Ismét jól járnak az indiaiak: új Renault crossovert kapnak

A Renault Capturtől kisebb crossoverrel, a Kigerrel csábítják az indiai vásárlókat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Indiában tervezték, és első körben ott is értékesítik az új, merész stílusú Kigert, de nincs kizárva a más piacokon való megjelenés sem.

Az ázsiai és dél-amerikai piacokon gyakran árulnak olyan autókat, melyek első, sőt, második ránézésre is arra késztetik a vizuális kínzást átélő európai szemtanút, hogy értetlenül álljon a jármű előtt azon gondolkodva, mi járhatott a tervezők fejében. Ez így van már régóta, itt például összeszedtünk egy listát a szörnyűségek veteránjaiból. Most azonban el kell ismernünk, irigylésre méltó helyzetbe kerültek az indiai vásárlók, ugyanis egy igazán merész stílusú, nagyjából megfelelő arányokkal ellátott crossovert kapnak, a Renault Kigert, ami ráadásul majdnem egy az egyben a tavaly bemutatott koncepciót valósítja meg.
Hirdetés
Azaz pontosítsunk, nem kapják, hanem csinálják a Kigert: a pöttöm crossovert Indiában tervezték és ott is gyártják. Ezek után a többi autógyártóknak igazán nem lehet kifogása arra, miért készítenek furábbnál furább szerzeteket az Európán kívüli piacokra: ha a Renault-nak sikerülhet, akkor másnak is. Méretben a Captur alá pozícionálható a Kiger, bár előbbi Indiában nem kapható. Érdekes módon ott még így sem ez lesz a márka legkisebb crossovere, a Kwid nevű modellé ez a cím, bár őszintén szólva a Capturtől kisebb méretosztályban szinte bármit helytelen crossovernek hívni. A Kiger talán még befér ebbe a kategóriába, de sokat segítenek ebben a vizuális "csalások", amik magasabbá, terepjárósabbá, és egyébként izgalmassá is teszik a kompakt méretű autót - például a műanyag sárvédőkontúr, vagy a magasra húzott hátsó lökhárító. Kis méreténél fogva muszáj volt dolgozni a stabilitáson, így a négy kerék az autó négy sarkához közel került, a Renault szerint a Kiger így magabiztosan mozog a városi dzsungelben, de vidéki terepektől sem ijed meg. Elöl osztott fényszórókat kapott, a nappali LED menetfény kissé opelesre sikeredett, de a Capturhoz hasonló hátsó C alakú lámpák, a feketére fényezett tető, illetve a magasra húzott csomagtérajtónak köszönhető, enyhén kupés kialakítás fiatalossá teszi a Kigert. 4 méternél rövidebb a kocsi, ezáltal városi használatra praktikus, belül viszont tágas utasteret ígér a Renault, felhajtott ülésekkel is 405 literes a csomagtér. Összesen 5 utast tud elnyelni, az elöl ülők közti távolságot kategóriaelsőnek ígérik. Technológiailag is fejlett az apróság, Android Auto és Apple CarPlay is elérhető a központi érintőképernyőn, van Bluetooth és WiFi, tolatókamera és egy menő hangrendszer. Még vezetési módok közül is lehet választani (normál, eco és sport), bár ez feltehetően nem túl sokat változtat az autó karakterisztikáján, de van kulcs nélküli nyitás és hangulatvilágítás is. Első körben csak az indiaiak kapnak az indiai Renault-ból, de ha minden jól alakul, más piacokon is megjelenhet a Kiger - hogy vajon Magyarországon is, az kérdéses, de talán van még hely egy Capturtől kisebb crossovernek, már ha nem zavarja a Dacia vizeit.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?