Az újdonság hivatalos neve Mercedes-Maybach EQS680 SUV, és nem más, mint az
Mercedes EQS SUV legdrágább luxuskivitelű változata. Az autó mérete és alapvető jellege nem változott, viszont terveztek hozzá bálnaszilás Maybach hűtőmaszkot – a függőleges vonalak persze itt is sima felület mögül látszanak ki, valódi hűtőrács itt már nem kell – és egy csomó feltűnő dekorációt kívülre-belülre.
A hűtőrácson felül a Maybach kivitel a két árnyalatú fényezésről, és a rengeteg krómról ismerhető fel azonnal. Európai szemmel egyértelműen túlzás, de a Maybach már nem nekünk készül igazán, amit az is jelez, hogy a premiert is Sanghajban tartották.
Belül steppelt bőr, halszála-mintás felületek, még több fémes fényű dekoráció, és a Louis Vuitton ötletét utánzó, Maybach logókat halmozó burkolatok határozzák meg az összképet. Az első képek tanúsága szerint az összkép egy kicsit zsúfolt, de kétségkívül alaposan kidolgozott. A műszerfal funkcióit természetesen itt is a Hyperscreen látja el, az összes kijelzőt egyetlen nagy felület alá integrálva. A két hátsó fotelbe pedig két 11,6 hüvelykes kijelzőn át érkezik a szórakozás. A két hátsó ülés közé egyébként pezsgőspohár-tartó, négy USB-C foglalat, két HDMI port és fűthető pohártartók kerültek.
Az új, tisztán elektromos Maybachba természetesen kétmotoros összkerék-hajtás kerül, amely a kínai változatban 640, az európai és amerikai piacra szánt kivitelekben 658 lóerős lesz. Az akkumulátor méretét egyelőre nem közölték, de valószínű, hogy ugyanazt a 107,8 kWh-s csomagot használják itt is, amely a többi EQS modellbe kerül. Itt a gyári hatótáv adat WLTP ciklusban mérve 600 km, a kínai NEDC szerint 650 km. A guruló luxusbatár, ahogy a teljesítmény-adatokból sejthető, ha kell, félelmetesen gyorsul: 4,4 másodperc alatt van meg a százas tempó, bár valószínű, hogy ezt a lehetőséget a majdani tulajdonosok ritkán használják majd.
Árat egyelőre nem mondtak, de a Maybachok árképzését ismerve – általában bő 50%-ot csapnak
a Mercedes csúcsváltozat árához – meglepő lenne, ha százmillió forint alatt hozzá lehetne jutni.