Intelligens munkás: Opel Corsavan
920 literes raktérrel jön az Opel Corsavan
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új generáció, új modellnév. Az Opel legkisebb haszonjárműve mostantól Corsavan néven keresi a kisvállalkozók kegyeit.
A tavaly ősszel a Párizsi Autószalonon bemutatkozott, majd később ki is próbált, s már itthon is kapható Corsa E alapjain érkezik az Opel legújabb és egyben legkisebb kisáruszállítója, a Corsavan.
A háromajtós Corsán alapuló lemezelt farú, kétüléses furgon divatos megjelenésű, 920 literes rakterében alapáras az utastéri elválasztó és az acél padlóburkolat is. A Corsavan terhelhetősége 521 kilogramm. Motorpalettája 1,4 literes (90 és 100 LE) benzineseket, valamint 1.3 CDTI (75-95 LE) turbódízeleket sorol. A legerősebb dízel ecoFlex csomaggal 3,3 l/100 km vegyes fogyasztást ígér, a szervizperiódus 1 év/30 000 km.
A Corsavan gyakorlatilag mindazt tudja, amit a Corsa E, így okostelefon-csatlakoztatás, arról elérhető navigáció, holttérfigyelő, követésitávolság-jelzés, táblafelismerő-rendszer, sávelhagyásra figyelmeztetés és automata reflektor egyaránt szerepelhet benne. Alapáras a visszagurulásgátlós ESP, felárért fűtőszálas szélvédő, ülés- és kormánykerékfűtés is szerepelhet, a városi manőverezést a City gomb megnyomására extrán könnyűvé váló elektromos szervokormány segíti, a fordulókör átmérője mindössze 9,9 méter. A Corsavan piaci megjelenése nem sokkal debütálása után, még az első negyedévben várható, a jelenlegi euró-árfolyam mellett inkább csak vágyakozva, mintsem reálisan remélhető, hogy ára nettó 2,5 millió forint alatt marad.
Nagyon egyszerű a válasz. Egy ilyen “teherautó” sokkal kedvezőbb egy cégnek anyagi szempontból, mint egy személyautó. Erre sokkal több mindent el lehet számolni, máshogy adózik, stb. Ha jellemzően csak egy (max. 2) személy közlekedik vele, mint a céges kocsikkal szinte mindig, akkor ez a jó választás. Komolyabb cégnél, ahol több kocsi is van, ott több ilyen kicsi kell, és mellette 1-2 Transit (Transporter, Opel Vivaro, stb.). Az, hogy mindig a megfelelő kocsi menjen a megfelelő helyre (beférjen a szállítandó cucc) már csak logisztika kérdése. Van persze a köztes megoldás, a Berlingo és társai, azokba több cucc fér mint ebbe, de drágább is.
Nem értem miért vesz valaki ilyen kialakítású autót X millióért. A volt cégnél is voltak ilyenek, egyáltalán nem voltak kihasználva, mert vagy olan dolgot vitt ami a kesztűtartóba is elfér, vagy olyat ami bele sem fér – sőt gyakran csak hátrány volt mert kétszemélyes. Volt olyan kolléga aki benthagyta a cégnél és átült a saját kocsijába azzal dolgozott, természetesen az üzemanyagot elszámolták neki. Ha kevés a cucc benne, csak ide-oda vágódik hátul kanyarodás és fékezés közben. Marha idegesítő, mert ugye rakományrögzítő hálót vagy ilyesmit már nem vett hozzá a cég. Akkor már inkább a nem sokkal drágább, normál 5 személyes kivitel, és ha kell előre döntöm az üléseket.