Itt a legkisebb nyitott Merci, a C-osztály kabrió
Kabrióként is bemutatkozott a Mercedes-Benz C-osztály
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mercedes nagyon készül már a nyárra, Genfben megmutatta legújabb kabrióját. A nyitott C-osztállyal teljes a németek vászontetős kínálata.
Még hogy ne lenne igény a kétajtós luxusautókra? A Mercedes-Benz például a meglévő E-osztály kupé és kabrió fölé kihozta az S kupét, aztán az S kabriót is. Közben persze a középkategóriás C-osztály kínálatát is bővítették, tavaly ősszel megjelent abból is kupéváltozat, most meg a kétajtós, vászontetős kabriót mutatták be. Ilyen előzmények után nem volt nehéz kitalálni, hogy fog kinézni a legkisebb stuttgarti kabrió, de mégis van meglepetés. Ahogy a kupéknál, úgy a kabriók esetében is jobban mutat kicsiben az új Mercedes dizájn. A legújabb és legelegánsabb C-osztály lelke az elektromosan nyitható vászontető. Az átváltozási mutatványhoz 20 másodperc is elég és a szerkezet 50 km/órás sebességig menet közben is működtethető.
Már régi trükk az Airscarf, ami az első utasok nyakát fűti. Emellett egy sor trükkös kényelmi felszerelést lehet kérni a C kabrióhoz és a kárpit, illetve dekoranyagok sora is szinte végtelen. Európában összesen hatféle benzines és kétféle dízelváltozat lesz rendelhető. A belépőmotor a C 200-as, ami 184 lóerős, kérésre összkerékhajtással is elérhető. Ugyanennek a turbós, kétliteres négyhengeresnek az erősebb kivitele a C 250 és a C 300 211 és 245 lóerővel. Az első igazi hathengeres a C 400 4Matic háromliteres és 333 lóerős. Ennek feltuningolt változata kerül a Mercedes-AMG C 43 4Matic Cabrioletbe 367 lóerővel és a hozzá illő külső és belső optikai tuninggal.
Még jó, hogy régen a típusok számozása a motorméretet jelezte, később már a lóerőket, na most már egyiket sem.
C400 – 4ezer köbcenti? Nem, 3ezer! 400 lóerő? Nem, 333!
Merci mindig is egy köcsög felülpozícionáló egy majom márka volt.
220cdi – oké, hogy 2.2 literes, de ugyanaz a lóerő és nyomaték volt, mint az 2.0tdi/20d, amik ugye 2literből tudták ezt. 350es diesel merci is csak 3literes 258 lovas, mint a 3.0tdi/30d konkurensek…
Aztán jött az audi, nem audi A4 coupe lett az A5-ös neve. Kénytelen kelletlen a bmw egy típusváltással később 3as coupe helyett 4es bmw-re kereszteltethette magát miattuk. Ilyen szempontból még maradi a merci, hogy C coupe lett mondjuk D merci helyett…
Aztán most a bmw az eredeti 35i motorozást átkereszteltette 40i-re, holott ugyanúgy 3liter 306-326-340 lőerő, épp ugye melyik típusban van, na meg persze a 30i megkapta a 2literes benzinest, vastaps mindegyiknek.
Ezek a tabletek a mercikben nem tetszenek, így már jó ideje hidegen hagynak a mercik (még ha viszonylag csábító is a külsejük)…
Egy erősebb fékezésnél nem törik le a tablet?