Ismét új futamgyőztest avatott a Hungaroring!

A McLaren fiatalja a magyar pályán győzött először a Formula-1-ben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Körömrágós futamot intézett saját magának McLaren a Magyar Nagydíjon, végül azonban győzött az "igazság" és ismét első futamgyőztest avatott a Hungaroring!

A szokottnál is nagyobb helyezkedéssel indult a Formula-1-es Magyar Nagydíj. Az első sorból induló McLarenek közül Piastri kapta el jobban a rajtot, viszont Norris azonnal elkezdte védeni a pozícióját, így Verstappen is odafért a két papaja autó mellé az egyes kanyarban. A visszafordítóban végül nem fértek el hárman, ezért a címvédőnek ki kellett húznia a Red Bullt a bukótérbe, majd a második helyre tért vissza. Az összetett bajnokságot vezető alakulat végül nem kockáztatott egy esetleges büntetést, ezért a 4. körben visszaadták a pozíció Norrisnak.
Hirdetés
A 10. körre fordulva Piastri magabiztos előnyt autózott ki az élen, majdnem 3 másodperccel körözött csapattársa előtt. Mögöttük Verstappen hasonló lemaradással követte a két McLarent. Időközben a lágy abroncsokon indulók már a 7. forduló környékén megkezdték a kiállásokat, de Riccardo autóján sem ízlett a közepes keverékűeknek a forró aszfalt. Az élmezőnyben Hamilton döntötte a dominót a 17. körben. Egy körrel később Norris is reagált, majd sorrendben Piasti és Verstappen is követte őket. A futam féltávjához érve Norris megkezdte a felzárkózást az élen állon csapattársához. Mögöttük Verstappen utolérte a harmadik helyen autózó Hamiltont, majd két kör alatt kétszer is megpróbálta átugrani a hétszeres világbajnokot, viszont a 3-as kanyarba túl mélyen engedte be az autóját, ezért kicsúszott a bukótérbe, eldobva az előzés esélyét. Néhány fordulóval később a csatározások közepette a két világbajnok annyi időt eldobott, hogy Leclerc is utolérte őket.
Hirdetés
Bő 20 körrel a vége előtt a McLaren érdekes sorrendet választott a második kiállások teljesítésére. Elsőként a hátul érkező Norrist hívták, csak utána Piastrit, ennek következményeképp a brit versenyző az élen találta magát. A csapat ugyan nyomatékosan megkérte, hogy adja vissza a pozíciót, a futamgyőztes versenyző nem teljesítette az instrukciókat. Jól mutatja boxutcafalon ülők feszültségét, hogy néhány körrel később már a "tudom, hogy a helyes döntés fogod meghozni" üzenettel próbálták jobb belátásra bírni Norrist. Mindössze 2 körrel a vége előtt az egyenesben a McLaren britje végül látványosan lassított, és hosszú kérlelés után elengedte Piastrit, így ismét futamgyőztest avatott a magyar pálya a 2021-es Ocon győzelem után. A papaja alakulat 2012 után győzött a Hungaroringen (akkor Hamiltonnak a volán mögött), és a 2021 Olasz Nagydíj után ismét kettős győzelmet arattak.
A vb-pontversenyek állása 13 hétvége után (még 11 van hátra)
Pilóták Pontszám Csapatok Pontszám
1. Verstapen 265 1. Red Bull 389
2. Norris 189 2. McLaren 338
3. Leclerc 162 3. Ferrari 322
4. Sainz 154 4. Mercedes 241
5. Piastri 149 5. Aston Martin 69
6. Pérez 124 6. RB Honda (VCARB) 33
7. Russell 115 7. Haas 27
8. Hamilton 125 8. Alpine 9
9. Alonso 45 9. Williams 4
10. Stroll 24 10. Sauber 0
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.07.21. at 18:57
    Permalink

    Értem én, hogy büszkének kell rá lennünk, mert a miénk, de a Hungaroring versenyben van a legxarabb pálya címért Monacóval 😀 Hihetetlen, hogy minden évben ugyanazt a dögunalmas körözgetést végig kell szenvedni, szerintem a pilóták is utálják, baromi idegőrlő lehet, amikor ott vagy valaki s***ében, nyilvánvalóan gyorsabb vagy, de egyszerűen nem tudsz előzni… Vissza kéne vinni a Forma 1-et Dél-Afrikába, vagy jöhetne Argentína, Új-Zéland, Vietnam, Indonézia, esetleg Tajvan, nem tudom, miért kell ehhez az álmosító “versenyhez”(=vonatozáshoz) ennyire ragaszkodni…

Vélemény, hozzászólás?