Itt a Honda-rajongók álma: végleges számokkal a Mugen RZ
Honda CR-Z Mugen RZ
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Honda végre megadja rajongóinak, amire már régen vártak, a pörgős, könnyű, dögös sportkocsit. Kár, hogy Japánban kell hozzá élni.
Az elmúlt év során többször is hallhattunk a Honda CR-Z hibrid sportváltozatának fejlesztéséről, most pedig a Mugen előállt az autó végleges verziójával, mely november 26-án kerül piacra, igaz, mindössze 300 példányban, s kizárólag Japánban. A CR-Z Mugen RZ típusjelzésű modellben kompresszorral nyomták fel 156 lóerőre és 185 Nm-re az IMA Hybrid hajtásláncban található 1,5 literes motor teljesítményét, a kiegészítő villanymotor pedig további 20 lóerőt és 78 Nm-t szolgáltat a szükséges pillanatokban. Az azonos számokkal tesztelt prototípus 6,1 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/h-ra, feltehetően a szériamodell is hozza majd ezt az értéket.
Az autó utasterében kék-fekete sportülések, karbonhatású betétek, egyedi váltókar, sorszámozott plakett, valamint a műszerfal tetejére helyezett - a képről teljes bizonyossággal megállapíthatatlan funkciójú - valószínűleg töltőnyomást jelző műszer csábítanak száguldásra. A Honda CR-Z Mugen RZ-nek mifelénk nem sokan fognak örülni. Ugyanis csak Japánban dobják piacra, mindössze 300 példányban, darabjáért pedig 13 millió forinttal egyenértékű jent kérnek.