Az USA-ban a szedán Corolla ízlésesebben néz ki, mint nálunk, ezt tovább fokozza az FX változat
Ember legyen a talpán, aki nyomon tudja követni a Toyota Corolla variánsokat a méltán sikeres modell többévtizedes karrierjén keresztül. Szerte a világban különböző kialakítású modellek kapták már meg a Corolla nevet, földrajzi helyzettől függően ugyanazon időpontban más és más volt az autó. Még itthon sem egyszerű a helyzet: a kompakt Corolláétól teljesen eltérő a szedán Corolla kinézete, de még ezt is sikerült tovább bonyolítani, hiszen a kombi Corolla meg a kompakt változat első lökhárítóját kapja. Azért is furcsa a szedán Corolla eltérő stílusa, mert Észak-Amerikában a lépcsőshátú elölről ugyanúgy néz ki, mint az ott és itthon is kapható kompakt, tehát máshol nem érezték szükségesnek a vizuális megkülönböztetést.
Merész a fekete hátsó szárny
De lépjünk túl a fenti elmélkedésen, és ismerkedjünk meg az FX jelzővel, ha még idáig nem találkoztunk vele, mert a Corolla szedán az USA-ban éppen ezt a nevet éleszti fel. Az 1980-as évek vége felé az ötödik generációs Corolla elődeitől eltérően elöl hajtott, amitől kevésbé volt sportos, mint korábban. A vezetési élményt keresőknek kedveskedett az FX16 változattal a gyártó: a betűk a ferdehátú variánst jelölték, a 16 pedig a szelepek számát. A tuningolt négyhengeres ebben 108 lóerőt adott le, az átdolgozott futóművel, új fékekkel és sportabroncsokkal pedig felvette a versenyt a Volkswagen Golf GTI-vel is.
Az FX-hez a nagyobbik érintőképernyő jár
Észak-Amerikában most újra bevezetik a Corolla FX-et, immár számozás nélkül, de a betűk ezúttal nem ferdehátúra utalnak, hiszen szedánról van most szó, emellett pedig a dinamizmust is képviselik. Ugyan az FX-ben elérhető motor más Corollákban is megtalálható és 171 lóerejével nem lesz a Nürburgring királya, apró módosításokkal sikerült azért izgalmasabbá varázsolni az autót. Széria felszereltség például a gyári ültetőszett és sportosabbra hangolták a kormányzást. Kívül fekete részletekkel (tető, tükrök, hátsó szárny), 18 colos felnikkel, agresszívabb első lökhárítóval, belül pedig narancssárga varrással tudatják a világgal, hogy ez egy dinamikusabb Corolla. Itthon GR Sport néven fut a hasonló kategóriájú Corolla szedán, de az hibrid és csak 140 lóerős - egy FX talán nálunk is kelendő lehetne.
A '80-as években ilyen volt a Corolla FX