Itt a nagyon más Toyota Auris 4 milliós alapáron
Itthon is bemutatkozott a vadonatúj Toyota Auris
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyelőre csak öt ajtóval, de hibridként is megérkezett az elődjénél egyértelműen jobb új Toyota Auris. Hamarosan a kombija is jön, és azt is meg lehet majd venni hibridként.
Megkezdődött a második generációs Toyota Auris magyarországi forgalmazása. Ötajtós karosszériával. Benzinesen, dízelként, illetve benzines hibridhajtással. Alapára 4 millió forint. A hibridé 6,6 millió forint. Nyártól kombi is lesz ugyanilyen motorizációval. Az új Toyota Auris sokkal jobb az elődjénél.
Miért, mivel meggyőzőbb az új? Hogy jobban néz-e ki, tetszetősebb-e bent, szubjektív, ki-ki döntse el maga. Amúgy feltétlen karakteresebb, és majdnem Lexus CT 200h. De az tény, hogy jobb vezetni, hiszen (55 mm-rel) alacsonyabb, alacsonyabb a súlypontja, (40 mm-rel) alacsonyabb az üléspozíciója, okosabb a tömegelosztása, s fogyott. 50-70 kilót - utóbbi a hibridre igaz. És még: ügyesebb térkihasználással nőtt a hátsó lábtér, valamint a korábbinál szélesebb nyíláson át pakolható csomagtartó is nagyobb, már 360 literes. A hibridé is, mivel az akkucsomagot átpakolták az ülés alá.
Hogy nem igen változott a motorpaletta? Hogy még mindig CVT-zik vagy M/M-zik a Toyota, ha nem (6 fokozatú) manuális a váltó, miközben mások kétkuplungos automatával operálnak? Hogy sehol egy turbó benzines? És? Bevált csapaton ne változtass - tartja a mondás. A másik meg az, hogy a szívó meg az Atkinson-ciklusú benzinessel kooperáló fullhibrid-technikában kevesebb a "romlandó", illetve a kopó-súrlódó alkatrészeknek magasabb a várható élettartama. Ó, és még valami: az előd által is gyűrt erőforrások mind tisztábbak, szerényebb fogyasztásúak - az új Toyota Auris műszaki adatait részletes bemutatóstul ebben a cikkben találja.
Az új (és a régi) Aurist tanpályán nyüstöltük. Szlalomoztunk, vészfékeztünk és kikerültünk, nagyon gyorsan köröztünk szárazon, sőt havas műgyantán is, nyilván már nagyságrendekkel lassabban, s csöppet bohóckodva-farolgatva is. Stabilabb, élvezetesebb a második széria. MacPherson az első, motortól függően csatolt lengőkaros vagy kettős keresztlengőkaros a hátsó futómű. A hibrid ESP-je a kormányzásba is beavatkozik - überbiztonságos.
Toyota Auris 2013 - árak (Ft)
Kiegészítésként még annyit, hogy ugyancsak a kompakt méretosztályba, de a szabadidő-autók táborába jön az új RAV4, tavasszal, mint a Verso egyterű is. "Sűrűn fogunk mostanában találkozni, sok ászunk van még" - mondta a Toyota illetékese. Az Auris ász lesz? Kiderül, a potenciál megvan benne.1.33 Dual VVT-i | 1.6 Valvematic | 1.4 D-4D | 2.0 D-4D | Hybrid | |
Start | 3 990 000 | ||||
Live | 4 440 000 | 4 690 000 | 4 895 000 | ||
Live Eco | 4 515 000 | 4 995 000 | |||
Active | 4 840 000 | 5 090 000 (5 540 000*) |
5 295 000 (5 515 000**) |
5 825 000 | 6 590 000 |
Active Eco | 4 915 000 | 5 315 000 | |||
Style | 5 440 000 (5 890 000*) |
5 565 000 | 6 175 000 | ||
Lounge | 5 790 000 (6 240 000)* |
5 925 000 (6 145 000)** |
6 525 000 | 7 340 000 |
- * CVT automata váltó
- ** M/M (MultiMode) automata váltó
Ha már fogyasztást nézel, akkor inkább az átlagfogyasztást nézd. Egyébként az sem minden.
