Itt a fagy: miként bikázzunk?
Hogyan indítsunk döglött akkuval?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hidegben kapacitásának csak szerény részét tudja leadni az akkumulátor. Hideg márpedig mostanság bőven van, így nem ritka látvány az autója mellett tanácstalanul álló autós. Segítünk az indulásban!
Két dolog, a használat, azaz a töltési, kisütési ciklusok száma, illetve a hőmérséklet befolyásolja leginkább az akkumulátorok teljesítőképességét. Már -10 Celsius fokon is csupán 70 százalékát adja le névleges kapacitásának az akku, -20-on pedig a kapacitás 60 százalékának leadására képes csak. Tökéletes akkumulátorral még így is elegendő lehet az indítóáram, ám amennyiben koros vagy nem teljesen feltöltött telepről van szó, már jön az indítási probléma, mely a mostanság beköszöntött, hajnalonta akár -10, -15 fokos hidegben könnyedén jelentkezhet úgy, hogy már annyi energia sincs, hogy a főtengelyt akár egyszer is megforgassa az indítómotor.
Mit tehet ilyenkor a pórul járt autós? Akár saját magán is segíthet, bár a gyors indulásról rendszerint le kell mondania. Első lépés az érintkezők, azaz a saruk megtisztítása, előfordulhat, hogy csak a csatlakozásokon nem tud kellő mennyiségű áram keresztülfutni. További trükk az akkumulátor kiszerelése és fűtött szobába vitele, a gyorsabb melegedés érdekében esetleg meleg vízbe tevése (természetesen úgy, hogy csak a teljesen zárt műanyag ház érjen a vízbe, a teteje ne). Könnyedén előfordulhat, hogy magasabb hőmérsékletről startolva már elegendő energiája lesz az akkunak az indításhoz. Még mielőtt valaki kiszerelné autója akkuját, gondolja végig, hogy megvan-e a rádió kódja, tisztában van-e azzal, hogy miként fog reagálni az indításgátló, visszaszerelésnél pedig ügyeljen arra, hogy a saruk felrakása előtt nehogy az utastérben legyen a kulcs, a reteszelő központi zár ugyanis tud meglepetéseket okozni!
Fontos, hogy a sikeres indítás még félsikert sem jelent, az akkumulátort orvosolni kell, mindenképp fel kell tölteni, ami menetben több száz kilométer alatt lehetséges, így töltőre lesz szükség. Aki nem akar óra- és rádióállítással, illetve programozással vesződni, annak fontos infó, hogy az akku akár kiszerelés nélkül is töltőre csatlakoztatható, ám fontos, hogy abban legyen túltöltés elleni védelem. A töltés egyébként megelőzésként is ajánlott, rövid utakon, sok fogyasztóval (világítással, ülésfűtéssel, telefontöltéssel, rádióval) autózva könnyedén előfordulhat, hogy nem tud teletöltődni az akkumulátor, aminek aztán a cikk elején vázolt probléma, az indulás meghiúsulása lehet a következménye. Ha valakit utóbbi kapcsán további részletek is érdekelnek az akkumulátorok működéséről, megóvási trükkjeikről, kattintsák korábbi, akkuproblémákat veséző cikkünket!
[i]„Egy kocsinak sem tesz jót,ha fél évig áll.”[/i]
Ez egyértelmű. Volt aki indítgatta, de sajnos mint ahogyan a helyzet is mutatja, ez nem volt elegendő. Menni kellett volna vele havi 100 kilométert legalább. Persze a problémát az is okozta, hogy kinn volt az udvaron, és 2010 február 02-án utaztam el, és utána jött még ide egy zord tél, majd mindennapos eső hónapokon keresztül. A hátsó fékdob úgy össze volt rohadva fél év után, hogy induláskor az első 10 cm-ben letépte a fékbetétet a fékpofáról. Az első tárcsaféket is nagyon jelentősen tisztítanom kellett a vastag rozsdától, és a féktárcsán most még másfél év használat után is maradtak nyomok ebből az időszakból. A Honda a garázsban állt, az sokkal kevesebbel megúszta.
Egy kocsinak sem tesz jót,ha fél évig áll.
Bátyám míg kint volt,addig 2 hetente beindítottam a 2,5 dízelét 10 percre,mert nyár volt,és ettől még annyira nem kopik a motor,hogy nem melegszik fel.
Nem találtál volna valakit,aki beindítgat,és akkor olcsóbban megúszod hosszabb távon.
Hülyeség,hogy egy kis benzines autó akksijáról nem lehet egy nagyobb dízelt beindítani.
