Jól áll a "magyar" Ferrarinak a magyar főváros: stílszerűen az Erzsébet hídon fotózták a 296 GTB limitált szériás kivitelét (fotó: Ferrari)
Az idei Formula-1-es szezon kérdés nélkül minden idők legdominánsabb éveként vonul be a sportág történelmébe, hiszen a Red Bull a Szingapúri Nagydíj kivételével az összeset megnyerte, Verstappen pedig csupán két győzelmet engedett át csapattársának, 19-szer pedig neki szólt a holland himnusz a futamok végén. 2004 hasonlóan domináns év volt, ám akkor még Michael Schumacher és a Ferrari "untatta" a nagyközönséget az elsöprő fölényével. Az olasz márka máig utolsó domináns évében a hétszeres világbajnok a 18 futamból 15-öt megnyert, a Ferrari pedig mindössze három elsőséget engedett át más csapatoknak, ezen tények ismeretében pedig nem meglepő, hogy már a szezon 13. futamán, a hungaroringi viadalon bebiztosították a konstruktőri győzelmet 5 versennyel a vége előtt.
A piros-fehér fényezés az ikonikus F2004-es Formula-1-es autót idézi, amellyel a márka bezsebelte anno zsinórban a hatodik konstruktőri világbajnoki címét (fotó: Ferrari)
A Ferrari nem meglepő, hogy jó szívvel gondol vissza ezekre az időkre, a jeles nap emlékére pedig még egy különleges modellt is készítettek. A mindössze öt példányszámban készülő kivitel alapját egy 296 GTB adja, ráadásul nem is akármilyen, hiszen a limitált szériás modelleket egytől egyig a kifejezetten pályanapra szánt Assetto Fiorano csomaggal készítik. Az ünnepi modell festését a Ferrari 2004-es versenygépének, az F2004-nek árnyalatai inspriálták, és az autó elejére még az egyes "rajtszám" is felkerült, pontosan azzal a betűstílussal, amelyet anno az eredeti autón is használtak.
A Ferrari a 296 GTB-nek is a pályanapokra szánt változatát öltöztette ünnepi köntösbe (fotó: Ferrari)
Az utastérben az olasz trikolor mellett a magyar is megjelenik, ugyanis az ülések fejtámláján a Hungaroring pályarajza alatt a nemzeti színű zászlónk is ott díszeleg. Emellett a küszöbön is elrejtettek egy apró üzenetet, amely az autó elkészültének apropójáról árulkodik.
A négypontos biztonsági öv fölött ott virít a magyar zászló és a Hungaroring pályarajza (fotó: Ferrari)
A megjelenésen túl viszont nem nyúltak a 296 GTB-hez, maradt az ikerturbós, 2,9 literes V6-os erőforrás némi villany rásegítéssel. A hajtáslánc így 819 lóerőt, és 740 newtonméteres nyomatékot képes kipréselni magából és természetesn ezt a pokoli erőt a hátsó kerekeken küldi az aszfaltra. Az öt Hungaroring Special Edition még a bemutató előtt gazdára talált, a Ferrari elmondása szerint az összes magyar tulajdonoshoz került, bár a pontos vételárat nem árulták el. Viszonyításképpen a sima 296 GTB Assetto Fiorano forintba átszámítva nagyjából 110 millió forintnak megfelelő amerikai dollárba kerül.
A különleges Ferrariban múlt és jelen összeér: a Schumacher és Barrichello által hajtott versenyautó emlékére készült modellt a maranellói csapat mostani versenyzője, Carlos Sainz dedikálta (fotó: Ferrari)
„Természetesen már az összes elkelt, és mindegyik magyar tulajdonoshoz kerül.”
HALLELÚJA!!!
Esteleg meg lehetne kérdezni, MIBŰL?!!!
Na, neee! Már azt is elfelejtetted, hogy te fizetted ki?
Ó b.sszus!
El is felejtettem.
Hát így teljesen „más” perspektíva.
Az Erzsébet-híd újabban elég gyakori látvány az olasz autó reklámokban.