Hátul a kifejezetten az IONIQ 5-höz tervezett lakókocsi
Ahogy terjednek az elektromos autók, úgy törnek be egyre több olyan szegmensbe, amelyekről eddig szinte elképzelhetetlen volt a belsőégésű motorok mellőzése. A hosszú távú fuvarozásra talán a hidrogénhajtás bizonyul majd praktikusabbnak, de azért kisebb haszonjárművek már ma is kaphatók akkumulátoros verzióban, a hiperautók világából lassan a hétköznapibb sportautók kategóriájába is megérkeznek a villanyautók, és az off-roaderek mezőnye is kezd zöld alternatívákat kínálni. A lakóautók és trélerek elég kis piaci szegmenst képviselnek, a Hyundai azonban megmutatja, hogy az IONIQ 5 már itt is megfontolandó opció vásárláskor.
Erősen lecsökken a hatótáv, de az akár 507 km-be ez is belefér
Egy villanyautónál nyilván a hatótáv drasztikus csökkenése lehet eltántorító tényező, ha valaki egy jó vontatóautót keres. A fizika törvényeit persze a dél-koreaiak sem tudják legyőzni, a többletsúly és a jelentősen rosszabb légellenállás bizony falja a kilowattórákat. Ettől viszont még nem lehetetlen az IONIQ 5 vontatásra való használata, csupán előre kell számolni, és ebben segít sokat az autó: előre megadható a vontatott tömeg, és az infotainment-rendszer automatikusan figyelembe veszi azt a hátralévő kilométerek becslésekor és a beiktatandó töltőállomások betervezésekor. Akár 1600 kg-ot is képes vontatni az elektromos crossover, ebbe pedig nem csak egy tréler, de akár egy jó lakókocsi is belefér.
Régebbi modellekkel is társíthatjuk az IONIQ 5-öt
Szintén hasznos az IONIQ 5 töltési képessége, ha lakóautózásról van szó. És itt nem az áramfelvételre gondolunk (bár az sem rossz, 350 kW-os villámtöltőről 10-ről 80%-ra 18 perc alatt feltölthető), hanem annak leadására: a hátsó ülések alatt és a külső töltőnyílásnál is van egy aljzat, amire rá lehet csatlakoztatni számos elektromos eszközt. Így akár egy elektromos grillt, számítógépet, vagy akár magát a komplett lakókocsit is el lehet látni árammal. Utóbbiban így például teljesen elkerülhető a gáz vagy a gázolaj elégetése, tehát a teljes kirándulás alatt zéró emissziósak maradhatunk. A MINK Camper alapjain a Hyundai Svédországban már árul is egy kifejezetten az IONIQ 5-höz optimalizált lakókocsit, de más modellekkel is kompatibilis a crossover. Érdemes azért valahogy ezt az említettet beszerezni viszont, mert alacsonyan, 520 kg-on tartották a tömegét, aerodinamikailag is hatékonyra tervezték, odabent pedig az indukciós főzőlaptól kezdve a kávégépen, vízforralón és hűtőn-fagyasztón át a hangszórókig és a hangulatvilágításig minden szükséges felszereléssel ellátták, ezek természetesen mind az IONIQ 5-ből nyerik az áramot. A fentiek fényében tehát nem meglepő, hogy egy holland utazási szövetség, az ANWB 2022 vontatóautójának választotta a futurisztikus kinézetű Hyundait.