Itt a legújabb családi Citroën
Családbarát modellek: Citroën SpaceTourer és SpaceTourer Hyphen koncepció
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Lassan minden információ ismert a PSA és a Toyota közös egyterűjéről. A Citroën SpaceTourer motorpalettája és biztonsági arzenálja sem titok már.
Egy praktikus és sokoldalú egyterű készítésébe fogott a PSA és a Toyota. Most a Citroën személyszállítójáról tudhatunk meg többet. A márka a SpaceTourerrel szeretné teljessé tenni egyterűkínálatát, aminek alapját a C4 Picasso és a Grand C4 Picasso modelleknél használt EMP2 moduláris platform újragondolt változata adja. Az előző platform első része teljes egészében megmaradt - a motor és a sebességváltó, illetve az elektromos alkatrészek. A platform többi része kifejezetten a SpaceTourerhez lett kialakítva, javították a merevségét, futóműve akár 1400 kg-os terhelést is elbír, köszönhetően a stabilizátor rúddal ellátott, erősített első független MacPherson kerékfelfüggesztésnek és a döntött háromszög-lengőkaros hátsó felfüggesztésnek. Igény esetén a futóművek 4x4-es hajtást is kaphatnak (a DANGEL cég által végzett átalakítással).
A Space Tourer három hosszkivitelének adatai
Változat | Hosszúság | Tengelytáv | Hátsó kinyúlás | Csomagtér (l) |
XS | 4,60 m | 2,92 m | 0,8 m | 1978 liter |
M | 4,95 m | 3,27 | 0,8 | 2381 liter |
XL | 5,30 m | 3,27 | 1,15 | 2932 liter |
A Citroën SpaceTourer ötféle, kivétel nélkül Euro 6-os, Blue HDi motoros hajtásláncot kínál, a kínálat alsó régiója 1,6 literes, a 150 és 180 lóerősök 2,0 literesek. Utóbbiakhoz bolygóműves automata, az 1.6-os BlueHDi-hez ETG6 robotváltó is társítható.
A Space Tourer motorkínálata
Motor | Fogyasztás | CO2-kibocsátás |
BlueHDi | 5,2 l/100 km | 144 g/km |
BlueHDi 95 S&S ETG6 | 5,1 l/100 km | 135 g/km |
BlueHDi 115 S&S | 5,3 l/100 km | 133 g/km |
BlueHDi 150 S&S | 5,5 l/100 km | 139 g/km |
BlueHDi 180 S&S EAT6 | 5,8 l/100 km | 151 g/km |
A méret- és motorkínálat mellett négyféle felszereltség variálja még a palettát. A SpaceTourer Feel és SpaceTourer Shine 5, 7 vagy 8 üléses kialakításban rendelhető és elsősorban nagycsaládosoknak, valamint az utazásokat kedvelőknek lehet megfelelő. A SpaceTourer Business felszereltséget szállodai transzferbuszként vagy taxiként való használathoz ajánlják, a SpaceTourer Business Lounge pedig tökéletes lehet protokoll autónak, hiszen rendelhető menetiránynak háttal elhelyezett, különálló bőrülésekkel (a 2. üléssorban), eltolható és összecsukható asztallal, valamint sötétített hátsó ablaküvegekkel.
A biztonsági rendszerek között említhető véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, ultrahangos holttér-figyelő, ráfutásos ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer, és természetesen megvan az ESP is. Az Euro NCAP tesztjén a SpaceTourer egyébként megkapta a maximális 5 csillagot. Az 1,92 m széles és 1,90 m magas egyterű magas orrára LED-es menetfény került, oldalnézetét a széles tolóajtó, a nagy üvegfelületek és az akár 17 colos könnyűfém felnik határozzák meg. Letisztult, egyszerű vonalak, semmi kirívó.
