Látványos az X-alakú díszbetét az Amarok orrán
Szinte tényleg sikerült elrejteni a Ranger-rokonságot, talán csak oldalról felismerhető a testvériség. Elöl az X-alakot formázó díszbetétek adják az Amarok legfőbb egyediségét, de a fényszórók formája, illetve a hűtőmaszk is jelentősen eltér a Rangertől. Ugyanakkor a motorháztetőn szembetűnően osztoznak. Hátul is ügyesen szabtak új formákat a Volkswagenre, egyedi a fényszóró, emellett a plató hátfala sem azonos, szóval nem csupán az Amarok nevet vésték bele a Ranger helyett.
Oldalról ismerhető fel a legjobban a Ford rokonság
Az Amarok tengelytávolsága 173 mm-rel nőtt 3270 mm-re az elődjéhez képest, ami a hátsó utasok számára mindenképp örvendetes, mert itt nagyobb helyet tudtak kialakítani az utastérben. Már amennyiben duplafülkés változatban rendelik az autót, hiszen szériában csak a szimplakabin jár. Az autó teljes hosszúsága pedig 96 mm-rel nőtt. Csökkentek a túlnyúlások, emellett a gázlómélységet 500 mm-ről 800 mm-re növelték, így még jobb terepjáró képességekkel felruházva az Amarokot. Megnövelték emellett a teherbírását, is, hiszen egy tonna helyett most már 1160 kg-ot cipelhet, míg a vontatási kapacitása 3,5 tonna.
Hátul is sikerült egyedire szabni
Motorfronton piacfüggő a kínálat, ráadásul azonos motorokat eltérő teljesítménnyel kínálnak a különböző országokban. Az afrikai modelleknél az alapmotor a kétliteres dízel, ami az európai piacon valószínűleg 170 lóerős lesz, míg például az afrikai kereskedésekben csak 150 lovas. Ugyanennek a motornak a biturbós változata már 209 lóerőt tud, ám a csúcsdízel, a háromliteres V6-os piactól függően 241 vagy 250 lóerős. A legerősebb Amarok azonban a benzinmotoros lesz, hiszen a 2,3 literes turbófeltöltős négyhengeres egység 302 lóerőt tud. A 200 lóerő feletti motorokhoz 10 fokozatú automatikus sebességváltó kapcsolódik, míg az annál gyengébb verziók hatfokozatú manuálist kapnak.
Az összkerékhajtás bizonyos piacokon alapfelszereltség lesz, míg máshol opcionális
Az utastérben is jelentős a fejlődés, a felszerelés gazdagsága pedig attól függ, hogy a Life, a Style, a Panamericana és az Aventura közül melyik szintet választja az ügyfél, de a legtöbb változathoz jár az új digitális műszercsomag a 12 colos infotainment kijelzővel. Biztonság terén pedig 20 vezetéstámogató rendszer is kerülhet az autóba, köztük az első alkalommal jelzőtábla-felismerő és adaptív sebességtartó is.
Fordokból már ismerős a függőleges táblagép a műszerfalon
Az előző, még 2010-ben bemutatott Amarok Argentínában készült, és Dél-Amerikában, Európában és Ausztráliában értékesítették, viszont az Egyesült Államokban nem. Ezúttal az Amarok Dél-Afrikában készül, és bár a VW németországi központja nem erősítette meg az észak-amerikai jelenlétet, ám az amerikai részleg nemrég levédette az Amarok nevet a régióban, ami eléggé árulkodó lépés.
Elektromosan zárható a raktér fedele
“csökkentek a túlnyúlások, ami a gázlómélységet 500 mm-ről 800 mm-re növelte”
Valaki feltárná nekem a kettő közti összefüggést?
Nincs összefüggés a kettő között, elírás, máris javítom, köszi, hogy szóltál. 😉
Eddig nem lett a földbe döngölve a Hilux? Na, majd most… 😀