Ismét csalt volna a VW csoport az emisszióméréseken?

Lehet, hogy a dízelbotrány egymilliomodjára is folytatódik a Volkswagen EGR rendszere miatt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újabb fejezete nyílhat meg a VW dízelbotrányának, ha az Európai Unió Bírósága kivizsgálásra érdemesnek tart egy Ausztriából érkezett, egyes TDI motorok kipufogógáz-visszavezető rendszerével kapcsolatos panaszt.

Az Automotive News új beszámolója szerint ismét eljárás indulhat a VW csoport ellen. Az EU egy Ausztriából érkezett panasz miatt indíthat eljárást, de még nem egyértelmű, hogy vajon tényleg illegális-e a szoftver, amit a Volkswagen használ. A kérdéses program a motor hőmérsékletét figyelembe véve szabályozza a kipufogógáz-visszavezetést, amellyel elméletben lehetséges átmenetileg javítani a kibocsájtási értékeken.
Hirdetés

Normál működés esetén a szoftver érzékeli, ha a kültéri hőmérséklet 15°C és 33°C közötti, illetve ha az autó a tengerszinttől mérve több mint 1000 méter magasan van, és ekkor lekapcsolja az emissziócsökkentésért felelős EGR rendszert.

A gyártó állítása szerint a szoftver az EGR rendszer kokszolódását, dugulását hivatott megelőzni, továbbá ilyen esetekben az autók a szoftverrel együtt is teljesítik a normákat. A panasszal élők szerint viszont a megadott paraméterek nem reálisak sem Ausztriában, sem pedig Németországban, így a szoftvernek hála a rendszer túl gyakran inaktív. Athanasios Rantos, az Európai Unió Bíróságának tagja szerint a motor védelme nem lehet jogos indoka a magasabb emissziónak. Hogy indul-e ismét eljárás a cégcsoport ellen, az leginkább az Európai Unió Bírósága (EUB) tanácsadóin, szakértőin múlik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Ismét csalt volna a VW csoport az emisszióméréseken?

  • 2021.09.24. at 20:04
    Permalink

    Mindig jót nevetek ezen.
    A valóság az hogy megsérül a road presence, meg az Űber Állesz, meg a dász áutó, ha nem csalnak, hogyan lő ki a lámpánál a tádé, betorpan. Így meg koromszűrő meg edblú nélkül verné a füstöt, de győzne.
    Képzeld el hogy egy francia leveri a palánkról az autóbahnon :))) Egyszerűen lemaradtak a konkurensekhez képest motorfejlesztésben a betanított gépészmérnökeik ennyit tudnak tehát csalni kell, nem lehet mindenki Anasits Ferenc dízelpápa :)))

Vélemény, hozzászólás?