Akár osztott fényszórókkal is jöhet, a nagy radar pedig valamilyen szintű önvezetésre is utalhat (kép: Automedia)
Talán akkor már végleg kijelenthető, hogy nincs visszaút a villanyautók korszakából, amikor olyan kis példányszámmal működő márkák is elektromos meghajtásra váltanak, mint a Rolls-Royce. Ezután már csak az egzotikus sportautó-márkák maradnak, de közülük is egyre több kóstolgatja az ampereket. Mondjuk a villanyhajtás alapvetően a luxussal még csak-csak összeegyeztethető, sőt, a néma suhanás abszolút illik ebbe a szegmensbe. Van ugyanakkor valami kifinomultság, valami exkluzivitás, és - mondjuk ki - valami pofátlan felsőbbrendűségi érzés abban, amikor tizenkét henger mozgatja az autódat. Mindkét meghajtás mellett lehet érvelni egy Rolls-Royce-ban, ezért kézenfekvő lenne, ha választani is lehetne. Mégsem lehet majd: 2030-tól a brit márka teljesen az elektromosságra vált. Pedig lehetne a helyén is kezelni ezt az egész villanyautó-témát: nem kell azonnal fejest ugrani az újdonságba, lehet fokozatosan, hibridekkel átállni, ahogy a Toyota is teszi, és a társadalom meg is engedhetne magának néhány egészséges kivételt, mint például az alacsony eladásokat produkáló ritkaságok esetében. Senki ne mondja, hogy a Rolls-Royce évi 5-6000 autójától olvadnak majd el a jégsapkák.
Teleírták az álcázott autót: "Ha nem létezik, tervezd meg", vagy "Vedd a legjobbat, és tedd még jobbá." (kép: Automedia)
A V12-es kihalása okozta szomorúságtól függetlenül persze értékelhetjük az első elektromos Rollst, a Scpetre-t is, hiszen mint írtuk, ennek is van létjogosultsága. Kifejezetten érdekes döntés a britektől (vagy esetleg a németektől), hogy a belépéshez nem a két limuzin egyikét választják, hanem a túrakupék szegmensét. Már csak azért is különlegesség, mert nem csak az óriás luxuskupék, de egyáltalán bármilyen kupé formájú autóban is elég ritka a villanyhajtás, a Rolls modellje az elsők közt lesz. Valószínűleg a kényszer vitte rá őket erre, hiszen a Phantom és a Cullinan körülbelül életciklusaik felénél járnak, a Ghost nemrég újult meg, így már csak a korábbi Ghost (és a 7-es BMW) alapjaira épült Wraith kupé és kabrió párja, a Dawn maradt ki, mint generációváltásra érett modellek.
Csak egy autónak van ilyen tetővonala (kép: Automedia)
A villanyhajtásra váltás pedig komoly módosításokat igényel, így kézenfekvő ezt az új generáció fejlesztésével összekötni. Persze, ahogy a képekből is láthatjuk, a Rolls-Royce-nál egy generációváltás messze nem az, mint a legtöbb márkánál. Még álcázva látjuk ugyan, de alig lehet megkülönböztetni a kifutó Wraith-től. Nem nő gigászira az első hűtőrács, ahogy a BMW-knél lenni szokott, és továbbra is felismerhető a jellegzetes, fastback stílusban lejtő tetővonal hátul. Ragaszkodnak az öngyilkos ajtókhoz is. Az ablakkeret hátsó része kissé egyenletesebben, kissé sportosabban lejtve díszeleg a C-oszlopon, mint a Wraith-en, és bár a hátsó lámpákból még szinte semmit sem tudunk kivenni (azt leszámítva, hogy nem lesz manapság divatos csíklámpa), az első fényszórók különösen mélyre kerültek. Lehet, hogy ez még csak egy általános, polcról levett lámpa, de lehet, hogy a sorozatgyártású kivitelre is ilyenek kerülnek, és akár még fölé, elkülönítve is rakhatnak egy-egy csíkot, ezáltal osztott fényszórókra váltva. A mostani Wraith 600 lóerő körüli teljesítményt produkál, a Spectre-nek ezt illene majd felülmúlnia, de mivel a világ leginkább luxusminőségű villanyautóját szeretnék letenni az aszfaltra, bizonyára nem fogja gyorsulásban megelőzni a Taycanokat vagy a Model S-eket, nem ez lesz a lényege. Ezekről és minden további részletről 2023 végéig találgathatunk, akkor mutatják be a Spectre-t.
Hátul a csomagtérfedél diszkrét légterelője kissé határozottabb, agresszívabb lett (kép: Automedia)