Elsőként az S60/V60-hoz lesz elérhető az 1.6 GTDi 150 vagy 180 lóerővel
A Ford által Ecoboost néven forgalmazott kétliteres négyhengeres turbómotorhoz hasonlóan az 1,6-ost is a Volvo mérnökei fejlesztették ki, ezért a svédeket illeti meg az elsőbbség. Ennek megfelelően csak most vannak az első, hivatalosan is megerősített teljesítményadatok az új négyhengeressel kapcsolatban, a T3 150 lóerős, a T4 180 lóerős. Maximális nyomaték tekintetében is minimális az eltérés, a gyengébb 240 Nm-t tud, az erősebb rövid ideig tartó túltöltéssel 270 Nm-t tud, igaz ez utóbbit az 1600-5000-es tartományban. A Volvónál 1.6 GTDi névre hallgató négyhengeres az idei év végétől lesz elérhető az S60/V60 modellekben, és nem kell majd sokat várni a C30/S40/V50 modellsorozat esetén sem.
Változó szelepvezérlés, turbó, közvetlen befecskendezés - minden benne van, ami kellhet
Műszakilag a legmodernebb megoldásokat használja az alumínium blokkos, közvetlen befecskendezéses négyhengeres, így változó szívó- és kipufogó oldali szelepvezérlést is kapott. Az égéstér közepén, közvetlenül a gyújtógyertya mellett elhelyezett befecskendező fúvókán keresztül 100 bar-os nyomással préselik a benzint az égéstérbe. A benzin ott koncentrálódik, ahol az a leghatásosabban el tud égni, csak kevés üzemanyag jut a hengerfal közelében lévő térbe. Az alacsonyabb fogyasztáson kívül hamarabb bemelegszik a katalizátor, ami nagy mértékben csökkenti a károsanyag-kibocsájtást. Alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval kínálják az új turbómotort, amihez motorleállító rendszer is jár. Az erősebb T4-eshez felár ellenében elérhető a Powershift dupla kuplungos váltó, ennél azonban le kell mondani a stop&start rendszerről.