Ismét készül Mercedes alumínium karosszériával, jön az új SL

Vadonatúj padlólemezre épül a Mercedes SL

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Detroitban mutatták be az elődjénél könnyebb, takarékosabb, de gyorsabb, R231 kódjelű luxusroadstert.

Dieter Zetsche igencsak bánatos, hogy pillanatnyilag a BMW az első a prémium autógyártók között, ezért azt tűzte ki cége elé feladatnak, hogy a 2020-as Detroiti Autószalonon ismét a Mercedes legyen a világ legnagyobb prémiumgyártója.
Ennek a növekedésnek egyik fontos tényezője lehet a most bemutatott vadonatúj Mercedes SL, mely a hagyományos receptet követi, de teljesen új padlólemezre épül jórészt alumínium felhasználásával. Az R230-at követő R231 kódjelű SL továbbra is hosszában beépített V6 és V8-as motorok köré épül hátsókerék-hajtással, 20 másodperc alatt nyíló-záródó keménytetővel, szigorúan kétüléses kivitelben.

Elődjénél határozottabb vonalakat visel az új SL, kimondottan jót tett megjelenésének az SLS-ről átvett orr-rész, az apró, aerodinamikát befolyásoló módosításoknak köszönhetően pedig szélzaj tekintetében kategóriája legcsendesebb képviselőjének ígérik. A legnagyobb újítás azonban szemmel nem látható, ugyanis az SL a Mercedes első, nagy sorozatban, szinte kizárólag alumínium szerkezetre épülő modellje. Az új kasztni torziós merevsége mintegy 20 százalékkal múlja felül acélkarosszériás elődjét, miközben kiviteltől függően 125-140 kg-mal könnyebb annál. A főbb pontok, ahol nem alumíniumot használtak: a gyalogosokat védő, műanyagból készített hűtőrács, a szuperkönnyű magnézium-ötvözetből épült hátsó tűzfal és csomagtértető, valamint az acélcsövekből kialakított A-oszlopok és a tetőkeret - utóbbiak boruláskor védik az utasokat.
Kétféle, elődjeikhez képest 22, illetve 29 százalékos fogyasztáscsökkenést hozó motorral lesz kapható kezdetben. A belépőmodell SL 350-ben található közvetlen befecskendezéses 3,5 literes V6-os 302 lóerős teljesítményt és 370 Nm-es nyomatékot szolgáltat, és annak ellenére, hogy gyengébb elődjénél, három tizeddel rövidebb, 5,9 másodperces 0-100 km/h-s sprintet biztosít az autónak. A nyolchengeres SL 500-ban 4,7 literes biturbó található 429 lóerővel és 700 Nm-rel, mely 4,6 másodperc alatt katapultálja az SL-t álló helyzetből 100 km/h-ra. Mindkét motor hétfokozatú automata váltón keresztül forgatja a hátsó tengelyt, összkerekesről egyelőre nincs hír.
Hirdetés

Az SL elöl és hátul kifinomult, független lengőkaros felfüggesztésekkel érkezik, ezek segítségével a gyáriak szerint sikerült nyugodt, de hatékony dinamikájú menetkomfortot kialakítani. Az SL 350 acélrugókkal és félig aktív lengéscsillapítással felvértezett, a hasmagasságot önállóan szabályzó Active Body Control opcióként kapható hozzá. Az elektromechanikus kormányszerkezet változó rásegítéssel és áttétellel érkezik. Az SL-hez is kapható lesz az SLK-hoz is elérhető opcionális, fényre sötétedő panoráma üvegtető. A Magic Sky Control rendszerrel a sofőr határozhatja meg, hogy mennyi fényt eresszen át a tető, mely hat kilogrammal könnyebb az előzőnél, s ezáltal segített alacsonyabb tömegközéppontot kialakítani az autóban.
Két technikai újdonsággal debütál az új SL. Egyikük a mélynyomót a tűzfalba integráló, így kevesebb rezonanciát és torzítást eredményező Frontbass hangrendszer, másik pedig a Magic Vision Control elnevezésű ablaktörlő-rendszer. Lényege, hogy az ablakmosó folyadék nem az ablak alján elhelyezett, hanem magába az ablaktörlőbe épített fúvókákból érkezik mind a lefelé, mind a felfelé történő törlések közben, így rendkívül hatékonyan, veszteség, és az autóban ülők eláztatása és riogatása nélkül működik. Ráadásként a lapát, a folyadékellátó hálózat és maga az ablakmosó tartály is fűthető, így a legdurvább téli körülmények között is működőképes a rendszer.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?