Itt a Citroën Berlingo harmadik generációja!
Nagyobb, praktikusabb és kényelmesebb az új Berlingo
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Teljesen új platformra épül az új Berlingo, amelyből kétféle hosszúságú változat is megjelenik a kínálatban.
Sikeresen megőrizte a külön kategóriát teremtő elődjének főbb erényeit a Berlingo, amelyből 1996 óta már 1,7 millió példányt adtak el. Az EMP2 padlólemezre épülő harmadik generáció jól illeszkedik a márka által jelenleg használt formanyelvbe. Jellegzetesek a két szinten elhelyezett világítótestek, illetve a lekerekített sarkú ködfényszórók. Előrébb tolták a szélvédőt és magasabbá vált az orr, így elöl a túlnyúlások is rövidebbek már. Továbbá a Berlingo is megkapta a karosszériát védő Airbump elemeket az ajtók alsó részére.
A kétféle változatot a ruhaiparból ismerős jelölésekkel különböztetik meg. Az M jelölésű 4,4 méter hosszú, az XL pedig 4,75 méteres, ám mindkettő lehet öt- vagy hétszemélyes is. Az M változat csomagtere a 100 literes bővülés után maximum 775 liternyi holmit képes elnyelni. A csomagtér bővítése egyébként egyetlen mozdulattal megoldható, utána pedig egy 2,7 méter hosszú rakodófelület áll rendelkezésre. Az XL változatban pedig 3,05 méternyi rakodófelület hozható létre, alapból is 1050 literes térfogattal. Emellett az utastérben még 186 liternyi tér áll rendelkezésre 28 darab ötletes tárolóhely képében.
A műszerfal letisztult, nem túljátszott. Felül középen nyolc colos érintőképernyőről vezérelhető többek között a navigáció és a telefon, ám ezek akár hangfelismeréssel is működésbe hozhatók. A digitális eszközök négyféle módon kapcsolódhatnak az autóhoz, és a Mirror Screen segítségével szintén a már említett kijelzőről kezelhetők. Biztonság terén sem lehet ok panaszra, hiszen 19 különféle vezetőt támogató rendszerrel vértezhető fel a családi szabadidő-járműként aposztrofált Berlingo.
Motorpalettája öt tagból áll. Két benzines és három dízel erőforrás választható az autóhoz. Az 1,2 literes PureTech benzines 110, illetve 130 lóerővel, míg az 1,5 literes BlueHDi 75, 100 vagy 130 lóerős változatban rendelhető. A motorokhoz (változattól függően) öt-, vagy hatfokozatú kézi, illetve a nyolcfokozatú automatikus sebességváltó kérhető. Az új Berlingo (testvérével, a Peugeot Partnerrel karöltve) először a Genfi Autószalonon látható élőben, a piaci bevezetésére pedig 2018 második feléig kell várni.