Ismétlődő történelem, Tesla módra

Tesla követők és jövőt formáló ötletek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hangsúlyozottan nem akarja a Teslát utánozni, mégis azt teszi a Detroit Electric cég, miközben számítógépen megszületett a Tesla egyterűje is.

1939-ben ugyan megszűnt az 1907-ben alapított Detroit Electric autógyár, 2008-ban viszont újjáéledt és elektromos meghajtású sportkocsi fejlesztésébe kezdett a Lotus Elise alapjaira. Ugyanebben az évben indult az ugyanerre a típusra épült Tesla Roadster gyártása, egészen 2012-ig kínálták. A Detroit Electric pedig most kezdi el árusítani a fejlesztésének gyümölcseként megvalósult SP:01 elnevezésű sportkocsiját, amely érdemi újdonságot nem ígér a hajdani Tesla Roadsterhez képest. 37 kWh-s akkumulátorral ellátva egy töltéssel legfeljebb 288 kilométeres hatótávolságot ígér, szemben a Tesla Roadster hajdani 350 kilométerével.
Hirdetés
Ma már az eredetinél komolyabb akkupakk is kaphatók a Tesla Roadsterhez, jelenleg tehát elvileg közel kétszer akkora távolságot tehetünk meg azzal, mint a Detroit Electric SP:01-gyel. Ám utóbbinak nem ismerjük az árát. Ha feleannyiba kerül, mint "elődje", akkor akár meg is érheti az árát. Érdekes továbbá, hogy alapítója szerint a Detroit Electric nem akarja követni a Teslát. Ugyanakkor 2019-ig két vadonatúj saját fejlesztésű, azonos alapokra épülő és persze tisztán elektromos hajtású típust dobnak piacra. Először egy luxusszedán várható, majd egy SUV. (Vajon honnan ismerős ez a felállás?) Mindegyikből évi 50-60 ezer darabot kívánnak értékesíteni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?