Itt a legkomolyabb BMW M3

BMW M3 CRT – kívül-belül karbon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már várható a friss nemzedék, ezért hamarosan búcsúzik a BMW M3. Nem is akárhogyan, az utolsó kiadás minden eddiginél komolyabb.


Ismét divatba jöhet a CRT? Monitorból aligha, a katódsugaras képernyők már egyértelműen a múltat képviselik, ám a BMW az M3 búcsúszériájával új, menő jelentést ad a szónak, ez esetben ugyanis a három betű a Carbon Racing Technolgies, azaz karbon verseny-technológiák elnevezésre utal. Az M3 CRT ugyanazt a 4,4 literes, 450 lóerős, 440 Nm nyomatékú V8-ast hozza, mint a kifejezetten versenyautónak épített M3 GTS verzió, és a "szabvány" M3-asokhoz mérten nem csak erősebb, hanem 45 kilogrammal könnyebb is, ha pedig a CRT-hez járó ellátmányt (4 különálló ülés, profi hifi és navigáció) megkapná az M3, már 75 kg-mal lenne nehezebb. A súlycsökkentés, azaz a CRT trükkje a BMW új gyártástechnológiája, mellyel minden eddiginél könnyebben és szabadabban tudják formálni a karbonszálas műanyagokat, így például a gépháztető, vagy a sportülések váza is utóbbiból készült. A tömeg apasztásával egyébként a tengelyek közötti súlyelosztás is még közelebb került az ideális 50:50 arányúhoz, immár 51,6:48,4 százalékos viszonyt említhetünk az első és a hátsó tengely között.

Az M3-ban debütáló CRT rendszer egyébként nem titkoltan az ultramodern i3/i8 szériákhoz készült, ám e technológia bevezetése kiváló alkalomnak számított ahhoz, hogy elkészüljön a mindössze 135 példányban megépített M3 GTS-nél is különlegesebb széria. A CRT 4,4 másodperces 100 km/órára gyorsítása közel 10 százalékkal rövidebb az "alap" M3 4,8-as értékénél, végsebessége az M3-tól megszokott 250 helyett 290 km/órára korlátozott. A hátsó kerekeit dupla kuplungos automata váltón keresztül hajtó, titán kipufogórendszeren keresztül hörgő ínyencség természetesen rajtautomatikát is kap, ESP-je pedig versenypályás üzemmódot is kínál.
Az óriási, 19 colos (elöl 245/35 R19-es, hátul 265/35 R19-es abroncsokkal szerelt) alufelnik mellett az M3 CRT többi külsősége is teljesen fix, azaz a mindössze 67 példányban gyártandó különlegesség csakis ezüstmetál fényezéssel, narancs-fekete beltérrel, Alcantara borítású kormánykerékkel és természetesen sorszámozással készül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?