Azonban itt egy koncepciómodell is a Space Tourerre épülve, ami már kevésbé tűnne el a szürke ködben, kár, hogy ez valóban csak koncepcióként lesz jelen a márciusban nyíló Genfi Autószalonon. A francia HYPHEN HYPHEN együttessel együtt fejlesztett Citroën SpaceTourer HYPHEN, szinte már SUV. Szélesített lökhárító, kerékjárat-borítások, az Aircross koncepció által inspirált alsó karosszériavédő elemek jellemzik. Külön vadít rajta az emelt hasmagasság és a 19 colos felniszett. Minden egyes ülése más és más színezést kapott, mindegyiken egyedi színkombinációt vagy színátmenetet találunk. A már részletesen ismert alapmodellek helyett ezt az egyedi változatot mutatják be március 1-jén a Genfi Autószalonon.
Van egy sanda gyanúm,hogy a Fordnál bejelentett egyszerűsítési törekvéseknek pont a Galaxy fog áldozatul esni,szerintem a jelenlegi európai palettából az fogy a legkevésbé (a másik a Ka,ami szerintem szintén eltűnik). Már csak azért is,mert ott van mellette a kétféle C-Max,meg az Smax is. Mellesleg nem lennék meglepve,ha a Sharan sem kapna utódot.
“Sajnos már a Renault Espace se olyan lett mint az elődje…”
Tudod, miért? Biztos olvastál már róla – mert crossovernek szánták(!) a gyáriak. Az Espace is áldozatul esik a trendeknek. A Fiat Freemont is ilyen – ahány teszt, annyiféle kategóriába sorolták, de van egy SUV-os beütése annak is.
Szeretem a francia agymenéseket, de ez nekem pont úgy tűnik, mintha valaki a VW T6-ra virtuáltunningban rádobott volna egy C4 Picasso orr-részt.
Jogos a meglátás, én ennek ellenére is siratom a nagy egyterűeket. Sajnos már a Renault Espace se olyan lett mint az elődje -bár így se rossz-, de legalább a Ford még jelen van a Galaxy- val. Tudom persze hogy a Scenic Grand Scenic s társaik lassan utolérik a régi nagy egyterűek méreteit, de akkor is van egy hiányérzetem. Persze a gyártók részéről ez egy logikus lépés. Ezen új gépekből is csak egy jó benzinmotort hiányolok.
A kollegamnak is T5 van….
Nagybatyam vezetett evekig T4-et, na azzal valoban nem sok gond volt, anyagbeszerzökent dolgozott vele, tehat nem futott keveset.
Kollegam eddigi listaja: 23003-as azt hiszem az auto, a 2.5 TDI motorral, erdekes modon a motorral elegedett, most jar 230.000 km-nel talan.
A szokasos kopo dolgokon kivül, klimajavitas, futomü javitas, es egy teljes valto felujitas kb. 180.000 km-nel. VW szerviz ajanlata 8.000 Euro!!, vegül egy török autoszerelö megcsinalta neki 4000 Euroert! Meg meg 1-2 aprosag volt vele. Az elmult 3 evben kb. 8-10.000 Eurot költött ra az elmondasa szerint. Mondtam, hogy cserelje le….
Persze, próbálják a személyautók felé eltolni az autó egészét, de pl. a vezetési pozíció teherautós marad, bár ez sokakat nem hinném, hogy zavar. Nagyon sok dologgal kárpótol ezért a hiányosságért a kocsi. Transporterből a T4-re esküsznek a legtöbben, én egy pékség több dolgozójával beszéltem már, ahol van egy T5-flotta, és nincsenek vele megelégedve. Nem tudom, a Lengyelországba áthelyezett gyártás tehet-e róla vagy amúgy is elszúrták…
“Köszönő viszonyban sem lesznek ezek a vasak a C8/807/Avensis-verso trióval.”
Ez igaz, de szerintem a haszonjármű alapú egyterűek létezni fognak, amíg világ a világ. Teljesen kézenfekvő, hogy egy furgonból ki kell adni személyszállító verziót is. Ez már évtizedek óta bevett módszer, emlékezz vissza a Zukokra, Barkasokra, Latviákra, Nysákra…A mai autógyártás kapcsán pedig mindig napirenden van a költségek minél alacsonyabban való tartása. A furgonokból való egyterű-gyártás ennek az egyik legszemléletesebb formája.
