Ismét legyárt 25 klasszikus Defendert a Land Rover

A Land Rover Defender legendás terepképességei újult erővel, de klasszikus formában térnek vissza

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Land Rover Classic Defender Works V8 Trophy II jó hosszú nevet kapott, de egy legendás modell feltámasztásáért cserébe meg is tanuljuk mindegyik szavát.

Bár nagy sikereket arat a vadonatúj Land Rover Defender, a britek a klasszikus off-roaderükről sem feledkeztek meg. Az ős-Defendert néhány példányban már tavaly is feltámasztották, most pedig újabb 25 darabot készítenek el a második generációból. Ez nem teljesen új autót jelent, inkább régi karosszériák és hajtásláncok felújítását olyan állapotúra, mintha most gördültek volna le a gyártósorról. A mostani széria különlegessége, hogy a 90 és 110 kivitelek mellett 5 darab 110 pick-up is készül majd.
Hirdetés
Mindegyik autót egy ötliteres V8-as motor hajt 400 lóerővel, amihez egy nyolcfokozatú ZF automataváltó társul. Kissé megújulnak egyes fényszórók, például a féklámpa, de a különbség nem igazán vehető észre az eredeti modellen látotthoz képest, valószínűleg inkább a mai közúti szabályoknak való megfelelést szolgálja a módosítás. Teljesen új viszont a karosszéria fényezése: fehér alapon fekete és szürke minták váltakoznak. Elsőre álcának is tűnhetne, de nem az, ez a végleges festés, melynek formái nem is véletlenszerűek: különböző földrajzi régiók körvonalát láthatjuk, így emlékeznek meg a Defender világhódító expedícióiról, melyeket 70 éves pályafutása alatt teljesített. Sőt, a Land Rover márka előtt tisztelegve több ikonikus modelljük sziluettjét is elrejtették a mintázatban, amit az érdeklődőknek kell megkeresniük, tovább éltetve a Defender felfedező szellemiségét. Egyéb hasznos extrákat is kap a Land Rover Classic Defender Works V8 Trophy II, például a szélvédő fölé egy teljes szélességben futó LED-csíkot helyeztek, ami hasznos az éjszakai felfedező túrákon. Új a külső bukókeret, a kövek és sziklák ellen védő lemezek, illetve a futóművet is átdolgozták kissé a még jobb terepképességek érdekében. Matt fekete lett a motorháztető, ami a visszaverődő napfény vakító hatását tompítja, míg a 18 colos felnik fényes feketék. Odabent Recaro sportülések várják a kalandvágyókat, itt is fekete-fehér a megjelenés, és bőrből sincs hiány. Bár klasszikus a modell, a mai technológia hasznáról kár lenne lemondani, így a műszerfalba integráltak egy érintőképernyős infotainment-rendszert. A felújított Defenderek ára 100 millió Ft fölötti, ezért cserébe viszont egy háromnapos versenyen is részt vehetnek a vásárlók, ami nem csak az autók, de a versenyzők képességeit is próbára teszi.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?