"Szeretem a természetet" - ez áll a reklámban szereplő Subarura ragasztott matricán, amire az ID.4 utasa belenéz a kamerába és egy igen lenéző "Komolyan?"-nal reagál (Fotó: Youtube.com/Volkswagen USA)
"Komolyan?!" - kérdezem én is meglepődve a 30 másodperces reklámfilm csattanója láttán. Egyébként összességében is egy vicces és ironikus jelenetsorról van szó, így nem lenne meglepő az sem, ha a Volkswagen ezzel is csak a "minden hírverés jó nekünk" elvét követné, és direkt akarna felháborodást kelteni. Ha ez tényleg így van, akkor egy héten belül másodjára vizsgáznak jelesre.
Nemrégiben ugyanis
igen rosszul sült el a Voltswagenes "áprilisi tréfájuk", így nem igazán tűnik reálisnak, hogy a Subaruval viccelődjenek. Tény, hogy a japán márka jócskán le van maradva az elektromos autók fejlesztésével, de ennél ennyi év után is nagyobb súly a mérleg másik nyelvén a Volkswagen miatt kirobbant dízelbotrány. Ha mindkettő marketingbaklövést tudatosan csinálták, akkor működik a stratégia - hisz mi is épp cikkezünk róla - csak azt nem tudjuk, hogy hová vezet mindez. Ezen kívül érdekességképp azt is érdemes megnézni, hogy milyen szép csillogó a videóban az egyébként
már általunk is próbált ID.4 a sáros és szürke Outbackhez képest.
157 like vs.
224 dislike az állás
Az emberek még nem felejtették el a dízelbotrányt, 11 millió csaló dízel után kisebb mellénnyel kellene hülyének nézni az embereket.
Pont a Subaru ellen, ami 100 millió USD-t fizetett a nemzeti parkok végelmére, önszántából.