A másik: ezek a leginkább alkalmasak tárgyalóbusznak. Miniszterelnökünk mivel jár? VW Multivan – egy fényűzően felszerelt, felextrázott VW Transporter:) Óriási a hely, üzleti megbeszéléseket is le lehet bonyolítani útközben – erre nem alkalmas egy C8/807-kategóriás vas. A Merci is ezt csinálja a V-osztállyal. A Toyotának is volt ilyenje, a nálunk nem kapható, kissé gnóm Alphard:
[url]https://www.google.hu/search?q=toyota+alphard&client=opera&hs=h6o&biw=1048&bih=698&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwih6ebT2erKAhUCEpoKHQX6D3EQ_AUIBigA&dpr=1.1[/url]
Lehet, hogy köszönö viszonyban sem lesznek, de üditö szinfolt lehet a palettan ez a modell, nem? Plane, ha lenne hozza egy ket szett, amivel a külcsint fel lehetne dobni, Citroen modra. 🙂
Üdv ujra itt, Kopasz!
A Jumpy/Expert valoban az aruszallito alapra epült, itt viszont azt irjak, hogy a C4 Picasso platformjara. Akkor megiscsak sejthetünk szemelyautosabb viselkedest, ha onnan vesznek at több elemet, nem?
A forma mindenkeppen a Jumpy-ra hajaz, abban az ertelemben, hogy ez is ugy fest mint egy kisebb aruszallito. De ha ilyet vennek, akkor lehet inkabb ezt, mint a Transportert valasztanam. Egyik kollegamnak van VW, es hat eleg sokat jar vele szervizbe, bar mar nem is fiatal, de nem futott meg olyan nagyon sokat.
Szomorú tendencia hogy a PSA és a Toyota is beáll a sorba, s haszongépjármű alapú egyterűekkel kívánja kiváltani/pótolni a nagy egyterűeket. Köszönő viszonyban sem lesznek ezek a vasak a C8/807/Avensis-verso trióval.
Az Evasion és a 806 már viszonylag koros darabok, a C8 és a 807 is kezd benne lenni a korban, de a szellemiségüket örökli a SpaceTourer, abban igazad van. Ez az autó konkrétan a Citroen Jumpy/Peugeot Expert/Toyota Proace utódja, gondolom, hamarosan jönnek majd a haszonjármű-változatok. Azokat venni fogják, mint a cukrot.
Nagy kérdés nekem azonban, hogy a Toyota Proace-szel meg tudnak-e barátkozni az európai vásárlók – már egy generáció lement belőle, és én még egyet sem láttam forgalomban, mindig csak Peugeot-t, Citroent és Fiat Scudot látok.(A Fiat azóta kiszállt ebből a buliból). Direkt figyelni szoktam az emblémát, ha ilyet látok, de sosem Toyota. A régi Hiace neve beégett az emberek agyába, és abban a hitben vannak, hogy utód nélkül leköszönt, és most nincs furgonja a Toyotának. Ha úgy nézzük, tulajdonképpen van is, meg nincs is:)
Hatalmas ötlet, talan meg a nagy Peugeut es Citroen csaladi buszokat is potolja majd, az Evasion-ra es a 806-ra gondolok.
A forma olyan amilyen, kihoztak belöle azt, amit lehetett, egy kis diszitessel egesz pofas is lehet majd.
Kitünö alternativa lehet egy VW Transporter es Mercedes Vito helyett, amik jol felszerelve hihetetlen dragak, miközben szerintem nem nyujtanak annyit, mint amit az ar indokolna.
En szurkolok a Citroennek!! 🙂
“Igény esetén a futóművek 4×4-es hajtást is kaphatnak (a DANGEL cég által végzett átalakítással).”
Dangel? A jó kis emelt 505 kombik ugrottak be rögtön:
[url]https://www.google.hu/search?q=dangel&biw=1048&bih=698&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiawpzQu-rKAhXmIJoKHdxCBO0Q_AUIBigB#imgrc=_[/url]