Ismét kapott sportverziót a Mini legnagyobb modellje

A függőleges dizájnelemek dominálnak az új Mini John Cooper Works Countrymanen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Komoly teljesítmény, összkerékhajtás és egyértelműen a dinamizmust megjelenítő stílus jellemzi a Mini nem is annyira mini autójának sportverzióját.

A közelmúltban újult meg a Mini legnagyobb modellje, a Countryman SUV, a márka rajongói pedig reménykedve várták, hogy a sportverzió is megéri az új generációt. Manapság nem olyan biztos ez, hiszen az elektromos átállás sok sportautót szüntet meg, vagy legalábbis a pörgős benzinmotorokat tünteti el egy-egy modellből, de itt még nem ez a helyzet: az új Mini John Cooper Works Countryman egy kétliteres, négyhengeres erőforrással dolgozik. Teljesítménye tekintélyes: 300 lóerő és 400 Nm maximális forgatónyomaték áll a kalandvágyó sofőr rendelkezésére, ami mind a négy keréken keresztül jut az aszfaltra, vagy adott esetben a földútra.
Hirdetés
A JCW Countryman álló helyzetből 5,4 másodperc alatt tud felgyorsulni 100 km/h-ra, ami viszonylag nagy méretét és tömegét figyelembe véve tisztességes eredmény. Műszakilag több ponton is nagyobb tudással rendelkezik a JCW az alapverziókhoz képest, például optimalizálták a dugattyúkat és a hajtókarokat, illetve megerősített motortartó bakokat és továbbfejlesztett, kétcsatornás turbófeltöltőt használnak. A sportkipufogó-rendszer az autó környezetében lévők tudtára adja, hogy ez nem egy mezei Countryman, a bent ülőket pedig mesterségesen felerősített motorszólamok szórakoztatják. Nagyobb a fékrendszer teljesítménye, a gumiabroncsok méretesebbek, a felnik pedig 19 vagy 20 colosak lehetnek. A JCW stílusát a függőleges dizájnelemek határozzák meg és teszik megkülönböztethetővé gyengébb testvéreitől, de megújult a sportrészleg emblémája is. A Miniktől megszokott módon széles a színválaszték kívül és belül egyaránt, a tető piros fényezése a C-oszlopig is lenyúl. Odabent az utastér alsó és felső része más-más színben pompázik, a sportülésekre újrahasznosított textil kerül. A modell sportossága nem ment a kényelem rovására, számos vezetéssegítő rendszer áll rendelkezésre. Ezek közül a részleges önvezetés a legkomolyabb, amihez elég, ha a sofőr az úton tartja a szemét, a kormányt 60 km/h-ig nem muszáj fogni. Szintén a modell praktikumát növeli, hogy a hátsó ülések mozgathatók előre és hátra, így variálható a lábtér és a csomagtér.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?