Ismét összkerékhajtást kaphat a Toyota Corolla
Hibrid összkerekes verzió is jöhet a Toyota Corolla kínálatába
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Korábban is létezett már összkerekes Toyota Corolla, de most az új generáció már a takarékos és környezetbarát(abb) hibrid hajtáslánccal hozhatja azt.
Nemrégiben összkerekes verzióval bővült a Toyota Prius kínálata, s a hátul csakis villanymotorral hajtó, mechanikus kapcsolat nélküli 4WD rendszer vélhetően Európa kedvenc hibridjében, a crossover C-HR-ben is meg fog jelenni, bár utóbbiról hivatalos információ egyelőre még nincs. A kétféle hibrid hajtásláncot (elsőként) hozó új Corolla összkerekes változatával kapcsolatban azonban Jack Hollis, a Toyota North America ügyvezető igazgatója nem csinált titkot a vállalat szándékaiból.
„Több mint megfontolás tárgyát képezi a hibrid összkerékhajtású Corolla. Elnökünk, Tojoda Akio már többször kifejezte azon szándékát, hogy a Toyota minden egyes típusa elérhető legyen hibrid hajtáslánccal – pontosabban villamosított hajtáslánccal, hiszen különféle technológiákról lehet szó. Ami az összkerékhajtású Corollát illeti, még korai volna konkrétumokról beszélnünk, de hibrid összkerékhajtási rendszereink csereszabatosak egymással, és tudjuk, hogy valós piaci érdeklődés mutatkozik irántuk, ennek ismeretében butaság volna nem kielégíteni egy ilyen igényt.”
Miként arról korábban is beszámoltunk, az új generációs Corolla az első olyan Toyota, amelyhez kétféle teljesítményszinten választható hibrid hajtáslánc. A belépő rendszer megegyezik a Priusban is alkalmazott, 1,8 literes benzinmotorra épülő hajtáslánccal, így az idén világszerte forgalomba kerülő, összkerékhajtású Toyota Prius analógiájára a vele közös padlólemezen nyugvó Corolla is minden további nélkül megkaphatja a hátsó tengelyt hajtó villanymotort – azt, hogy ez műszakilag megvalósítható, a Corolla program főmérnöke, Yoshiki Konishi is megerősítette.
Mivel a C-HR fedélzetén szintén ugyanez a kisteljesítményű hibrid egység teljesít szolgálatot, csupán elhatározás kérdése, hogy emissziómentes hajtást kapjanak a crossover modell hátsó kerekei. Hogy mégsem a C-HR, hanem a Corolla kapcsán merült fel az AWD bevezetésének gondolata, annak globális stratégiai okai lehetnek. Míg a városi szabadidőjárművek vásárlói világszerte beérik a robusztus megjelenéssel, és elenyésző hányadban igényelnek valós összkerékhajtást (amit az 1,2 literes benzinmotoros változat révén meg is kapnak), a Corolla esetében mindenekelőtt a globálisan fontos lépcsőshátú modell népszerűségét fokozhatná jelentősen a négy hajtott kerék lehetősége.