Intelligens féklámpát tesztel a Ford
Figyelmeztetést kap a sofőr, hogy az előtte haladó fékezni fog
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Ford olyan, autók közötti kommunikációs eszközt tesztel, amely figyelmezteti a forgalomban résztvevőket, ha a kocsisor elején valaki vészfékez – még akkor is, ha a fékezés egy utcasarok vagy a többi autó takarásában történik.
[kepallobal=92548.jpg]Egyelőre kiegészítő monitoron jelenik meg a szériában már a műszerfalra kerülő jelzés[/kepallobal]
Ugye milyen jó lenne látni, hogy az előttünk lévő busz vagy akár méretesebb furgon előtti autó mikor fékez egy nagyot? Autóink hamarosan ezen óhajt is kielégíthetik. A szerteágazó technológia egyik kísérletében a működésbe lépő féklámpa egy jelet bocsát ki, aminek nyomán figyelmeztető jelzés villan fel a fékező autó mögött haladó autók műszerfalán. A rendszer közúti tesztjei a németországi Frankfurt körzetében zajlottak 500 sofőr és 120 jármű részvételével, amelyek között 20 Ford S-Max is szerepelt. Mintegy 41 ezer órát és 1,6 millió kilométert autóztak a közutakon és a zárt tesztpályákon tesztelve a különböző autó-autó, illetve autó-infrastruktúra közötti kommunikációt.
A kutatási projektben német autógyártók (Audi, BMW, Mercedes-Benz, Ford, Opel, Volkswagen), valamint beszállítók (Bosch, Continental), telekommunikációs vállalatok (Deutsche Telekom) és kutatóintézetek (müncheni és berlini egyetem, würzburgi egyetem, Fraunhofer Gesellschaft) vettek részt. A projekt elindítása mintegy 53 millió euróba került, amiből 30 millió euró a szövetségi gazdasági és technológiai minisztérium, illetve a német kutatási és oktatási minisztérium közvetlen támogatási alapjából érkezett. A projekt további támogatói közt szerepel a közlekedési, építésügyi és városfejlesztési minisztérium, valamint Hessen állam is.
Ennyi, nehogy már figyeljünk valamire is a forgalomban. Megy az magától, sávban marad, fékez, jöhetnek a 10 colos érintőképernyők és lassan alkoholt is lehet majd inni ezekben a szételektronikázott szemétkupacokban. Pár jóindulatú hacker meg írhatja az app-ot okostelefonra ami kamu fékjelet küld a mögötte jövőnek, de elég csak egy meghibásodás is Budaörsnél, hogy beálljon az M1 Győrig?:D
Tényleg ez lenne a helyes irány?