Itt a jövő cégautója – Skoda Superb iV villámteszt
Próbán az első zöldrendszámos Skoda – itthon vezettük a Superb iV-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Zöld rendszámával nem csak ingyen parkolhat, a cégautó adó alól is mentesül a Skoda Superb iV. Kipróbáltuk, mit tud a konnektorról is tölthető modell.
Szinte egyszerre érkezett a Citigóval, de a Superb iV azért egy hajszálnyit hamarabb, az elektromos miniautóval szemben ő plug-in hybrid, zöld rendszámmal, de akár ezer kilométert közelítő hatótávval. Elektromos üzemben WLTP adat szerint 55 kilométerre képes
Elképesztően látványosak a 19 colos Vega AERO felnik, velük még a Style felszereltséggel is sportos a Superb iV, nem mellesleg Sportline és Laurin&Klement is választható belőle
a Superb iV lényege pont az, hogy elképesztően csendes.
Az indítógomb megnyomása után csak néhány pittyenést hallunk, életre kel a műszerfal, ami opcióként teljesen digitális és változtatható képű, hangsúlyos READY felirat jelzi, hogy indulhatunk.Feláras extra a változtatható képű, akár a navigációt is megjelenítő műszerfal. A középső kijelző vezeték nélkül is Apple CarPlay kompatibilis, a kábeles telefoncsatoláshoz hagyományos és USB-C konnektor is van
Hagyományosan tágas a Superb, az utastérben csak a plusz menük azonosítják a konnektoros kivitelt
Elöl-hátul kényelmesek és a Style szinten már fűtöttek is az ülések, az elsők elektromosan mozgathatók, az utasé hátulról is
a villanymotor indulástól elérhető 330 Nm nyomatéka miatt tisztán elektromosan is egészen fürge a Superb iV, nem mellesleg autópályás (130 km/órás) tempót is képes futni tisztán elektromosan.
A hajtáslánc mellett a lengéscsillapítókat, a kormányzást és a komfortelektronikákat is hangolhatjuk a menetmódválasztóval, Eco, Normal, Comfort, Sport és egyéni, konfigurálható beállítást is választhatunk, alacsony tempóhoz pedig kapunk gyalogosfigyelmeztető ufóhangot, hogy a villanymotorral amúgy némán közeledő autó ne okozzon meglepetést.Sport, elektromos és hibrid üzemmód is választható, utóbbiban állítható, hogy mennyi töltést hagyjon vagy termeljen meg a benzinmotor, a többi Superbből ismert menetmódválasztó is megmaradt
Csendesen, kényelmesen és meglehetősen dinamikusan mozog a Superb iV, akár 130 km/óráig elektromosan
A kipufogóvég rejtett, pedig itt azért van
A tesztkör kétharmada megvolt elektromosan, így 2,1 l/100 km benzinfogyasztás adódott, az autó élettartam-átlaga 6,5 l/100 km
A szofisztikált hibrid hajtásláncban egyrészt benne van, hogy csendesen, higgadtan autózhatunk, de mivel itt is a konszerntől megszokott, jelen esetben 6 fokozatú DSG váltó felel a nyomatékosztásért, a vezetési élmény elég közvetlen és autószerű. A Superb iV 218 lóerejével lehet sportosan is autózni, a duplakuplungos szerkezet gyorsan, határozottan rakosgatja a fokozatokat, az irányváltásoknál (előre/hátramenet) pedig nem is baj, hogy lassabb, legalább több időnk marad a parkolásra figyelni, amiben persze első-hátsó radar és kamerakép is segíthet. Segítség a vezetéshez is bőséggel kérhető, a Front Assistant névre hallgató koccanásgátló alapáron jár, de 163 830 forintos árával olcsón megkapható a gyalogosfelismerős, egészen 210 km/óráig használható távolságtartós tempomat, ami a 383 540 forintos, holttérfigyelőt és aktív sávtartót is adó, valamint a torlódásokat is messzebbről észrevevő „Asszisztens Csomag” által már kettes szintű önvezetést ad. Autópályán szinte helyettünk vezet, miközben a 130 km/óránál is dízelesen alacsony (2500/perc alatti) fordulaton ketyegő benzinmotor és a többi menetzaj is minimális, de ismét megjegyzem: a 130 km/órás tempót akár elektromosan, motorhang nélkül is tudja.
