A CUPRA első önálló modellje jelesre vizsgázott biztonság terén is
Az Euro NCAP, azaz New Car Assessment Programme már lassan 25 éve működik, mint egy független kutatóintézet, ahol a kereskedelmi forgalomba kerülő autók baleset, karambol és törés esetén tanúsított viselkedését osztályozzák. Azok a modellek, melyek ezeken a teszteken jól teljesítenek, valószínűleg a lehető legközelebb állnak a "biztonságos jármű" fogalmához, figyelembe véve persze a technológiai korlátokat és nem utolsó sorban a fizika törvényeit.
Egyik autó sem teljesen törésbiztos, de az alábbiak a leggyakrabban előforduló közúti balesetekben viszonylagos biztonságot nyújtanak az utasaiknak, sőt, akár még a gyalogosoknak is.
A CUPRA Formentor a SEAT-ból kivált spanyol sportmárka első modellje, amit Euro NCAP teszt alá vetettek. Bár a Formentor legfőbb erényei között a sportos vezethetőség és a divatos stílus állnak az első helyen, ez nem jelenti azt, hogy a biztonság terén kompromisszumot kötöttek volna. A lehető legtöbb, öt csillagot kapta a kis SUV, amire a márka kifejezetten büszke, elvégre a biztonság ma az egyik fő szempont a vásárlók körében új autó vásárlásakor, ezen a téren pedig - mint egy vadonatúj márka - még nem volt sok esélye bizonyítani a CUPRA-nak. Az utasvédelemmel kapcsolatos kételyeket bizonyára eloszlatja a megszerzett öt csillag, amihez szükség volt az olyan fejlett vezetéssegítő rendszerek jelenlétére, mint az automatikus vészfékezés, a kilépési figyelmeztető rendszer vagy a sávtartó.
Alaposan összezúzzák a tesztelt autókat, de a Polestar 2 jól állta a sarat
A Polestar 2-nek is van mit bizonyítania, mint egy szintén másik autógyártóból kivált új márka első tömegmodellje - arról nem is beszélve, hogy a biztonságról híres Volvo a kínai Geely kezébe került, az ilyen váltásoknál pedig sosem lehet tudni, mennyire maradnak meg a cég korábbi értékei. Úgy tűnik, a Polestar esetében teljes mértékben, hiszen ez a modell is öt csillagot kapott - ez talán nem meglepő, hiszen a Volvo szakértelme nem tűnik el egyik napról a másikra, hiába volt tulajdonosváltás, a Polestar 2-t ugyanúgy Svédországban fejlesztették. A gyártás viszont már Kínában zajlik, az öt csillag tehát az ezzel kapcsolatos aggályokat is eloszlatja. Mint a Formentor esetében, itt is nagy szerepet játszottak a vezetéssegítő rendszerek, például a gyalogos- és kerékpáros-felismerő asszisztens - arról nem is beszélve, hogy jelenleg a Polestar 2 és a Volkswagen ID.3 a két egyedüli elektromos autó, melyekben van belső oldali (középső) légzsák. Villanyautó lévén a gyúlékony akkumulátor további kockázati tényezőként jelenik meg, a Polestar azonban számos biztonsági intézkedést okozott az aksi lángra kapásának megelőzésére.
Csakúgy, mint a Captur, az Arkana is öt csillagot kapott
A Renault Arkana is jól teljesített, szintén öt csillagos eredménnyel zárt. Ez talán kevésbé meglepő, hiszen a Capturrel azonos platformra épül, csupán hátul lejt kupésan a tető. A Captur már korábban öt csillagosra vizsgázott, de jó tudni, hogy a stílusváltás sem ment a biztonság rovására. Hasonló helyzetben van a Lexus UX 300e - a kis SUV már korábban öt csillagot kapott, az elektromos változat későbbi megjelenésével azonban az Euro NCAP ezt is letesztelte, hasonlóan megnyugtató eredménnyel.