Itt a kis ufó: 550 kilométeres hatótávval a VW ID.3
Már nem kérdés a Volkswagen villanyautójának formája, íme az ID.3
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Volkswagen szokás szerint már a Frankfurti Autószalon nyitását megelőző este bemutatta újdonságait, az ID.3 villanyautóval új időszámítást ígérnek.
Olyan korszakalkotó modell lesz az ID.3, mint volt az első Bogár, illetve az első Golf - ígéri a Volkswagen. Az ID.3 ugyanis a márka első, teljes egészében villanyautónak tervezett modellje, amihez nem mellesleg dedikált üzemet is létesített fejleszt a márka. A sors fintora, hogy az egykori Wartburgokat, Trabantokat készítő zwickaui üzemben fogják gyártani az emissziómentes Volkswageneket. 400 mintapéldány egyébként már el is készült, a szériagyártás pedig novemberben indul, hogy kielégítsék a már eddig is beérkezett 30 ezer megrendelést, igaz, nem lenne meglepő, ha a gyártáskezdetre 50 ezer autóra is lenne előszerződése a Volkswagennek.
A Golf méretű, 4,26 méter hosszú, de csaknem 15 centivel nagyobb tengelytávolságú, MEB platformos ID.3 a térhasznosítás új dimenzióját ígéri, s hiába egyterűs buborékforma, 0,267-os Cw értékével közel olyan jó az alaktényezője, mint a szegmens mostani rekordtartójának számító új Opel Astrának. Az ID.3 németországi alapára 30 ezer euró alatt lesz, azaz még nálunk is megállhat 10 millió forint alatt (állami támogatás nélkül), ami ahhoz mérten szenzációs, hogy mindenképp 204 lóerős, 310 Nm nyomatékú villanymotort kap - hátra, ugyanis az ID.3 hátsókerék-hajtású, ami igen kedvező, 10,2 méteres fordulókörhöz segíti.
Háromféle akkumulátorral lesz kapható, már a kisebbik is 45 kWh-ás, WLTP szabvány szerint is 330 kilométeres hatótávot adó, míg a Long Range verzió 77 kWh-ás, 550 kilométeres hatótávot adó akkumulátort kap, köztük pedig egy 58 kWh-ás, 420 kilométeres hatótávú verzió is elérhető lesz. Az AC töltés az alapverziónál is 7,2 kW-os, a két nagyobb akkusnál már 11 kW-os, DC villámtöltést 50, 100, 125 kW-tal tudnak majd fogadni az ID.3-ak, a 30 ezer eurós alapár a legkisebb akkumulátorral szerelt verzióra vonatkozik, de így is jónak számít. Már az alapmodellek is 18 colos alufelnit kapnak (elérhető lesz 19 és 20 colos is), digitális rádióvevősek, üléseik és kormánykerekük is fűtött. Extraként a legmodernebb vezetéstámogatók is elérhetők lesznek. És ahogyan a Volkswagen mondja, ez még csak a kezdet az új, ID modellek sorából.