Itt a legnagyobb luxus-Mercedes, a Maybach EQS SUV

Bemutatták a Maybach EQS SUV-t

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha az EQS SUV sem elég úri, itt a megoldás: a Maybach kivitel, még több fényűzéssel és még erősebb hajtással.

Az újdonság hivatalos neve Mercedes-Maybach EQS680 SUV, és nem más, mint az Mercedes EQS SUV legdrágább luxuskivitelű változata. Az autó mérete és alapvető jellege nem változott, viszont terveztek hozzá bálnaszilás Maybach hűtőmaszkot – a függőleges vonalak persze itt is sima felület mögül látszanak ki, valódi hűtőrács itt már nem kell – és egy csomó feltűnő dekorációt kívülre-belülre.
Hirdetés
A hűtőrácson felül a Maybach kivitel a két árnyalatú fényezésről, és a rengeteg krómról ismerhető fel azonnal. Európai szemmel egyértelműen túlzás, de a Maybach már nem nekünk készül igazán, amit az is jelez, hogy a premiert is Sanghajban tartották. Belül steppelt bőr, halszála-mintás felületek, még több fémes fényű dekoráció, és a Louis Vuitton ötletét utánzó, Maybach logókat halmozó burkolatok határozzák meg az összképet. Az első képek tanúsága szerint az összkép egy kicsit zsúfolt, de kétségkívül alaposan kidolgozott. A műszerfal funkcióit természetesen itt is a Hyperscreen látja el, az összes kijelzőt egyetlen nagy felület alá integrálva. A két hátsó fotelbe pedig két 11,6 hüvelykes kijelzőn át érkezik a szórakozás. A két hátsó ülés közé egyébként pezsgőspohár-tartó, négy USB-C foglalat, két HDMI port és fűthető pohártartók kerültek. Az új, tisztán elektromos Maybachba természetesen kétmotoros összkerék-hajtás kerül, amely a kínai változatban 640, az európai és amerikai piacra szánt kivitelekben 658 lóerős lesz. Az akkumulátor méretét egyelőre nem közölték, de valószínű, hogy ugyanazt a 107,8 kWh-s csomagot használják itt is, amely a többi EQS modellbe kerül. Itt a gyári hatótáv adat WLTP ciklusban mérve 600 km, a kínai NEDC szerint 650 km. A guruló luxusbatár, ahogy a teljesítmény-adatokból sejthető, ha kell, félelmetesen gyorsul: 4,4 másodperc alatt van meg a százas tempó, bár valószínű, hogy ezt a lehetőséget a majdani tulajdonosok ritkán használják majd.
Hirdetés
Árat egyelőre nem mondtak, de a Maybachok árképzését ismerve – általában bő 50%-ot csapnak a Mercedes csúcsváltozat árához – meglepő lenne, ha százmillió forint alatt hozzá lehetne jutni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?