A napokban, a Kantoni Autószalonon debütált a Soueast DX3
A kínai autók elsősorban annak kapcsán jutnak el az európai hírek folyamába, hogy az adott típust melyik nagynevű márka termékéről koppintotta az errefelé javarészt ismeretlen kínai gyártó. Most viszont egészen más a helyzet, ugyanis a Soueast (South East Motor) Kantoni Autószalonon bemutatott legújabb DX3 típusa nem kínai dizájnerek munkája. A kompakt DX3 SUV vonalai az immár indiai kezekben lévő Pininfarina stúdiójában születtek.
A 2015-ös SEM DX7 is a Pininfarina munkája
Nem a DX3 az első, amelyet a Pininfarinával együttműködve álmodott meg a kínai Soueast, hiszen tavaly bemutatott nagyobb testvére, a DX7 is náluk készült. Tudjuk, milyen sokat nyom a latba egy autónál a megjelenése, és kijelenthető, hogy a DX7 esetében Pininfarina munkája beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Ugyanis a Soueast eredetileg havonta tízezerre tervezett kapacitásánál is több rendelés érkezik Kínában a DX7-re. A most bemutatott DX3-at ugyan több vetélytárs fogadja a piacon, ám számára a testvérmodell már valamelyest kitaposta az utat a siker felé, és akiknek a Pininfarina név netán semmit nem mond, azoknak is „beszédes” lehet az autó látványa.
A DX7-nél sportosabb kialakítású a Soueast DX3 kerek légbeömlős műszerfala
A külsőn alig látszik, utasterét tekintve azonban egyértelmű, hogy a DX3 a fiatalabb korosztálynak szól. Motorterében 1,5 literes turbófeltöltős erőforrás dolgozik, ötfokozatú manuális vagy fokozatmentes automataváltó közbeiktatásával. A Mitsubishi partnereként eddig főleg a japán márka típusait a helyi piacra gyártó Soueast akár komoly fejlődésnek is indulhat hazájában két új SUV-jával.