Internetes hiba zárt ki a modern autójából több ezer sofőrt

Megszívta, aki kulcs nélkül használta az autóját: lehalt a telefonos alkalmazás és papírnehezékké váltak a járművek

Öt gyártó járműveit érintette a szerverhiba, ami több ezer tulajdonost zárt ki a saját, prémium kategóriás autójából egy egész munkanapra.

Péntek reggel a kínai Great Wall Motor autógyártó bemutatta, hogy miért veszélyes lemondani az autónk fizikai kulcsáról. A cég mobilalkalmazása (amely a járműkulcsokat is helyettesíti) a megszokott kezelőfelület helyett „503 - Szolgáltatás nem elérhető” hibával fogadta a sofőröket a CarNewsChina értesülései szerint. Ez a leállás lehetetlenné tette a járművek nyitását is azoknak, akik a kulcs nélküli megoldás miatt nem hordják magukkal a  fizikai kulcsokat: gyakorlatilag kizárta őket az autó. A felhasználói visszajelzések arra utalnak, hogy a probléma nem csak a fő GWM alkalmazást érintette, hanem a Wey és Tank almárkák alkalmazásait is. A Great Wall Motor hivatalos nyilatkozatot adott ki a helyzetről. A bejelentés így szólt: „Ismeretlen szerveres hiba miatt az alkalmazásaink egyes felhasználói nem tudnak bejelentkezni vagy normálisan használni azokat. Műszaki csapatunk már dolgozik a szerverprobléma elhárításán, így a funkciók fokozatosan helyreállnak majd. Javasoljuk, hogy utazás során mindig vigye magával a mechanikus kulcsát, hogy elkerülje az ehhez hasonló kellemetlenségeket a jövőben.” A problémát helyi idő szerint délután 4-re sikerült elhárítani. Mindez jól mutatja, hogy miért lehet problémás a teljes egészében okostelefon-függő hozzáférés az autóhoz, arról nem is beszélve, hogy a hasonló rendszerhibákon felül az okostelefon egyedi meghibásodása vagy sérülése is kizárhatja az autóból a sofőröket.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre