Ismét centralizálódik az autókereskedelem

A többmárkások kiszoríthatják az egyéni autókereskedéseket

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kereslet csökkenése átalakulásokat hoz az autókereskedelemben is, a többmárkások járhatnak jól.


Noha a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének legfrissebb, az idei év első négy havi autóeladásait elemző értékeléséből az előző évinél magasabb számok láthatók, s az áprilisi eladások százalékosan igen komoly mértékben, 25 százalékkal lépték túl az egy évvel korábbiakat. Az is egyértelműen látszik, hogy az idei növekedés ellenére még a 2009-es eredmények is igen messze vannak. Kétségtelen tehát, hogy a piac volumene messze nem elegendő az elmúlt években is csökkent kereskedőhálózat stabil üzemeltetéséhez.
Nyilvánvaló, hogy a csökkenő kereslet átalakulásokat hoz, a kereskedéseknek lépniük kell, egyrészt költségeiket kell csökkenteniük, másrészt azt kell elérniük, hogy a vevők az ő kereskedéseikbe térjenek be vagy bármely egyéb úton ők érjék el a legtöbb vásárlót. Angliában használt autót már akár interneten is lehet venni a Tesco áruházból s nyilvánvaló, ha a kenyér mellett autó is van az áruházban, máris temérdek vevő kapható el. Nálunk ugyan a bevásárlóközpontokban még nem árulnak autót, de számos áruház előterében lehet találkozni egy-egy kereskedés kihelyezett bemutató-autóival, a részletekről pedig akár a kihelyezett üzletkötőktől is lehet érdeklődni.
Az áruházakban persze csak egy-egy aktuális modell kerül kiállításra, míg létezik már olyan többmárkás kereskedőház is, ahol nem kevesebb, mint 15 autómárka (Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Honda, Kia, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Volkswagen, Volvo) kínálata érhető el, ez a Duna Autó ZRt. Autóvárosa. A kereskedőház műhelye természetesen az összes kínált márka, továbbá a Volkswagen és Lancia hivatalos márkaszervizeként illetve Ford szervizként is üzemel. Az Autóvárosban külön részleg foglalkozik a haszonjárművekkel és a használt autókkal.
Nyilvánvaló, hogy a kereskedőháznak a biztos, stabil működéshez elengedhetetlen, költségcsökkentő tényező a temérdek márka képviseletének egy házba, illetve „városba” telepítése, ám ebből több szempontból a kuncsaftok is profitálhatnak. A tőlünk nyugatabbra, akár Európában, akár Észak-Amerikában már bevált rendszer egyik előnye, hogy a vásárlóknak elegendő csupán egy helyszínt felkeresni ahhoz, hogy csaknem az egész piac kínálatát megismerhessék, kipróbálhassák. Másrészt nyilvánvaló, hogy a jelentős volumennel rendelkező kereskedőház mind a beszállítóktól, mind a finanszírozóktól, illetve a biztosítóktól is a létező legjobb konstrukciókat tudja kicsikarni. Így vevőinek nem csak időt, pénzt is tud spórolni.
További információk: www.autovaros.hu
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?