Versenyautó készült az új Hyundai Elantrából
A Hyundai versenyautói közül mi egyet ismerünk nagyon jól, hiszen Michelisz Norbi is egy
i30 N volánja mögött falja a köröket a WTCR mezőnyében. Ez a modell azonban nincs egyedül a kínálatban, ugyanis tavaly csatlakozott hozzá az új Veloster N TCR és Veloster N ETCR, melynek utcai verziója Európában nem kapható. Ezekhez csatlakozik most egy harmadik karosszériaváltozat, mely a teljesen megújult lépcsőshátú Elantrára épül.
340 lóerős 410 Nm nyomatékú 2,0 literes turbómotor hajtja az első kerekeket
Több mint 5000 kilométert tettek meg a prototípussal a Hyundai tesztpilótái Európa több versenypályáján is. Az új versenyautó fejlesztésénél felhasználták azokat a tapasztalatokat, amiket már az i30 N és Veloster N versenyautóval megszereztek, a kész autót pedig három hónapon keresztül tesztelték. Az Elantra N TCR motorját a Hyundai sportrészlegének 275 lóerős 2,0 literes motorjából építették, az átalakításoknak köszönhetően pedig 340 lóerőt és 410 Nm nyomatékot hoztak ki belőle. Az új versenyautót a TCR szabályzatok szerint 1265 kilogrammra lőtték be pilótával együtt. A belsőről nem közölt fotót a gyártó, ám vélhetően nagy meglepetés senkit nem érne, miután teljesen üres, csupán a szükséges felszereléseket találnánk; bukókeret, versenyülés, biztonsági felszerelések. A versenyautót követően vélhetően utcai N kivitel is készülni fog az Elantrából az említett 275 lóerős motorral, a jelenlegi legerősebb kivitel az 1,6-os turbós benzines 205 lóerővel.
Európa versenypályáin több mint 5000 kilométert tettek meg a prototípussal, most kulcsrakész versenyautóként megvásárolható