Itt a Peugeot valaha gyártott legerősebb személyautója

360 lóerős összkerékhajtású sportszedán és kombi is kapható mostantól a Peugeot-nál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elérkezett az idő, hogy a Peugeot végre hivatalosan is leleplezze a sorozatgyártásban valaha gyártott legerősebb autóját, mely az 508-ból készült és kombiként is kapható lesz.

Globálisan zavart össze mindent a koronavírus járvány miatt kialakult helyzet. Autóbemutatókat is elhalasztottak, így lehetséges az, hogy a Peugeot új hibridjét már lényegében ismerjük, mégis újabb, immár hivatalos bemutatót is tartottak. Bemutatkozott a márka valaha készült legerősebb sorozatgyártású modellje, az 508 PSE, vagyis Peugeot Sport Engineered, mellyel együtt a márka új sportrészlege is debütált. A hibrid sportszedán mellett a csinos SW, vagyis kombi is készülni fog az új hajtáslánccal, mely az eddig ismert PSA hibrid rendszer magasabb teljesítményű változata.
Az 508 PSE hibrid rendszere egy 1,6-os benzines turbómotorból és két villanymotorból áll, melyek összteljesítménye teljes töltésű akkumulátor esetén 360 lóerő és 520 Nm nyomaték. A rendszer 11,5 kWh-s akkumulátorcsomagját a csomagtér-padló alá építették, így sem abból, sem az utastérből nem vont el helyet. 42 kilométeres WLTP szerinti elektromos hatótávolsága mellett 2 literes vegyes fogyasztási értékkel és mindössze 46 g/km-es károsanyag-kibocsátási értékével felel meg az európai szabályozásoknak. Sportmodellként menetteljesítménye is fontos, 5,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t álló helyzetből, és mindössze 3 másodpercre van szüksége 80-ról 119 km/h-s tempóra növelni a sebességét.
Hirdetés
Ötféle vezetési módja közül az Electric addig nem indítja be a benzinmotort, amíg van töltés az akkumulátorban, vagy padlóig nem nyomjuk a gázpedált. Comfort üzemben puhább lengéscsillapítást kapunk, Hybrid módban pedig aktívan változtatja a hajtást vezetési stílustól és lehetőségektől függően. Sport módban képes leadni néhány másodperc erejéig a csúcsteljesítményt, míg a 4WD mód felel azért, hogy alacsony tapadású felületen is biztos legyen a haladás. Az 508 PSE futóműve keményebb az alap 508 Hybrid futóművénél, felnijei pedig 20 colosak és Michelin Pilot Sport 4S abroncsokkal szereltek a tökéletes tapadás érdekében. Sportmodellként természetesen külső kiegészítőkkel látták el, újak a lökhárítók, és került egy szolid légterelő is hátulra, de leginkább a dizájn az, amiben nagyot újít és kiemeli a részleteit. A Peugeot Sport Engineered színe a zöldes sárga, melyet Kryptonitnak hívnak, erre színeznek apró részleteket az autó külsején és belül is. Szürke kárpitjához képest erős kontrasztot alkot a PSE színével varrt üléshuzat és műszerfal, melyen az ismert kijelzőket és kezelőszerveket láthatjuk. Az 508 PSE minden elérhető vezetéstámogatóval felszerelt, vagyis sávot és távolságot is tart, vészfék asszisztenssel szolgálja a sofőrt és a holttérben érkező autókra is figyelmeztet, valamint éjjellátó kamerával is felszerelhető. A Peugeot idén ünnepli 210 éves évfordulóját, melyet az új 508 PSE-vel, valamint azzal a bejelentéssel tettek hangsúlyossá, hogy visszatérnek a Le Mans-i 24 órás versenyre 2022-ben.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?