Ingyenesen javítják a füstölő Focus RS motorokat
Hibás tervezésű tömítés miatt füstölhet hidegen a Focus RS
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Ford Focus RS gyári hibájára a felhasználóknál derült fény. A tulajdonosok tömény fehér füstöt kaptak az arcukba Focus RS-ük kipufogójából, és fogyó hűtővizet.
Komoly problémára hívta fel a figyelmet egy Focus RS tulajdonosa saját YouTube csatornáján. Megmutatta, mit művel az autója hidegindításkor, a kipufogón kiömlő fehér füst pedig elsőre mindenkinek egyértelmű lehet; víz kerül az égéstérbe. Egyetlen autónál sem normális, hát még egy új teljesítménymodell esetében igazán elkeserítő, ahol a motornak egy végletekig precíz szerkezetnek kellene lennie. A jelenség nem azonnal jelentkezik, csak bizonyos idejű használat után, és konstrukciós hibához vezethető vissza.
A brit központ vizsgálata alapján az alumínium motorblokk melegedési és hűtési ciklusai miatt bizonyos mértékű alakváltozáson megy át, amit a hengerfej tömítése nem tud követni, így idővel nem tudja ellátni a feladatát és hűtőfolyadék kerül az égéstérbe. A brit Ford hivatalos közleményben hívta fel az RS tulajdonosok figyelmét, hogy ingyenesen bemérik a hűtőrendszert, cserélik a hengerfej-tömítést, és ha szükséges akkor a hengerfejet is. A hazai RS-ekkel még nem tudni, mi a helyzet, egyelőre nem jött róla hír, de vélhetően itthon is előfordulhat, és akkor a hazai képviseletek is lépni fognak. A 2,3-as EcoBoost motorral szerelt Mustangoknál ez a hiba nem jelentkezik, mert az alumínium blokk anyagösszetétele minimálisan eltér, a hengerfej-tömítés és a hengerfej pedig teljesen más, és ott nincs ilyen probléma.