Ismét műalkotás lett a BMW technikából Bázelben

Es Devlin a BMW oldalán készítette el legújabb multimédia-alkotását

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A fenntartható energia, a víz és a fény találkozásában rejlő harmónia, valamint a mobil hanginstallációt hordozó BMW iX5 Hydrogen flotta kombinációját táncos performansszal kelti életre idén a Surfacing a bázeli Art Basel művészeti kiállításon.

A hidrogén, mint az energia és a mozgás fenntartható forrása – ezzel a központi témával érkezett a BMW a Bázelben megrendezett idei Art Basel művészeti kiállításra. A bajor prémiumgyártó, amely immár két évtizede az Art Basel művészeti kiállítás partnere, egy átfogó multimédia-alkotás megálmodására kérte fel a londoni kollektívszínpad-művészt, Es Devlint, aki a június 13-16. között megrendezett expó 1.1 csarnokában egy négy műalkotást bemutató standot épített fel. Nyitófejezetként Es Devlin és a BMW egy mobil hanginstalláció-sorozatot mutatott be a BMW iX5 Hydrogen tesztflottájával, amelynek tagjait a művész kollázsfestményeinek lenyomataiba öltöztették, és amelynek utasai a művész és a BMW mérnökei közti, hidrogénben rejlő lehetőségekről folytatott eszmecseréjébe is belehallgathattak. „Es Devlin multimédia-alkotása, amelyet a művész az innováció és a mobilitás égiszei alatt álmodott meg az Art Basel művészeti kiállításra, lenyűgöző példája annak, hogy a technológia miként szolgálhat inspirációként a művészet számára” – mondta Michael Rath, a BMW Group hidrogén-meghajtású modelleket fejlesztő részlegének vezetője. „Rendkívül büszkék vagyunk a BMW Group iránymutató hidrogén-technológiájának tündöklésére” – tette hozzá.
Hirdetés
Es Devlin a bázeli Art Basel művészeti kiállítás 1.1 csarnokában egy négy műalkotást bemutató standot épített fel: a Surfacing (2024) fénytöréssel megálmodott esőkockáját, a Surfacing II (2024) festett televízióit, amelyben egy táncoló figura szorítja ki a pixeleket és a pigmenteket, a Mask (2018) vetített térképes városmodelljét, amely a folyót kezekkel egyesíti, valamint a Mask in Motion (2018) forgó, megvilágított, áttetsző és nyomtatott városát, amely kinetikus árnyékával valósággal behálózza a nézőket. Mindegyik mű Es Devlin azon, immár harminc éve tartó kutatómunkájának újabb és újabb fejezete, amely mentén a művész az ember és a technológia összefonódó táncát fürkészi, illetve tanulmányozza. A Surfacing esőkockája a kiállítás minden órájában meglepte a látogatókat, ahogy a neves párizsi koreográfus, Sharon Eyal hétperces táncművét valóságos bűvészkockaként varázsolta elő a Polyphonia nevű londoni duó által megkomponált zenére.
Az együttműködés részeként a BMW iX5 Hydrogen tesztflottájának tagjait kék-fehér árnyalatú kollázsba öltöztették, majd a londoni művész olyan festményeket és szövegeket helyezett el rajtuk, amelyeket tinédzserként a falát és a könyvespolcait benépesítő nyomtatványokra, illetve irodalmakra reagálva készített. A Katsushika Hokusai japán művész 1831-es, „The Great Wave off Kanagawa” című fametszetét idéző, festett gesztusokat James Joyce „Ulysses” című, korszakalkotó regényéből vett, az irodalom leghosszabb vízről szóló mondatának kézzel írt részleteivel egyesítették. A kollázst a BMW Group hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiáról szóló kiadványainak kivonatai nyomatékosítják.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?