Az X2 M235i új matt fényezést kínál tavasztól
Szinte már hagyomány, hogy tavasszal a BMW egy sor újdonságot tesz elérhetővé a kínálatában. Ezek nem modellfrissítések szoktak lenni, inkább kisebb-nagyobb technológiai újítások, új hajtásláncok már meglévő modellekhez, vagy korábban nem látott opciós tételek a konfigurátorban. Nincs ez másként 2024-ben sem, kezdjük az új motorokkal!
Jóval olcsóbb lett az XM az új, belépő modellel, de még így is hihetetlen az 50 millió forint feletti kezdőár
A BMW batár sportszörnye, a szinte érthetetlenül drága XM kínálata lefelé bővül: elérhetővé válik az XM 50e, ami a hazai konfigurátorban már meg is jelent. A nagytestvér XM V8-asával ellentétben ebben a háromliteres (nem pedig ötliteres, ahogy az 50-es név sejtetné...) sorhatos benzinmotor dolgozik. Majdnem 20 millió forinttal olcsóbb az alapára, 476 lóerős teljesítményével és 5,1 másodperces 100 km/h-s gyorsulásával viszont még így is elég sportos. Nagyjából 80 km-t képes kibocsátásmentes üzemmódban megtenni, néma végsebessége pedig 140 km/h.
Elég dinamikus lett az i5 xDrive40
Az i5-ös limuzinban is megjelenik egy új meghajtás: az xDrive40 már a harmadik opció, 394 lóereje és 590 Nm-es forgatónyomatéka 5,4 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé, a végsebesség pedig elektromos autókhoz képest szokatlanul magas, 215 km/h - ráadásul még ez is az elektronika által korlátozott. Villanyfronton más újítás is várható, az iX2 új belépő szintű modellje az eDrive20, ami 204 lóerős teljesítményt vonultat fel - ezzel 8,6 másodpercig tart álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsulni. Mindkét elektromos modell alapáron 11 kW-os, felárért 22 kW-os váltóáramú töltést kínál. Egyenáramú ultratöltésre is képesek, az i5 205 kW-os, az iX2 130 kW-os töltési teljesítményt tud elérni, melyekkel 10 perc alatt 156 és 120 km-re elég energiát tudnak felvenni. Hatótáv terén sem kell szégyenkezniük, körülbelül 500 és 460 km-es értékekkel büszkélkedhetnek.
A 2-es szintű önvezetést több modell is kínálja majd, köztük a 7-es sorozat
A belsőégésű motorok kedvelőinek is tartogat újdonságot a BMW, az X2 új csúcsdízele az xDrive20d, melynek kétliteres négyhengerese lágy hibrid rendszerrel egészül ki, a 163 lóerős rendszerteljesítmény 8,6 másodperces 100 km/h-s gyorsulással társul. Az új motorok mellett megjelenik a 2-es szintű önvezetést lehetővé tévő asszisztens a 7-esben, az iX-ben, az XM-ben, az X6-ban és az X7-ben. Itt a korláttal folyamatosan elválasztott autópályán a sofőr pihenő kezei mellett is képes magát vezetni az autó, ráadásul még a sávváltáshoz sem kell felemelni a karunkat: elég a visszapillantóba nézni, és ha tiszta a terep, az autó elvégzi a manővert. Az infotainment-rendszer legújabb változatában a csatlakoztatott iPhone Siri asszisztensét az autóhoz beszélve, előzetes gombnyomás nélkül is lehet aktiválni, illetve az okostelefonra telepített slusszkulcs funkciója még több modellnél elérhető. A töltőpontokat hatékonyabban jelzi ki a navigáció, még azok felhasználói értékelését is megmutatja. Mindezen túl új színek is megjelennek számos modell kínálatában kívül és belül egyaránt, érdemes tehát a BMW konfigurátorát böngészni.