ISDC: vajon ki lesz a legjobb hazai sofőr?

Verseny a közúton: cél a közlekedésbiztonság fokozása

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vajon a kamionos, a buszsofőr, az értékesítő, a taxis, a futár, a szervizes vagy az autóversenyző vezet jobban? Az ISDC ezt deríti ki.


Elindult az autós szakmák közlekedésbiztonsági versenye, az „i-Cell Safe Drivers’ Competition” (ISDC). A flottakövetésben élen járó, illetve az elektronikus útdíj-fizetésbe is beszállt i-Cell a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrummal közösen, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság szakmai támogatásával indította el vetélkedőjét.
Hirdetés

A verseny, pontosabban inkább vetélkedő alapja az i-Cell kamerás sofőrsegédje, amely alacsony követési távolságra, gyorshajtásra és irányjelző nélküli sávelhagyásra, pontosabban már záró-/terelővonal közelítésre is jelez, de figyelmeztet az autó elé lépő gyalogos esetén is, a járművek közül pedig már a motorkerékpárokat is látja. Nem csupán a sofőrnek ad audiovizuális jeleket, hanem a központnak is küldi folyamatosan az infókat, így a versenyzők folyamatosan "követve vannak". A Waberer’s egy kamionsofőrje, a Vodafone üzletkötője, a Taxi 6X6 taxisa, a Gepárd Futárszolgálat egyik futár-sofőrje és a Vértes Volán kiválasztott buszvezetője ugyanúgy kapott egy-egy GPS és GSM alapú flottakövetőt a kamerás kiegészítővel, mint Bús Edina, kétszeres Lotus Ladies Cup győztes autóversenyző és ifj. Tóth János hétszeres magyar ralibajnok.

A hat héten át tartó versenyben minden héten "tiszta lappal", 1000 pontot kapva indulnak a résztvevők, veszélyhelyzeteik miatt abból kapnak levonást - aktuális állásuk folyamatosan követhető az i-Cell oldalán[/url]. „Versenynek hívjuk, de a pontos meghatározás: a defenzív és biztonságos járművezetési kultúra iránti figyelemfelkeltés. Fontos tudni, hogy a versenyzők járművébe épített eszköz elsődleges célja az, hogy a járművezető figyelmét felhívja a kockázatos helyzetekre. A mindennapi közlekedés során elkerülhetetlenül adódnak konfliktushelyzetek, ezért a heti 1000 pontot a legfigyelmesebb és legprofibb vezető is csak zárt úton, tesztkörülmények között érhetné el” – fogalmazott Kovács Attila, a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum instruktora, aki kollégájával a résztvevők heti és összesített értékelését végzi.
Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója a Tanpályán tartott sajtóeseményen elmondta: „Nagyon örülünk, hogy a közúti árufuvarozás, a személyszállítás és a többi, sokat autózó szakma vállalatait sikerült megnyernünk a közlekedésbiztonság ügyének, és versenyzőt delegáltak a hathetes programba. Külön megtiszteltetés, hogy Bús Edina és ifj. Tóth János személyében az autóversenyzők is beszálltak a közutak biztonságáért zajló küzdelembe. Az i-Cell ügyfelei évente sokmillió kilométert közlekednek, ezért döntöttünk úgy, hogy szemléletformáló programot indítunk a biztonságos járművezetésért.”
2015. első heteiben tehát kiderül, hogy a kamionos, a buszsofőr, az értékesítő, a taxis, a futár, a szervizes vagy az autóversenyző szerez több pontot a közlekedésbiztonsági versenyben, de „minden versenyző tapasztalt és képzett járművezető, ezért úgy gondolom, itt valóban a közlekedésbiztonság, a biztonságos autóvezetés ügyéért vállalt részvétel hozza meg számukra a dicsőséget” – fogalmazott Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály Autópálya-felügyeleti és Balesetmegelőzési Osztályának kiemelt főreferense.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?