Nekem pl. a vinnyogó, erőtlen benzinmotor a nyúlós CVT váltóval pont érdektelenné tette azt a 100 kilométerenkénti 1 liter benzin okozta többletköltséget, amit turbós benzinessel kényelmesen tudok produklálni, ha akarok.
Bizony ám, ez az autó autópályára csak azoknak való hibrid változatban, akik egyedül is a középső sávban autóznak, fényes nappal is ködzárófénnyel.
„Amint távolsági vagy autópályás utak vannak, ugyanott van az ember.”
Ezt honnan vetted ?
Más auto mikor megy tartós 70-90 között 3-3,5 L pillanatnyi fogyival ?
(gyufásdoboz dizelek kizárva)
Hát nem tom, de nekünk van egy Dácsia Loganyunk, meg egy egy Suzuki Swiftünk(2002), és a Dácsiában nagyon tud idegesíteni, hogy nincs óra, csak a műszerfal közepén, és csak gyújtáson mükszik, míg a Swiften, van állandóan, ez a megoldás jobban tetszik, és nem utolsó sorban praktikusabb.
Az a kárcóra tényleg gáz, kb. 25 éves dizájn. Nekem is Aurisom van, de a Kia-Hyundai páros lassan lehagyja Totyáékat.
Nem is tudom mit mondjak róla. Immáron 5 éve használok Toyota Auris-t az első generációt. A motor gyengeségét leszámítva elégedett vagyok vele. Volt szerencsém benne ülni ebben az új Aurisban. Úgyis csere előtt állok gondoltam megnézem. Az eleje tetszetős, feneke továbbra sem tetszik. Ilyet még soha nem tapasztaltam egy autóban sem, de az autóból a kilátás előre is korlátozott, nem csak hátra. Pedig csak 184 cm vagyok, nem 200 felett…
Magam mögé igazán szűkösen férnek be emberek. Szóval összességében: jobb anyagok, jobb minőség, szűkösebb hely, szűkösebb kilátás. Nem kellene.
Hibrid meg akkor jó, ha főleg városban hajt az ember. Amint távolsági vagy autópályás utak vannak, ugyanott van az ember. Illetve volt egy teszt pont a felárról amit fizet az ember, az kb 80.000.- km egy hasonló autóban.
Szóval sajna Auris nem lesz. Hátha a Corolla szép lesz.
Legtöbb honfitársunknak csak vágya lehet egy új aranyos Auris. Még az induló ára is sok egy átlagos bérből élőnek.
A kvarcóra pedig egy tévedés és 2013as Toyotában egyenesen röhejes.
Talán ha minden modellben GPS raknának vagy nagy LCDs kijelzőt és megvan az órafunkció is.
Majd ha a Hunday/Kia meglépi a Toyota meg kulloghat utánuk.
Nick jól fogalmazott,ez megint egy olyan hááát nem tudomToyota!
Kéne is meg nem is.Az új formanyelv elölről nézve hasonlít a Hyundai í30 ra(a hullámzást kivéve),a feneke meg erősen Mazda 3,de attól még tetszetős.
A belseje igényesnek tűnik de kevés a szövet,a műszerfal tagolása pedig enyhén hondás.
Valamiért azt érzem,hogy itthon nem fog túl sok elmenni belőle,az 1000 költői túlzás,talán a fele.
Ott az új koreai armada,az Astra classic 3,a Skoda Octavia,a Focus.Ezek többsége régebbi modell de százezrekkel olcsóbban elvihetők és tágasabbak is.
Az Aurisnál persze jobban néz ki,a felszereltsége is oké de az árak az alapkivitelt kivéve eltúlzottak.
A hibridje nagyon jó irány,sokkal többre becsülöm mint a dieseleket,de nálunk max a cégek és az olimpia bajnokok tudják megfizetni:-)
Hát nem tudom, nekem valahogy nem tetszik. A Toyotánál az utóbbi időben elfelejtettek szép autót csinálni, kivéve persze a GT. Az utolsó ami tetszett, a jelenleginél eggyel korábbi Avensis volt. Na még az Aurisból a kombira kiváncsi leszek. Annak azért egész jól néz ki a sziluettja, már amennyire látható. Persze a tetszik/nem tetszik mindenkinél egyéni szubjektív dolog.
Jól látom, a hátsó ablakemelőre „AUTO” van írva? Szinte el sem hiszem…
(Mágikus kvarcóra: +5 LE minden helyzetben! :D)