Ircsi és az 1974-es Ford Mustang
Piros Mustang, a női autó
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hölgyek és az autók kapcsolata nem merülhet ki a "motorháztetőnyi" női autókban, vagy a férfimagazinok forró képeiben. Erre példa Ircsi, aki egy Mustangot hajt!
„Amióta az eszemet tudom, nagyon tetszettek az autók. Még amikor gyerekkoromban Barbie babáztam, akkor is kellett a szüleimnek venni egy Barbie autót. Apukámmal és a bátyámmal sokat néztünk autós filmeket, és már akkor megtetszettek az amerikai autók, főként a hosszú motorházuk miatt. A jogosítványt pedig 13 éves korom óta vártam, hogy megszerezhessem... Felnőttként azonban távolinak éreztem, hogy nekem is lehet amcsi vasam. De mivel az álmaimat sosem adom fel, így tovább reménykedtem. Néhány rock and roll fesztivál, egy új barátság és a családom támogatása kellett hozzá, hogy beteljesedjen az álmom.” – kezd bele Ircsi a történetébe.
„Több, mint egy éve, az akkori "autóm" kezdte feladni a szolgálatot, így amikor "új" autó után kezdtem nézni tudtam, hogy csak veterán és amcsi autót vásárolhatok. A Mustang-ok mindig is nagy kedvenceim voltak. Tavaly december óta szemezgettem egy 1974-es Mustang-gal, ami egy váci autókereskedésben állt. Ez év márciusában lentebb vitték az árát, így egyre jobban azon dolgoztam, hogy az enyém legyen, végül júniusban meg is vettem. Az olajválság miatt a II-es Mustang 1974-ben "kis" köbcentis motorral jött ki. A Ford próbálkozott egy 2000 cm3-is motorral, de nem igazán vált be, így soros 4 hengeres 2300 cm3-es, illetve V6-os 2800 cm3-es motorral dobták piacra ebben az évben. 1975-től viszont ismét gyártották V8-as 4900 cm3-es motorral. Az én vasam 1974 januárjában készült a Michigan-i gyárban, 4 üléses, soros négyhengeres, Ghia felszereltségű, 3 sebességes automata váltós. AM-es rádió található benne, amellyel a Kossuth rádió kitűnően fogható... A légkondi ugyan gyári felszereltségnek számított, de azt csak később tették bele.
A magyarországi első tulajdonos, akitől vettem, 2006-ban hozta be az autót Észak-Karolinából, az OT vizsgát még ő csináltatta meg. A hátsó rendszámtábla helye négyzet alakú, tehát a hagyományos téglalap alakú rendszám csak meghajlítva férne el, ami esztétikailag nem éppen a legszebb. Viszont az első tulajdonos ügyességének köszönhetően, négyzet alakú, úgynevezett motoros rendszámtáblát kapott az autó. Az apróságok teszik teljessé a képet, így ennek nagyon örülök.
Soha nem vezettem automata váltós autót, de a Vácról Veszprémbe tartó úton teljesen eggyé váltunk a Forddal. Azon a pár órás úton kaptunk esőt, vihart, szelet, így gyakorlatilag egyből le is teszteltük az autót. Nem ázott be, az ablaktörlő hibátlanul működött és a fűtés is kiváló volt. Viszont a mai autókkal ellentétben nagy a motorzaj az utastérben, főként a hátsó üléseknél. Immobiliser található benne, ami nemcsak a tolvajoktól védi az autót, hanem a tulajdonostól is. 1 hétbe bele tellett, míg rájöttem a nyitjára, hogy néha miért nem indul az autó, hiába nyomom a kis gombot...
Ahogy haza hoztuk Carolt (így neveztem el) másnap már megkezdtük a felkészítését az OT vizsgára, hiszen tulajdonosváltásnál meg kell ismételni, illetve addig nem is tudtam átíratni (gyakorlatilag itt ez minősül eredetvizsgálatnak).