, immár hivatalos bemutatót is tartottak. Bemutatkozott a márka valaha készült legerősebb sorozatgyártású modellje, az 508 PSE, vagyis Peugeot Sport Engineered, mellyel együtt a márka új sportrészlege is debütált. A hibrid sportszedán mellett a csinos SW, vagyis kombi is készülni fog az új hajtáslánccal, mely az eddig ismert PSA hibrid rendszer magasabb teljesítményű változata.
360 lóerős, 520 Nm nyomatékú hibrid rendszer hajtja az 508 PSE-t
Az 508 PSE hibrid rendszere egy 1,6-os benzines turbómotorból és két villanymotorból áll, melyek összteljesítménye teljes töltésű akkumulátor esetén 360 lóerő és 520 Nm nyomaték. A rendszer 11,5 kWh-s akkumulátorcsomagját a csomagtér-padló alá építették, így sem abból, sem az utastérből nem vont el helyet. 42 kilométeres WLTP szerinti elektromos hatótávolsága mellett 2 literes vegyes fogyasztási értékkel és mindössze 46 g/km-es károsanyag-kibocsátási értékével felel meg az európai szabályozásoknak. Sportmodellként menetteljesítménye is fontos, 5,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t álló helyzetből, és mindössze 3 másodpercre van szüksége 80-ról 119 km/h-s tempóra növelni a sebességét.
5,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, de akár 42 kilométert elmegy csak elektromosan
Ötféle vezetési módja közül az Electric addig nem indítja be a benzinmotort, amíg van töltés az akkumulátorban, vagy padlóig nem nyomjuk a gázpedált. Comfort üzemben puhább lengéscsillapítást kapunk, Hybrid módban pedig aktívan változtatja a hajtást vezetési stílustól és lehetőségektől függően. Sport módban képes leadni néhány másodperc erejéig a csúcsteljesítményt, míg a 4WD mód felel azért, hogy alacsony tapadású felületen is biztos legyen a haladás.
A sárgás zöld árnyalatot Kryptonitnak hívják, ez a PSE színe
Az 508 PSE futóműve keményebb az alap 508 Hybrid futóművénél, felnijei pedig 20 colosak és Michelin Pilot Sport 4S abroncsokkal szereltek a tökéletes tapadás érdekében. Sportmodellként természetesen külső kiegészítőkkel látták el, újak a lökhárítók, és került egy szolid légterelő is hátulra, de leginkább a dizájn az, amiben nagyot újít és kiemeli a részleteit. A Peugeot Sport Engineered színe a zöldes sárga, melyet Kryptonitnak hívnak, erre színeznek apró részleteket az autó külsején és belül is. Szürke kárpitjához képest erős kontrasztot alkot a PSE színével varrt üléshuzat és műszerfal, melyen az ismert kijelzőket és kezelőszerveket láthatjuk. Az 508 PSE minden elérhető vezetéstámogatóval felszerelt, vagyis sávot és távolságot is tart, vészfék asszisztenssel szolgálja a sofőrt és a holttérben érkező autókra is figyelmeztet, valamint éjjellátó kamerával is felszerelhető. A Peugeot idén ünnepli 210 éves évfordulóját, melyet az új 508 PSE-vel, valamint azzal a bejelentéssel tettek hangsúlyossá, hogy visszatérnek a Le Mans-i 24 órás versenyre 2022-ben.
Három motorja van, összkerékhajtású és 20 colos felniken Pilot 4S utcai sportabroncsokat kap