Itt a Lada, ami a hazai kínálat csúcsa is lehet majd

A Moszkvai Autószalonon bemutatkozott a Lada Vesta

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jövőre nálunk is, Oroszországban már idén piacra lép a WTCC-ben egyre ígéretesebb Lada Vesta. A Moszkvai Autószalonon végre bemutatkozott a kész utcai változat.


A WTCC-ből ismerős Lada Vesta az utcai tanulmánymodell után immár végleges, de egyelőre csak orosz belpiacos verziójával is bemutatkozott a Moszkvai Autószalonon. A megjelenés ismerős, a modell a szokásos józanodáson ment át. Motorjai egyelőre a Lada 1,6 literes benzinesei, a 8 szelepes 89, a 16 szelepes 109 lóerős. Az európai verzióba a Renault-örökség 115 lóerős 1.6-os benzines is várható, valamint a takarékos 1.5 dCi is. Utóbbihoz a robotizált váltó, míg a benzineshez fokozatmentes automata is várható, s a gyár már most vizsgálja az összkerékhajtás piaci igényét.
Hirdetés

Mivel a beltérről már korábban is láthattunk fotót, sok meglepetést nem hoz a most látható kép. Hacsak azt nem, hogy itt már egy vélhetően robotváltó-kar látható. Hiába, a Granta és a Kalina felett a Vesta lesz a Lada csúcsmodellje. Utána már csak a még később várható X-Ray szabadidő-autó szerepel majd a palettán, a Nivából faragott 4x4 pedig inkább munkagép, még akkor is, ha Urban kivitelével már szintén egészen divatos megjelenésű. A Vesta Oroszországban már idén piacon lesz, a nálunk novemberi szalonnyitást ígérő importőr kínálatában pedig jövő évtől fog szerepelni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

15 thoughts on “Itt a Lada, ami a hazai kínálat csúcsa is lehet majd

  • 2017.10.28. at 13:55
    Permalink

    Azért, messzemenően nem Renault Thalia a Lada Vesta! Ez rögtön szembetűnik, hogy nem helytálló, sem a külsőt, sem a belsőteret szemlélvén, a műszaki adottságok eltéréséről nem is beszélve.
    Tán a Granta al márkára aposztrofáltál.

  • 2017.10.28. at 13:55
    Permalink

    Csodálatos ez az autó, bizonyos vagyok benne, hogy ezt is megvenném, újonnan is, de guba híján pár évesen mindenképpen. Nem tudom eldönteni sem, hogy a Renault Talisman szedánt, vagy ezt a jó ki Lada Vesta szedán modellt vegyem meg. A látvány illusztris, bénító +-ív vonulatban.
    Az 1.5 dCi valamint az 1.6-os, 115 paripás erőforrások ígéretesek, mind fogyasztás,-(főképp a dCi,-),
    mind strapabíróság tekintetében! Szép volt Russia!!!

  • 2017.10.28. at 13:55
    Permalink

    Üdvözlök mindenkit!
    A 90-es években utazó magánkereskedő voltam Zala-megyében. Htente mentem 1000-1200km-t. Ebben a heti két ausztriai út is benne van. Négy és fél év alatt, az akkor újonnan vett ötsebességes „parasztmerci”-be 245.000, azaz kettőszáznegyvenötezer kilométert tettem. 50 ezernél a szelepszár szimeringeket ki kellett cserélni (Lada betegség volt), és a végéig a 10e-es szervizek között (kéthavonta kb.) nem kellett olajat sem utánatölteni. A kopó dolgokon kívül volt egy garanciás (11 hónaposan 50e után) hátsó legéscsillapító csere, vízpumpa csere, meg egy generátor forgórész. Szerintem ennyivel ma is bármelyik márka kiegyezne 245e km-re. Bízom az újakban is.

  • 2017.10.28. at 13:55
    Permalink

    A 110-es egy tipikus példája a méltánytalanul lenézett típusoknak, márkáknak, sok ilyen van, pl. Daihatsu, Tata, Daewoo, Ssangyong, Dacia(az újabbak), Ladából az újabbak(bár Kalinából, Priorából nem sok fogyott), a Mahindra pickupjai, a Chrysler Neon vagy a Stratus, de még lehetne sorolni. A Totalcar-os Népítéleten is meglepően jól szerepel a Lada 110-es, a vidéki rokon valószínűleg csak egy a sok elégedett tulajdonos közül. Anno a magas ár tett be a 110-esnek, ezt nem tudták megemészteni egy Ladával kapcsolatban.

  • 2017.10.28. at 13:55
    Permalink

    Egy vidéki rokonunknak Lada 2110-es modellje van, konyhakerti növények termesztésével foglalkoznak. Heti szinten csordultig megpakolt utánfutóval járnak fel Budapestre az autóval na az a kocsi amit kapott eddig azt más verda nem hiszem hogy bírná. Körülbelül három hónapja cseréltették ki velem az első fékeket mert elkoptak, 13! évet bírt ki a gyári fékgarnitúra.