Nem könnyű, több mint 1,7 tonna, ám menet közben ez nem érződik, 7,7 s a 100-as sprint
Kisebb lett a csomagtér, így "csak" 485 literes. A magasabbra került padlóval lépcsőmentes a bővített raktér. A világítás természetesen itt is kivehető zseblámpa, Simply Clever részletek ide is bőven jutottak
Ahogyan azt már a friss Superb 190 lóerős csúcsdízelének tesztjénél említettem, a zöld rendszámos, 218 lóerős rendszerteljesítményű iV nagyjából 200 ezer forinttal olcsóbb nála. Aki nem autózik napi 200-300 kilométer felett, annak alighanem ez éri meg jobban. Style szinten (sok más mellett már alapáras LED-Mátrix fényszóróval, kétzónás automata klímával, első-hátsó ülésfűtéssel, 17 colos alukerekekkel) a konnektoros Superb 13,232 millió forintról startol. Listaáron persze, s tudjuk, hogy már a Skoda konfigurátorában is ott a csaknem milliós árkedvezmény, de a 15,489 milliós tesztautó például 3,898 millió forintos kedvezménnyel, 11,59 millió forintért hozható el. Annyi pénzért pedig mérete, helykínálata, menetdinamikája és ellátmánya alapján nagyon-nagyon csábító ez a zöld rendszámos gép, ami céges és családi autónak is bőségesen elegendőnek, sőt, ha diszkrét megjelenéssel is, de fényűzőnek mondható. Tipikus Skoda, többet ad, mint amennyit mutat.
Nem ez a legerősebb és leggyorsabb Superb, ám ez a legtakarékosabb és a leginkább politikailag korrekt. Az azonos gyorsulást tudó 190 lóerős, de szerényebb tömegű 190 lóerős 2.0 TSI-hez mérten 1,27 millió forint a felára, ami simán megtérül, pláne cégautóként. Kombiként is elérhető!
Cikkünkhöz a Superb iV-t a Skoda Schiller tesztparkjából kaptuk kölcsön. Köszönjük!
Ennyi pénzért olyan 2.5 ös TOYOTA CAMRY -t kapsz , hogy hülyére fosod magad. Ha pedig a „méret miat izgulsz a japán nagyobb”. Ez pedig tescos audi.
A csomagtartója jobban pakolhatónak tűnik, mint a Camrynek. (De literre kisebb a Camrynél, annak 524/500 l) Ez amúgy öntöltős hybrid, csak pluszban konnektoros? Vagy csak töltős?
A Toyotából az Android Auto/Apple Carplay hiányzik, de a Toyota mindig kissé lemaradva fejleszti a fedélzeti dolgokat.
” öntöltős hybrid, csak pluszban konnektoros? Vagy csak töltős?” ????
Ugye ez a kérdés csak vicc volt?
„Átválthatunk a tisztán elektromosból hibrid üzemmódba, ott pedig beállíthatjuk, hogy hány százalékos akkutöltést tartson meg, vagy akár termeljen meg, mire mondjuk olyan helyre érünk, ahol szükségünk lesz a tisztán elektromos üzemmódra. ”
Nem, én ezt nem értem.
Na OK, értem. https://auto.howstuffworks.com/car-models/plug-in-hybrids/plug-in-hybrids-better-than-regular-hybrids3.htm
Te az almát hasonlítod a körtéhez. Gyümölcs mind a kettő az igaz. Szerintem hibridet hibriddel kell összehasonlítani, ott pedig ez elég jónak néz ki ár alapján is, pedig én nem vagyok oda a Skodákért.
@yy: az általad linkelt cikkben alapvető baromságok vannak. Pl feltételezi hogy egy PHEVnek kisebb a tankja ami nettő ökörség. Bár a superb 50 literes tankja nem akkora bőség (mint aq TDI esetében), de megegyezik a Camry-vel, így nem kerül hátrányba.
A PHEV nagyjából olyan mint egy nem tölthető hibrid csaK ez tölthető is. A Superb esetében azonos tarálykapacitás, de a villanykapacitás nagyobb és ha kell rá is lehet dugni a töltőre…