A technológiai fejlesztések mellett a fenntarthatóság is nagyon fontos a Continental számára
Jelenleg globális szinten is égető probléma az orosz-ukrán konfliktus, ennek megfelelően a Continental éves sajtótájékoztatóján is szóba került az orosz hadművelet. Nikolai Setzer, a vállalat vezérigazgatója mélyen elítélte Oroszország agresszióját és szolidaritását fejezte ki az ukrán állampolgárok felé. Gazdasági szempontból a Continentalnak nincs érdekeltsége a háború sújtotta területeken, de az oroszországi Kalugában található gyár működését felfüggesztették, és minden tevékenység szünetel az ország területén. Magyarországon jelenleg 6 gyárat és 2 fejlesztőközpontot is üzemeltet a Continental 7500 alkalmazottal, melyek működését a kialakult helyzet közvetlenül nem befolyásolja - erről már Dr. Keszte Róbert, a Continetal magyarországi ügyvezető igazgatója beszélt. A közvetett hatások azonban elkerülhetetlenül utolérik majd hazánkat is, hiszen mindkét országban az autóipar számára kulcsfontosságú nyersanyaglelőhelyek találhatóak, de ezek pótlása az infrastruktúra átszervezésével jelenlegi helyzetben pótolhatóak Dr. Keszte Róbert szerint.
A mesterséges intelligencia színekre bontja a környezetet
A Continetal jelenleg három jól elkülöníthető csoportszektorral működik, a vállalat távlati céljai között szerepel, hogy 2050-re mindhárom szektor 100 százalékban karbonsemlegessé váljon. Jelenleg az elektronikai eszközöket gyártó részleg már 2020 óta karbonsemlegesen állítja elő termékeit, 2040-re pedig a teljes vállalat gyártósora károsanyag-kibocsátás nélkül működhet. Ezen törekvések mentén fejlesztik jelenleg a Conti GreenConcept abroncsot is, mely a későbbiekben akár teljes egészében megújuló anyagokból készülhet, de ami ennél is érdekesebb, hogy már jelenleg is léteznek olyan gumik, melyek egy része újrahasznosított PET-palackokból készült. Újságírói kérdésre válaszolva Mirco Brodthage, a Continental Tyres üzletág délkelet-európai régiójának vezetője elmondta, akár már ma is megvalósítható lenne kizárólag újrahasznosítható anyagokból előállítani a gumiabroncsokat, azonban ez az eljárás jelenleg a biztonság rovására menne. A későbbiekben az új technológia egyik hozadéka lehet, hogy a fenntartható anyagokból készülő abroncsok oldalfalai átlátszóvá válnak, köszönhetően az újrahasznosított PET-palackoknak.
Az új fejlesztések közül a SportContact 7-es abroncs több fronton is megállja a helyét; a kialakításnak köszönhetően a versenypályán is ugyanúgy, mint a közúton
A sajtótájékoztató után - melynek a Continental budapesti MI Fejlesztő Központja adott otthont - az újságírók egy tesztúton leshettek be a mesterséges intelligencia fejlesztésének rejtelmeibe. A jelenleg fejlesztés alatt álló rendszer három alappillére a sense, plan, act (érzékelés, tervezés, cselekvés) elv; a budapesti központban elsősorban az érzékelés fejlesztésével foglalkoznak a szakemberek. A rövid tesztkörön meglepő pontossággal ismerte fel a környezetét a tesztautó, ügyesen színekre bontva a külvilágot. A jelenlegi technológia már önmagában képes felismerni és megkülönböztetni a gyalogosokat, az autókat, a bicikliseket, de pontosan rajzolta fel az útburkolati jeleket is, illetve a statikus környezetet is jól választotta el az aktív forgalomtól. A szakemberek szerint a most bemutatott technológia egyenes út lehet az önvezető autók elterjedése felé, hiszen a kizárólag a kamerák alapján tájékozódó járművekkel szemben az "MI" képes önállóan felismerni a különböző helyzeteket, és új ismereteket elsajátítani, így egy olyan környezetváltás sem jelenthet gondot neki, mint az utcai környezetből a parkolóházba hajtás, ami a legtöbb hasonló rendszerrel szerelt autónak még gondot jelenthet. Távlati tervek között szerepel, hogy a jövőbeli autókat egy felhő alapú rendszerre kapcsolják, így a járművek egymást is segíthetik az utakon a MI technológia mellett.
A mesterséges inteligencia a színeken túl képes különbséget tenni gyalogosok, autók és biciklisek között is, akár jelentősen eltérő környezetben is