    Hozzáteszem egy szerelő sem meri a környékben vállalni a kocsi javítását, pedig végtelenül egyszerű a szerkezete, igaz a Samara első fék engem kissé meglepett amikor kiderült annak a rendszerével szerelték. Amikor végeztem a javítással és elvittem próbakörre a kocsit meglepett mennyire jól bírja a futómű a rossz utakat (egy vidéki kis faluban élnek így jó néhány utcában még nincs aszfaltos út). Esküszöm Nektek, legutóbb a Dacia Dusternál tapasztaltam ilyen jó futóművet.

    A 16 szelepes motor állati jól viszi a karosszériát, ja és egy deka rozsdafolt sincs rajta, pedig átnéztem A-Z-ig. Igaz kicsit megvan kopva a fényezés de ezt leszámítva robusztus felépítésű. Ha a Vesta is ilyen lesz, akkor új csillag született a diszkont autó kategóriában.

  • 2017.10.28. at 13:55
    Permalink

    Nem kell szidni a Ladákat. Nekem volt 1200-esem és Szamaram is. Megfelelő kezeléssel nem rohadt. Az 1200-est 6 évesen adtam el, egy rozsdafolt nélkül, még 5 évig láttam, amikor rommá törték, de nem rohadt szét. A Szamarát 8-évesen adtam el, 80000 km-el, semmi gondom nem volt vele. Az 1200-esnek meg kellett adni a karbantartást. Régen otthon el lehetett intézni, ma sajnos mélyen a zsebbe kell nyúlni. De a mostani autóknak is. Egy turbó benzinest is gond nélkül szét lehet hajtani 100 e km alatt. A francia technika meg nem a megbízhatóságáról és tartósságáról híres. Sajnos több francia autóhoz volt közöm mint szerettem volna. Egy előnye lehet a Renaulttal szemben, a kihagyott elektronika, ami nem romlik el, hülyül meg. Én kíváncsian várom a Ladákat.

  • 2017.10.28. at 13:55
    Permalink

    A Lada mint az elpusztíthatatlanság jelképe? Hát ezen jót röhögtem. Pár évesen rohadt a karosszériájuk, 100 ezrenként generálozni kellett a motorját, 100 fölött halálfélelem kerítette hatalmába a bennülőket, az alkatrészutánpótlás katasztrofális volt ,sok cserealkatrész egyszerűen nem volt méretpontos, így beépíthetetlen volt. A Lada egy korabeli Opelhez képest egy rakás fos volt. Max a Dáciáktól volt jobb, de azoktól egy lovasszekér is jobb volt.

  • 2017.10.28. at 13:55
    Permalink

    Magyarországon biztos, hogy óriáasi különbség van a Lada és a Dacia megítélésében. Itt természetesen nem a mostani új generációs autókra gondolok, hanem az 1990 előtt a két márka által felépített brandről van szó. Lehet, hogy régen volt, de most is ott van a fejekben. És igen, én is sokkal szívesebben vennék Ladát, mint Daciat. Amúgy ez a kocsi jól is néz ki, és tényleg jó lenne belőle egy kombi is.

  • 2017.10.28. at 13:55
    Permalink

    Aki akar megkövez a kijelentésemért, de nekem egészen emészthető kívül-belül. Furcsállom, hogy a Renault házon belül még egy konkurenciát szervez magának. Ha bővítik a motorválasztékot és ésszerűen árazzák be biztos vagyok benne, hogy az eladások hozni fogják a várt számokat. Esetleg még kombi karosszériát tudnék javasolni hozzá a gyárnak :). Bár valószínű csak én vagyok kombimániás :).

  • 2017.10.28. at 13:55
    Permalink

    Az igaz, hogy ezeket az „óccsóautókat” nem a szépségükért szeretjük, de ahhoz képest egész jó, főleg az orra. A hátulján a LADA felirat az egymástól távol lévő betűkkel bután néz ki, és nem jó helyen van. Ebbe már nem lesz büdös beleülni a magyarnak, mert a Lada elpusztíthatatlan márka hírében állt és áll a mai napig. Viszont nagyon furcsa lesz majd ezt a feliratot olvasni egy Lada hátulján: Lada … 1.5 dCi. Szentségtörés.:)

  • 2017.10.28. at 13:55
    Permalink

    Egész jó lett. És, ha valóban olcsóbb lesz mint a Dacia vagy közel ugyanannyi lesz az ára, akkor nem kérdés, hogy Ladát vennék. És a megbízhatóságát sem lehet megkérdőjelezni, mivel Renault motorok lesznek benne és ezáltal az alkatrészellátása is kitűnő lesz. Tudtam én, hogy tudnak ezek az oroszok.

Vélemény, hozzászólás?