Ismét lehet hátsókerekes nagyautója az Opelnek

Feltámadhat az Opel Omega

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Noha 2008-ban az Opel megmentőjeként érkezett a márka vonalait azóta is meghatározó Insignia, nagyautónak a legjelentősebb jóindulattal sem nevezhetjük, így aztán új csúcsmodell érkezhet a villámosokhoz.

Noha 1986-ban több értelemben is rekordot döntött az akkor bevezetett Omegával az Opel - hiszen a Rekordot váltotta le, továbbá 0,28-as (a Caravan esetén 0,32-es) alaktényezőjével a kategória legjobbja volt, az 1994-ben jött, frissítésével egészen 2003-ig gyártott B generáció már nemigen számított forradalmárnak. Utód nélkül futtatták ki, nagyautóként pedig a Vectra duzzasztott, egyterűs változatát, a Signumot hozta az Opel. Nem lett siker, s szintén utód nélkül múlt ki. Most azonban, mivel az Insignia hiába formás, az azért tényleg nem mondható rá, hogy belül tágas lenne, ismét nagyautót kíván bevezetni a villámos márka vezetősége.
Még tavaly nyáron nyilatkozta a márka akkori elnöke, Karl-Friedrich Stracke, hogy az Insigniánál nagyobb autóra van szükségük, s dolgoznak is azon. Már akkor publikus volt, hogy a GM jolly-jokerének számító, amúgy az Insigniát vagy a Chevrolet Malibut is hordozó Epsilon II padlólemezre épülhet. Most az AutoNews.de oldal információ szerint azonban már az is tudható, hogy az Omega utódjának szánt, ugyanis klasszikus lépcsőshátú nagy Opel a hátsó vagy összkerékhajtással kapható Cadillac XTS limuzinon alapulhat majd, bevezetése pedig 2013 végén várható.
Hirdetés
Ha a Cadillac palettájából indulunk ki, az egyelőre még ismeretlen nevű új Opel nagyautó hajtását 3,6 literes, 308 lóerős V6-os adhatja, habár a német magazin az Opel már ismert, 2,8 literes, 325 lóerős turbós V6-osát említi csúcsgépként, belépőként pedig a 2,0 literes, 200 lóerős turbós benzinest ismerteti. Automata váltó és összkerékhajtás vélhetően mindhez szerepel majd opcióként. A dízelesek jó eséllyel az Insigniában debütált, de hamarosan az Astrában is bemutatkozó dupla turbós, 2,0 literes, 195 lóerős biturbó CDTI-t kaphatják majd meg a legnagyobb Opel szedánban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 19:47
    Permalink

    Nem létezik C jelű omega csak A-B-B2 egyedül angliában B-FL amit nállunk C nek hívnak . Németországban cem ismerik a C omegát ott is B2 nek hívták a kollégák és ők sem értették nállunk miért C. Gyárból ilyen sosem jött ki.

  • 2017.10.30. at 19:47
    Permalink

    Kedves Patrick!

    Akkor azok a hatóságok is rosszul tudták akik a forgalmidat kitöltötték, az Opel gyár sosem gyártott Omegából C-t!
    A B2 csak egy facelift volt….
    Ha nem hiszed járj utána a MOTE oldalán, vagy olvasd el a Nagy Opel könyvet, vagy írj a gyárnak!

  • 2017.10.30. at 19:47
    Permalink

    Te inkább opel-luser vagy, nem opeluser. Az én Omegám forgalmijába Omega C van beleírva, úgyhogy talán te nem tudod jól. Sosem késő okosodni.

Vélemény, hozzászólás?