44 Ah-s akksimról a teherautómat is bebikáztam,és az 6,5 literes motorral szerelt,nem 2,0 literrel.
E fórum tömör jellege miatt nem írtam le mindent részletesen. Másfél évvel ezelőtt jöttem haza, azóta tapasztalom a megváltozott állapotot, persze folyamatos használat mellett, úgy hogy az akkori gázolaj már régen kicserélődött benne. Azóta volt tankszűrő tisztítás, finomszűrő csere, az üzemanyag nem levegős benne, átlátszó csöveken követem nyomát. A tavalyi tél meg enyhe volt, akkor nem jött elő ez a probléma. Ha melegszik az idő, és elindul, felderítem a probléma okát.
[i]„Egyébként, ha jó akku mellett rendszeresen nem indul úgy mínusz tíznél, akkor tavasszal eljött a kocsicsere ideje….”
[/i]
Azért én még reménykedem. Az 1527 ccm-es PSA szívódieseleknél a szóbeszéd 3-400.000 km-es motorélettartamokról beszél. Való igaz, az olajcsere ciklus alatt, ami nálam 10.000 km, full syntetic W 5-40-es olajjal (a szakirodalom 15.000 km-t mond) egyetlen milliméter olajfogyás sincs, és van benne 137.000 km össz-vissz. Sajnos kib@szott most velem a nagy hidegben, mert nem indul, de én porlasztó csúcsokra gyanakszom csupán. A fél éves állást nagyon rosszul viselte, amíg külföldön voltam, attól kezdve nem úgy működik, mint ahogyan nekem tetszik. Igaz nem tulajdonítottam neki túl nagy jelentőséget, mivel a probléma eddig nem csúcsosodott így ki, mert nem volt ilyen hideg. Nagyon jó állapotban raktam le, legutóbbi zöldkártyán felhívták a figyelmemet a különlegesen jó emissziós értékekre, és amikor visszajöttem, elindítottam, attól kezdve árnyéka lett addigi állapotának. Bízom benne, porlasztó csúcsok cseréjével, vagy beállításával, majd kiderül melyik, orvosolni lehet a problémát. Ha nem, akkor piac olcsó áron. Ez még kis befecskendezési nyomáson dolgozó örvénykamrás motor, nem horror összeg az alkatrész hozzá.
Előzöek írták, betolás szíjjszakadás….igen jobbik esetben de ha nem szakad akkor a szelepek,himbáknak kampec!!!/Ugyan csak a mai motoroknál/
A másik hogy járó motornál cserél akksit……és akkor majd mi lessz
a generátorral a megszakított áramkör miatt?????
A betolással történő indítás, nem árt a katalizátornak, ha első pöccintésre beindult az autó. Akkor van baj, ha sokáig tologatja az ember és ezzel, benzin jut a katalizátorba.
Befecskendezős autóknál, az is jelenthet problémát, hogy az akkumulátor, annyira le van merülve, hogy a tápszivattyút sem képes működtetni. Ebben az esetben, hiába tologatjuk az autót, nem fog beindulni.
[i]Katalizátor nélküli, kézi váltós, benzinmotoros autón a betolás is segíthet. Tapasztalataink szerint meglepően sok emberben van szolidaritás az autóját az A-oszlopba és a kormányba kapaszkodva egyedül vonszoló autóssal. Ez a szolidaritás gyakran abban manifesztálódik, hogy kérés nélkül is besegítenek a tolásba. Katalizátoros autónál az ökölszabály az, hogy ne próbáljuk behúzással vagy tolással beindítani őket, mert a kipufogórendszerbe jutó üzemanyag a katalizátorban elégve százezres nagyságrendű kárt okozhat a kipufogógáz-átalakítóban. Teljesen hideg motorral, ha biztosan csak a lemerült akkumulátor miatt indíthatatlan az autó, meg lehet kísérelni a behúzást-betolást.[/i]
Amúgy ha jól tudom oktatják a „biztonságos üzemeltetés” órákon..
combi
igazad van elis felejtettem a katalizátort említeni nekem nincs
Régi autósok tudják, hogy az akkumlátor jó állapota létkérdés az autóban . Tehát ha gyengélkedik, irány az akkus és venni bele egy újat. Felesleges kinlódni a sz@rokkal! A mai computeres autók meg mindenféle hibaüzenettel díjazzák a feszültségeséseket.
csak az a gáz hogy katalizátoros autót nem tologatunk mert sokba kerülhet 🙂
és hát azt sem tudni miképp reagál az elektronika a generátor által lökésszerűen megjelenő feszültségre..
kéziváltósok előnyben legjobb a kéziváltós benzines azesetben beindítani egy pillanat az ember betolja a kocsit és kész. dízel nehezebben indul azt inkább csak lejtőről lefele hosszasan kínozva fog elindulni tolással ne próbálkozzunk. autómataváltósok megszívták ott semmit semlehet tenni az ügy érdekében. marad a bika vagy a töltögetés