Innovatív fejlesztés segíti a vészfékezést

Karbon-kerámia fékek helyett itt a vákuum alapú technológia, ami segít a gyors megállásoknál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Akár 40 százalékkal is csökkenti a fékutat az Autoliv legújabb fejlesztése. A vákuummal működő berendezésnek elsősorban vészhelyzetekben vesszük majd hasznát.


Kinek van szüksége karbon-kerámia fékekre, kérdezi joggal az Autoliv, amely egy egészen merész ötlettel állt elő. A kötött pályás közlekedésben már ismert és alkalmazzák is a sínféket, az elv itt is részben hasonló. Az autó alja alá egy nagyobb méretű lemezt szerelnek, amely vészfékezésnél a talajhoz nyomódik, közben pedig vákuumot hoznak létre a lemez alatt.
Ez a szívóhatás komoly plusz lassulást eredményez, akár 40 százalékkal rövidebb fékút is adódhat, ahogy azt az alábbi bemutató videón is szemléltetik. Arról, hogy valaha sorozatgyártásba fog-e kerülni a vákuumlapos fékrendszer, egyelőre nincs információ, az előnyei miatt azonban könnyen lehet, hogy hamarosan megjelennek majd. Ebben az esetben egy vészfékezés esetén reménykedni kell majd, hogy nincs mögöttünk egy hagyományos fékekkel szerelt autó, ugyanis ő biztos nem fog tudni megállni mögöttünk.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Innovatív fejlesztés segíti a vészfékezést

  • 2017.10.28. at 16:11
    Permalink

    Ez a fékrendszer csak laboratóriumi körülmények között működhet. A vákum eléréséhez fals levegőt nem szivhatna a rendszer. Ahogy az előttem szóló helyesen, felhívta a figyelmet az egyenetlen útfelületekre, (repedezett, megsűllyedt, felgyűrődött, kátyús, nyomvályús, mart felületű) inkább balesetveszélyes lenne a fékezés! Még az is előfordulhat, hogy felszakítja az aszfaltot. Tehát egyenlőre a közutakon nem fog használatba kerülni. A javított útfelületeknél is a sík felületet kellene biztosítani. Most az AUTOLIV tanulhat, veheti hasznát a hozzászólásoknak!

  • 2017.10.28. at 16:11
    Permalink

    Tükörsima aszfalton lehet hogy hatásos de nálunk a hepe-hupa nyomvályúk és kátyúk országában inkább balesetveszélyes . Vicces lehet mikor éppen beakad egy fél méter átmérőjű kráterbe az út közepén és leszakítja a kocsi fél hátulját … 😀

Vélemény, hozzászólás?