Itt a Peugeot 308 GT – dízel és benzines turbóként
Peugeot 308 GT: nem olyan erős, de annál takarékosabb
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Benzinesként a vártnál gyengébb, 205 lóerős a Peugeot 308 GT, viszont 180 lóerős, 4 liter/100 km fogyasztású dízelként is jön.
A korábbi hírt cáfolva, GTI-ként nem, GT-ként viszont ötajtósként és SW nevű kombiként is várható a Párizsi Autószalonon az Év Autója címet viselő, s idén augusztusig 146 ezer példányban elkelt, az októberi kiállításra minden bizonnyal a 150 ezres eladást is átlépő második generációs Peugeot 308.
Egyelőre ez a csúcsmodell, s benne az 1.6 THP turbós benzinmotor nem lesz olyan nagyon erős, mint azt várni lehetett, a 250 lóerő körülire remélt teljesítmény "csak" 205 lóerős, amihez 285 Nm nyomaték társul. Viszont jön 180 lóerős, 400 Nm-es 2.0 BlueHDi motorral is a GT, s ötajtósként azzal mindössze 4 l/100 km a vegyes fogyasztása. Kombiként pedig kemény 4,1 l/100 km a csakis 6 sebességes Aisin automata váltóval adott BlueHDi kombinált értéke. Önmagához képest a GT 205 névre hallgató benzines is igen takarékos, vegyes értéke 5,6 l/100 km, CO2 emissziója 130 g/km (az SW számai: 5,8 l/100 km és 134 g/km). Benzinesként álló helyzetből 100 km/órára 7,5 másodperc alatt ér a 308 GT, a dízel esetén pedig inkább a 80-120 km/óra közötti 5,5 másodperces rugalmassági tényezőt említi a gyár.
A THP kettős megfúvású turbós, közvetlen befecskendezésű, változó szelepvezérlésű és stop-start elektronikás. A gázolajos harmadik generációs common-rail rendszerű 2000 bar befecskendezési csúcsnyomással. A többi 308-ashoz hasonlóan a GT futóműve is elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros, 7, illetve 10 milliméteres ültetéssel, a többinél feszesebb hangolással. Növelt méretűek a féktárcsák, piros számlapos a műszerfal, ami itt a leadott teljesítmény és a nyomaték, valamint a gyorsulási értékek megjelenítésére is képes. Az elektronikus gázpedál és a kormányzás egyaránt közvetlenebbre hangolt, s dízelhez járó - kormánykerék mögötti fülekkel is kapcsolható - EAT6 váltó is kapott egy kis gyorsítást. A GT esetén alapáron jár a LED-es fényszóró, sőt, a GT minden egyes világítóteste LED-es, kárpitozása piros cérnával varrott Alcantara, felárért nappabőr.
A GT a 308-as csúcsverziójának, de nem a legsportosabb variánsának ígérkezik. Még mindig várhatjuk az R verziót, a hírek szerint 270 lóerő körül teljesítménnyel, az idén érkező GT-t jövő évi debütálással követve.
Peugeotnál mi a különbség? 206 GT-GTI? 135-135 LE. Ja, hogy a lökhárítók? Igy már értem. 🙂
Már ne haragudj de a GT nem azonos a GTI-vel!A 205 lóerő ebben az esetben elég!
🙂 Kunc-kunc. Ne értsen félre senki, Peugeot tulaj vagyok, de hogy egy “csúcsmodellt”, egy GT-t, egyhatos motor hajt kemény 205 lóerővel… Hááát… Ez nem az év GTI-je. Tessék megnézni a német konkurenseket. RS3, MB A AMG, stb. Egyébként tetszik.
Valóban, ezzel együtt elég németes vonalvezetése van szerintem, de lehet csak nekem tűnik úgy.
A legpofásabb ma kapható kompakt!