Ismét európai törésteszten jártak a kínai autók!

Mutatjuk, hogyan szerepeltek a legutóbbi Euro NCAP teszten a kínai verdák

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Öt autó töréstesztjét is közzétette egy időben az Euro NCAP, közülük viszont csak négy kapott 5 csillagot.

Ezúttal egy öt modellből álló videócsokrot tett közzé az Euro NCAP javarészt kínai modellekkel. Még mielőtt ezek töréstesztjét megmutatnánk, az új Volkswagen Tiguan is letudta a kötelezőt, és szinte minden mutatóban hozta a 80 százalék feletti értéket, így nem is volt kérdés az 5 csillagos értékelés.
Hirdetés
Szintén próbára tették a Ford Tourneo Custom személyszállítót is, ami messze nem szerepelt ilyen fényesen. Az alap felszereltségi szinttel csupán három csillagot produkált, de még a biztonsági csomaggal sem sikerül 4 fölé mennie.
Hirdetés
A testvérmodell Transit Custom viszont kiemelkedően szerepelt a haszongépjárművek között a maga 96 százalékos értékelésével, így az elérhető legmagasabb, Platinum besorolást kapta.
Hirdetés

A legfrissebb Euro NCAP töréstesztek eredményei
Modell Euro NCAP eredmény Felnőtt-védelem Gyerek-védelem Gyalogos-védelem Balesetelkerülő rendszerek
Ford Tourneo Custom (Standard csomag) 3 csillag 75% 86% 77% 53%
Ford Tourneo Custom (Safety csomag) 4 csillag 75% 86% 83% 62%
Maxus Mifa 7 5 csillag 92% 87% 81% 75%
Volkswagen Tiguan 5 csillag 83% 88% 84% 78%
Zeekr 001 5 csillag 89% 88% 84% 83%
Zeekr X 5 csillag 91% 90% 84% 83%

A Zeekr rögtön két modelljét is tesztelték, a csillagokat szempontjából nincs különbség, a 001 és az X is ötösre vizsgázott.
Hirdetés
Szintén jó eredményt produkált a Maxus Mifa 7 is. A kínai hétüléses villanyautó egyetlen mutató kivételével 80 százalék fölötti értékelést kapott.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

6 thoughts on “Ismét európai törésteszten jártak a kínai autók!

  • 2024.06.04. at 13:19
    Permalink

    Erre a Zeekr márkára mi szükség volt? Miért nem maradhatott Link&Co, ha már ezzel a márkával mennek (a mára már lezüllesztett) túraautó bajnokságban? Nem értem a kínaiakat ilyen téren…

    Az NCAP-nak meg az elvitathatatlan szerepe mellett, ma már megkérdőjelezhető a jelentősége, amikor előfordulhat az, hogy passzív biztonságú autó rosszabb eredménnyel zár, mint egy olyan ami baleset esetén nem véd meg úgy, de telerakták mindenféle bimbammoló szarral. Külön kéne kezelni a két dolgot.

    • 2024.06.04. at 20:10
      Permalink

      A Zeekr prémium márka, a Lynk& Co. meg kommersz. A kínaiak imádják az almárkákat, próbálj hozzászokni, szövevényes labirintusok fognak még velünk szembejönni 😀 Ha belegondolsz, a VW-csoportnak vagy a Stellantisnak is mennyi almárkája van, a kínaiak is azon vannak, hogy érzékeltessék a konszernjeik méretét, tekintélyét, és erre jó eszköz a sub-brandek szaporítása. Át kell nézni az összes márkának a modellportfólióját, az árazásukat, és szerintem elég jól le lehet szűrni a megcélzott vevőcsoportokat, az „üzenetüket”, a potenciális státuszukat…

  • 2024.06.11. at 14:53
    Permalink

    Szutyok kínai „pléhdoboz” koppintások, rondák, ócskák. Van elég európai gyártó és választék! Ne ám már egy elnyomó gyilkos diktatúrát támogassak a vásárlásommal!!! Felőlem akár törhetnek akár hogy, de nem veszek kínai kocsit soha sem! Tartsák meg maguknak a szemetüket, ne hozzák ide se az akkugyáraikat se az ócska kocsijaikat. Már így is elég szemét kínai árut hoznak ide.

    • 2024.06.11. at 19:08
      Permalink

      Bezzeg azzal, ha az európai kocsikat veszik Kínában, semmi bajod, igaz? Kettősmércia egy újabb nagyrabecsült lakóját tisztelhetem benned? 😀 Ne aggódj, Kína is kezd ráébredni, hogy már nincs szüksége európai kacatra, mert jobb, fejlettebb, minőségileg más kávéház a hazai. És most gondolkodj el(csak nincs mivel), hogy a kínai piac elvesztésével mi vár majd Németország autóiparára? (A többi nemzet meg már bebukott odaát :D)

Vélemény, hozzászólás?