Itt a friss Audi A3 és S3

Az Audi bemutatta az átdolgozott A3-ast

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Audi négy év után felfrissítette az A3-as sorozatot. Új háromhengeres alapmotort, friss technikát és átdolgozott részleteket kapott.


Huszonegy év és három generáció alatt egész modellsorozattá bővült az Audi A3 kínálata. Háromajtósként jelent meg 1996-ban, aztán jött az ötajtós, a kabrió és a szedán változat is. Az első A3 a négyes Volkswagen Golf rokona volt, a ma kapható 8V gyári kódú modellnek meg a Golf VII és a többi MQB építőkészletet hasznosító Volkswagen termék is a földije. A 2016-os modell azonnal felismerhető, mivel megkapta a legújabb Audik hatszögletű single frame hűtőmaszkját és az új verziók első fényszórójába is belepréseltek egy éles kiszögelést. Adtak a divatank rendesen, ahogy kell, a farrészen is új a diffúzor és a lámpa. A xenon fényszóró helyett mostantól már mátrix LED technika is elérhető. Ahogy ilyenkor lenni szokott, megjelentek új színek is a palettán.
Hirdetés


Ami a beltérben azonnal szemet szúr, az az A4-ből ismerős újabb fajta háromküllős kormánykerék. Ezen kívül az MMI fedélzeti rendszeren is okosítottak, többet tud a hangvezérlés, még egyszerűbb lett a menü kezelése. Ezeken kívül az A3-ban is elérhető már a TT-ben bevezetett 12,3 colos virtual cockpit LCD műszerfal is. Átalakítják a felszeltségi szinteket, az alapváltozat felett a design és a sport nevű külsejükben is eltérő változatok állnak, opcionális S line sportcsomaggal. Az A3 adaptív tempomatja 65 kilométer/óráig magától is tud araszolni. A 2016-os A3 három dízel és három benzines motorral lesz elérhető az A3-as.

Új az alap benzines, ami ezentúl 1,0 literes, a háromhengeres turbómotor 115 lóerőt és 200 Nm nyomatékot teljesít az A3-ban. Az eggyel erősebb blokk az 1.4 TFSI COD névre hallgat és részterhelésnél hengerlekapcsolással spórol; 150 lóerős, nyomatéka 250 Nm. Szintén új a korábbi 1.8-ast váltó 2,0 literes TFSI blokk itt elérhető 190 lóerős változata, ami a legerősebb szériakivitelű A3-ast hajtja. A dízelek az eddig ismert 1,6 és 2,0 literesek. Előbbi 110, utóbbi 150 vagy 184 lóerővel kérhető. Az S3-as gyári sportváltozat megerősödött, már 310 lóerőt és kereken 400 Nm nyomatékot teljesít. Váltója szériában az S tronic duplakuplungos automata. A hagyományos hajtások mellett elérhető a g-tron gázüzem és az e-tron hibridhajtás is. Pontos fogyasztási adatokat még nem árult el az Audi, csak azt, hogy az új változatok májustól rendelhetők, az elsőket nyáron vehetik át a vevők.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?